Ik ben heel benieuwd wat jullie hierop te zeggen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

berdien85 schreef:En hoe bevestig je die dan?? Heb je toevallig geen foto van zeker??
Ennuh... offtopic: heb je jezelf ook op gegeven voor 't beste idee
Kan ik dat misschien ook eens proberen! 
Candace schreef:Ik doe de lijn door de 2 bitringen heen en dan weer aan de lijn zelf vast. Werkt prima!

Judje schreef:Inderdaad erg veel manieren.
De longeerlijn door de binnenste bitring aan de buitenste vast vind ik niet fijn, aangezien je dan alle druk op de buitenste bitring krijgt. Een longeer tussenstukje heb ik hetzelfde commentaar op.
Longeerlijn via de binnenste bitring over het hoofd aan de buitenste vast vind ik zeer onvriendelijk en zou ik dan ook nooit iemand aanbevelen. Imo wordt het bit nog verder de mondhoeken ingetrokken bij druk en dat is geen fijne werking ervan voor het paard. Het bit hoort namelijk op de lagen te werken en als deze omhoog getrokken wordt (door longeur en/of het paard) komt deze tegen de kiezen aan en dat irriteert. In de meeste gevallen die ik ken, wordt het paard hier alleen maar minder braaf van.
Wat ik goede manieren vind zijn:
1. Aan de binnenste bitring, maar dan wel óók door de neusriem, zodat je het bit niet door de mond kan trekken. Dit kan bij de sperriem of bij een lage neusriem zit er zo'n metalen ringetje.
2. Ëén keer rond de binnenste bitring en dan vastmaken aan de buitenste, zodat de druk goed over beide bitringen verdeeld wordt.
Judje schreef:Wat ik goede manieren vind zijn:
1. Aan de binnenste bitring, maar dan wel óók door de neusriem, zodat je het bit niet door de mond kan trekken. Dit kan bij de sperriem of bij een lage neusriem zit er zo'n metalen ringetje.