er is eigenlijk geen enkem probleem zelf onder de man perfect maar alleen vinde we dat gij het erg hoog doet en we wouden hem lager leren maar hoe vroegen we ons af
Laatst bijgewerkt door Tanja op 17-10-08 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Overbodige quote verwijderd.
Anoniem
Geplaatst: 12-10-08 21:07
.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt
ik zal ook maar zeggen eigen schuld. Dit is iets wat je van in het begin voor je hem leerde steigeren moest voorzien... Als je een paard leert steigeren bepaal jij zelf de hoogte en niet het paard.. Ik zelf heb een paard die steigerd op commando zowel op de grond als onder het zadel maar dit zijn 2 aparte oefeningen die ik ook apart heb aangepakt Op de grond is ze geleerd om hoog te gaan..Onder het zadel gaat ze een heel stuk minder de hoogte in. (heb haar dit uit veiligheidsreden zo geleerd.. wil niet het risico lopen dat we omslaan..)
Ben nu bezig met een tweede paard (hengst) van mezelf het steigeren aan te leren en ook bij hem zal ik de hoogte bepalen en niet hij...
Of je dit ooit nog zal kunnen afleren.. tja heel moeilijk is het 1x geleerd geweest dus denk je paard dat hij het goed doet.. Probeer in omgekeerde versie te gaan werken.. belonen als hij het maar half zo goed en hoog doet en wie weet begint hij te denken van tja ook al doe ik minder men best ik krijg een beloning en vat hij dit zo op.. In ieder geval: in het vervolg bezin eer je begin!!!!!!!!!!!!!!!!!
Door nooit te gaan belonen als ze hoog ging steigeren (vandaar dat je het steigeren ook altijd moet aan leren met voor bedachte rade) ,
Als ik ernaast of ervoor sta mag ze hoog steigeren.. Onder het zadel volgt een hele strenge nee als ze naar mijn zin nog maar een milimeter te hoog gaat! Ze heeft ondertussen al een regelmaat gevonden in die hoogte en nu word ze telkens beloond bij een normale neutrale steiger hoogte..
Hoe hoog die moet stijgeren, leerd die in het begin. dit kan lang duren denk ik. zo als 1 van me voorgangster al zij, Heel goed belonen als die lager steigerd als normaal.
Hallo allemaal!! Die van mij die steigerd al wel als ik er naast sta!! Maar nou vroeg ik me af hoe moet ik t m leren OHZ?? Denk dat hij daar wel aan toe is!! Ik zou dit graag willen weten, liefst via PB!! Gr ilse