begin zweepje nodig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prow

begin zweepje nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 21:23

ik ga beginen met vrijheidsdresuur alleen heb ik een pony die niet van zweepje houdt.
hij is er een beetje bang voor denk ik.
dus hoe leer ik hem dat af?
of heb je er geen nodig?

xmarliez

Re: begin zweepje nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:57

Het maakt niet veel uit voor de pony of je het met of zonder zweep doet, het is alleen makkelijker voor de persoon die de aanwijzingen moet geven (vind ik) Ik gebruik zelf wel een zweepje om mijn hand te verlengen zodat ik niet hoef te bukken. Als je pony bang is voor de zweep kun je dat goed testen door een oefening met de zweep te doen bvb: je laat de zweep rustig over zijn/haar rug, buik, billen, benen, hoofd, oren glijden en kijken of ze het wat vindt, zoniet is het een optie om zonder zweep te werken, je kan een paard niet dwingen om de zweep leuk te vinden, je kan de oefening wel vaker herhalen zodat ze er aan gaat wennen. VD kan in mijn ogen ook goed gaan zonder zweep! Lachen Ik hoop dat je er wat aan hebt, Succes

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 16:08

xmarliez schreef:
Het maakt niet veel uit voor de pony of je het met of zonder zweep doet, het is alleen makkelijker voor de persoon die de aanwijzingen moet geven (vind ik) Ik gebruik zelf wel een zweepje om mijn hand te verlengen zodat ik niet hoef te bukken. Als je pony bang is voor de zweep kun je dat goed testen door een oefening met de zweep te doen bvb: je laat de zweep rustig over zijn/haar rug, buik, billen, benen, hoofd, oren glijden en kijken of ze het wat vindt, zoniet is het een optie om zonder zweep te werken, je kan een paard niet dwingen om de zweep leuk te vinden, je kan de oefening wel vaker herhalen zodat ze er aan gaat wennen. VD kan in mijn ogen ook goed gaan zonder zweep! Lachen Ik hoop dat je er wat aan hebt, Succes

oke ik had vandaag gelongeert en met zweep ging best goedt waarschijnlijk heb ik een tijtje geleeden iets te snel een zweep gebruikt om door te lopen maar hij had het bij zijn oude eigenaaren al
ik heb dat ook wel eens gedaan en ging goed maar als ik hem ging gebruiken met rijden enz dan ging die steets kijhard renne

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:48

perfect mogelijk vrijheidsdressuur zonder zweep aan te leren...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:49

een zweepje is alleen een verlenging van je arm, dus het kan prima zonder, alleen moet je misschien wat meer bewegen om die lengte te overbruggen

Love_Dedora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:27

je hebt niet persee een zweepje nodig
als je hem er aan wil laten wennen gewoon rustig met de zweep je paard aan raken over lijf laten glijden dan word ie meestal vanzelf rustiger

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:36

je hebt hem niet perse nodig, maar vind met toch wel erg handig. Kun je niet beginnen met de clicker te laden, door de angst van de zweep af te leren? Lachen

zosja_033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:16

Het kan zonder zweepje,
maar ik vind het vrij onhandig.
ik doe het af en toe met het paard van me vriendin
en i kvind ene zweepje handig,
om mijn arm te verlengen.