Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cleopetra schreef:ja, je moet wel een beetje oppassen want, heel de tijd werken op een volte is wel belastend!
Ik neem ze op die leeftijd meestal aan de hand mee naast een ander paard, lekker verkeersmak maken en dan kun je ze ook overgangen leren, maar dan lopen ze lekker rechtuit en lekker in de natuur!
verder kan je er in de bak ook beter aan de hand mee werken, dus achterwaarts, halthouden, zijwaarts enz.
Maar niet te lang want hij is nog jong.
aerdenhout1 schreef:Laat je niet gek maken! Bijna 2 1/2 jaar en dan 10 minuten 2 keer per week?? Jou paardje zal daar niet stuk van gaan hoor!
Natuurlijk moet je de volte groot houden en niet b.v al galoperen en zeker niet bijzetten of zo, maar de beginselen van het longeerwerk kan makkelijk. Stap en draf en natuurlijk uitbundig belonen met de stem. Lekker doorgaan waar je mee bezig bent meid, in mijn ogen doe je het prima!
aerdenhout1 schreef:Je kweekt met longeren ook een band op met je paard! En dat is juist zo belangrijk als ze nog jong zijn. Ts wacht tenminste keurig tot haar paardje 2 1/2 is met longeren en gaat er ook niet opzitten zoals een hele boel zogenaamde paardenafrichters wel doen.
aerdenhout1 schreef:Laat je niet gek maken! Bijna 2 1/2 jaar en dan 10 minuten 2 keer per week?? Jou paardje zal daar niet stuk van gaan hoor!
Natuurlijk moet je de volte groot houden en niet b.v al galoperen en zeker niet bijzetten of zo, maar de beginselen van het longeerwerk kan makkelijk. Stap en draf en natuurlijk uitbundig belonen met de stem. Lekker doorgaan waar je mee bezig bent meid, in mijn ogen doe je het prima!
) kan.