is dit normaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

is dit normaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:26

had ene vraag longeer mijn paard altijd met pessoateugel nu valt me op .dat hij linksom helemaal ontspant en de rug gebruikt,en rechtsom duurt veel langer wat kan dit zijn? gr emaartje

Nanna

Re: is dit normaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:28

elk paard is of links of rechts gebogen en buigt dan moeilijk om naar de nadere kant. En ik denk dat jou'n paard dan moeilijker rechts om buigt waardoor hij minder makkelijk ontspant. Als je een paard rechtricht heb je beide kanten even lang gemaakt en kan hij goed rechts en links inbuigen. Dus ja, het is normaal.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:31

Nanna schreef:
elk paard is of links of rechts gebogen en buigt dan moeilijk om naar de nadere kant. En ik denk dat jou'n paard dan moeilijker rechts om buigt waardoor hij minder makkelijk ontspant. Als je een paard rechtricht heb je beide kanten even lang gemaakt en kan hij goed rechts en links inbuigen. Dus ja, het is normaal.

ow oke.maar onder het zadel buigt hij wel makkelijk naar rechts!!is dit met de pessoa ook op te lossen dan dat hij rechtsom ook makkelijker ontspant?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:31

nee je zou gewoon veel moeten oefenen, en dan zul je zelf zien dat het vanzelf beter gaat!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 18:34

Nanna schreef:
nee je zou gewoon veel moeten oefenen, en dan zul je zelf zien dat het vanzelf beter gaat!

maar hoe dan oefenen bedoel je dat?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:51

Gewoon het vaker doen en het rustig opbouwen. Gewoon op de laagste stand. Eerst rustig laten los stappen, dan lekker beginnen te draven, wat tempo wisselingen maken, dus stappen draven en na 2 rondjes weer stappen dat soort dingen. Maar wel zorgen dat ze actief blijft.

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 07:41

Een paard heeft altijd 1 betere kant! in jou geval dus ook. Gewoon veel oefenen

xchanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:24

ieder paard heeft een goeie en slechte kant. gewoon goed ophoudingkjes geven en dan gaat ie later als het goed is van zelf naar beneden Lachen