mOniiQue8 schreef:@Batlow: Ik zag vandaag in het foldertje van kruidvat zo'n gymnastiekbal staan. Aangezien je het hierover had, is dit misschien iets voor je paardje. 8 euro geloof ik, valt best mee toch. Wij hebben ook zo'n bal voor de paarden, de ene vindt het leuker dan de ander maar als ze het leuk vinden kunnen ze er echt helemaal in op gaan, is echt hartstikke leuk! haha
Ik ben vandaag weer flink gaan trainen met mn paard. Vooral de schouderbinnenwaarts is waar we nu erg mee bezig zijn. Deze oefening begon ik (1 á 1,5 maand terug) door naast mn paard te lopen zodat ik hem overal kon corrigeren waar nodig was. Omdat mijn paard enorm doordenderd en niet rustig loopt ben ik mijn positie gaan veranderen (dit had ik bij marijke de jong gezien), namelijk schuin voor hem, dat ik dus naar achteren loop, om hem zo wat af te remmen. Dit werkt eigenlijk ook niet. Wat mij nu vooral opvalt is dat hij dit op de rechterhand heel erg heeft, misschien heeft dit ook verband met de artrose in zijn rechter ruggewervels. Soms zo erg dat hij van mij wegschiet en even de bak door gaat racen, gepaard met gekke sprongen haha. Ik weet even niet meer hoe ik dit het beste kan aanpakken, als hij echt pijn heeft wil ik het namelijk niet forceren maar het is wel van groot belang dat hij zijn rug gaat loslaten en ontspannen (hij houdt zijn rug namelijk vast door de artrose). Wat vinden jullie hiervan en hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik heb wel les van een instructrice. Normaal is dit één keer in de week maar door het weer en haar zwangerschap is dit nu even een stuk minder.
thanks, ga straks is even in de folder kijken. 8 euro is indd niks. Hopen dat 1 van mijn 2 paarden het leuk vinden, dan heb ik het zeker voor niks gekocht