Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Marinke_ schreef:Ik gebruik deze manier van longeren ook, overigens niet met dat speciale touw maar gewoon met een slof teugel. Overigens gebruik ik er ook een longeersingel bij, toen ik het de eerste keer probeerde (alweer tijdje geleden) wandelde dat ding vrolijk naar achteren op zijn rug waardoor die alsnog best strak kwam te staan en paard zijn neus er alsnog niet uit kon drukken. Nu dus longeersingel eraan en ik knoop hem gewoon vast aan dat bovenste ringetje op de singel. Blijft ie tenminste op de plek en werking is naar mijn idee nog steeds het zelfde?
Hebben er hier niet meer mensen last van dan dat die naar achteren heen zakt??
anne_bento schreef:Ik gebruik deze hulp ook voor mijn pony, vind hem erg fijn maar loop ook wel tegen dingen aan..
Hij glijd boven op haar rug in druk wat naar achter waardoor hij dus korter wordt. Ik heb hem niet heel strak staan dus op zich is dat niet direct een probleem.
Tussen haar voorbenen draait het touw heel raar om elkaar heen na een poosje, ook hierdoor gaat hij dus strakker zitten. Ik heb nog bij niemand anders dit probleem gezien? Het lijkt wel alsof het hele touw draait waardoor bij die ring tussen de voorbenen de boel klem gaat zitten.
Bij iedere stap die zij zet komt er een rukje in "de mond". Ik werk alleen bitloos dus komt het rukje op de neus. Gelukkig snapt ze steeds beter dat ze onder dat vervelende rukje uit kan komen door te gaan zakken met haar hals, maar ik blijf het toch een naar gezicht vinden.
Buiten deze puntjes om vind ik hem best fijn werken en mijn pony wordt er heerlijk los van.
SteffiiY schreef:Ik twijfel om over te gaan op deze manier van longeren, het schijnt een wat luchterige manier te zijn.
Momenteel doe ik het met een dubbele longeerlijn, maar voel me gevoel word ze hiermee te veel gedwongen.
Wat zijn de grote voordelen van deze manier longeren?
Sonja89 schreef:Vraagje: wat is het voordeel van deze manier t.o.v. longeren met de pessoa? Ik ben aan het bekijken welke longeerhulp ik eventueel aan kan schaffen voor mijn jonge IJslander. De grootste ontwikkelpunten op dit moment zijn het trainen van de hals, buikspieren en het ondertreden van de achterhand.
Kodaloverrr schreef:Sonja89 schreef:Vraagje: wat is het voordeel van deze manier t.o.v. longeren met de pessoa? Ik ben aan het bekijken welke longeerhulp ik eventueel aan kan schaffen voor mijn jonge IJslander. De grootste ontwikkelpunten op dit moment zijn het trainen van de hals, buikspieren en het ondertreden van de achterhand.
Ik denk dat het grootste voordeel is dat een paard niet echt wordt gedwongen om zijn achterhand te gebruiken, maar dat hij dit zelf gaat aanvoelen. En dat je met deze manier de rug niet kan beschadigen.
Sonja89 schreef:Vraagje: wat is het voordeel van deze manier t.o.v. longeren met de pessoa? Ik ben aan het bekijken welke longeerhulp ik eventueel aan kan schaffen voor mijn jonge IJslander. De grootste ontwikkelpunten op dit moment zijn het trainen van de hals, buikspieren en het ondertreden van de achterhand.