Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nog meer mensen die werken met clickertraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:19

Maar eigenlijk gaat hij er al met z'n mond open op af :+ Het is dus niet dat hij er braaf naartoe gaat en dan "hap" zegt, hij valt gewoon echt aan zeg maar ... Ik kan hem toch niet belonen als hij nog een stuk van de target af is? Of wel?

Ik zal het filmpje uploaden en dan via pb doorsturen, hoeft van mij niet zo nodig op internet :P :)) maar ben wel eens nieuwsgierig naar andere meningen ;)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:38

Dit is iet wat je als clickertrainer NIET mag missen!!

www.kenramirez.nl

Is een hoop geld, dat weet ik, maar zeker de moeite waard, @amable @Hippologic

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:48

Is dat volledig in het engels? Want dat vind ik altijd wel erg lastig :o

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:17

Ja grote lijnen wel, Ken spreekt alleen engels. Maar het is echt echt echt echt echt echt echt iets wat je niet mag missen Daniel! En nog lekker dichtbij voor jou ook.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:21

Ja, he, maar, weet je, als ik het niet kan volgen dan is het wel heel erg veel geld :\ Hmmm, zal de site nog eens door lezen, jij gaat ook, of niet?

Wat dat betreft ben ik echt een MBO-er :o Slecht in theoretisch geneuzel en goed in de praktijk. Maar ik kan me voorstellen dat het wel heel leerzaam is, verdorie, als het nou in het nederlands was zou ik niet zo twijfelen, maar ik zou het wel heel erg zonde geld vinden als ik er alleen maar zit te dagdromen omdat ik het niet kan volgen...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:16

Urko schreef:

http://www.kenramirez.nl

Ik zou er verdraaid graag heen gaan, maar voor mij komt daar dan ook nog vervoer en verblijf vanuit zweden bij en ik weet niet of ik dat financieel rond krijg. Hij zit deze maand ook in München en behandeld dan oa. paardentraining, maar wederom een enorme smak geld.

Trouwens... alexandra kurland komt rond die tijd naar belgie. Had ik ook graag heen willen gaan. Maar hetzelfde probleem; vervoer, verblijf, hoge kosten.Lastig altijd...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:47

Ik ga er zeker heen Daniel!

Het huidige MBO vraagt overis ook een hoop voor je engels niveau hoor, heb er 3 maanden geleden nog examen voor moeten doen. Is nogal wat verandert de afgelopen jaren. Moest toch wel vloeiend engels kunnen praten om te slagen.

@liljebo: Heb je meer info voor mij over Alexandra Kurland? Hoe waar enz?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:53

Serieus ja? In mijn tijd was het niveau echt nog lager als op de mavo, viel me echt heel erg tegen.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:13

Urko schreef:
@liljebo: Heb je meer info voor mij over Alexandra Kurland? Hoe waar enz?

Moet je even op de site van inge teblick kijken.

Ik heb overigens ook het boek van ken ramirez. Ook een aanrader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:59

[***] is helemaal into clickeren :):)

Vandaag wilde ik met hem gaan vrijspringen, maar dan met clickeren erbij, dus elke keer clicken als hij goed gesprongen had (omdat hij nogal eens een beentje durft laten hangen O:) ) en dan belonen en dan weer verder. Het werkte alleen niet zo :+ Weet niet waarom, maar volgens mij hoorde hij de click niet of dergelijke, of vond hij er geen bal aan en negeerde het daarom, dat kan ook :+ Dus al vrij snel de target uitgehaald en daar nog wat mee gespeeld, inclusief andere dingen.

We hebben zoveel gedaan, en hij deed zo goed mee! Echt leuk werken zo :D We hebben gedaan: achteruit gaan (vanop afstand), flemen, target zoeken (waarbij ik die ook naast zijn lichaam hield enzo dus dan moest hij inbuigen), target volgen (hoofdje laag in stap, maar ook over de hindernis), achteruit over balken, targetten met de knie ... denk dat dat de voornaamste dingen zijn :+

Hij heeft het echt zo super gedaan! Het achteruit gaan over de balk ging goed als hij er maar half over stond, op een bepaald moment (weet niet meer hoe hij daar geraakt is) stond hij half over een hindernis (denk 30 cm hoog) en ik stond achter hem en toen vroeg ik hem naar achter te komen en hij deed het ook nog :') Moest wel heel erg zoeken want dat was toch moeilijk, maar je zag 'm echt denken en hij was zo blij toen hij er geraakt was :D En ik ook natuurlijk :Y)
Verder is hij echt wel super slim en leert heel snel.. Zo kent hij nu het onderscheid tussen "zoek" (= target met de mond aanraken) en "knie" (= target met de knie aanraken). De ultieme test was de target bij z'n knie houden en dan "zoek" zeggen, hij heeft 1 keertje heel licht z'n knie ertegen gezet maar ging al heel snel met z'n mond er naartoe :D Dat ging echt zo in 1 beweging, zo van "knie beginnen omhoog te doen en dan denken oh neen, ik moet met mijn mond" .. :+
[***] vind trouwens de target heel lief, als die in beeld komt begint hij te murmelen :') En als hij een grote beloning krijgt (ik heb altijd een paar grote brokken in mijn zakken zitten, gezonde snoep zeg maar, voor als hij iets echt goed doet .. gewoon wordt hij beloond met een paar korreltjes Pavo Vital) dan doet hij dat ook :')

Iets wat ik me wel afvraag, zou het kunnen dat hij problemen heeft met de coördinatie van z'n achterbenen? En dat dit vanuit z'n rug komt? Het lukte hem namelijk niet om volledig over de balkjes te stappen en dan achteruit terug, terwijl enkel de voorbenen wel ging en hij dus het idee prima snapt. Verder trapte hij ook toen ik "knie" vroeg bij z'n achterbeen. Hij trapt niet als je z'n hoeven wil uitkrabben ofzo, maar dus zelf volledig z'n been omhoog houden vindt hij moeilijk ... Hij heeft een rug die niet helemaal 100% is .. zou dat daarmee te maken kunnen hebben? En misschien daarom ook dat het springen vandaag niet zo ging, dat hem dat toch wat pijn deed ofzo? De osteopaat is pas geweest en hij heeft dus een kleine blokkade in z'n rug, maar volgens haar is dat niet abnormaal op zijn leeftijd (en hij had het vorig jaar ook al) en was het geen reden om ongerust te zijn. Maar als ik dan nu zit te denken met dit soort dingetjes met z'n achterbenen.. zou hij daar toch last van hebben? Dan is behandelen misschien toch wel het beste. Hebben jullie daar ervaring mee? Zijn er nog dingen die ik kan proberen om te kijken of hij echt moeite heeft met z'n achterhand/achterbenen?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:02

Urko schreef:

Dan woon ik inmiddels in Vancouver, Canada. :Y) Ik zag dat hij daar niet echt in de buurt komt. Ik heb me wel aangemeld voor info van de Clickerexpo.com :D

[***]: ik heb nog niet echt tijd gehad om je filmpje te bekijken, daar heb ik wat tijd voor nodig. Ik zit nu 3 weken voor emigratie.
Kyra gaat ook mee! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:07

Maakt niet uit joh ;) Ik weet ook niet of het wel zin heeft, het is een filmpje waarin ik echt aan het proberen & zoeken ben .. nu 2 dagen later gaan dingen die daar oa te zien zijn al véél beter .. dus het komt wel goed denk ik ;)

Ga je emigreren naar Canada? Wauw.. Hoe komt dat zo? :)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:34

HippoLogic schreef:
Urko schreef:

Dan woon ik inmiddels in Vancouver, Canada. :Y) Ik zag dat hij daar niet echt in de buurt komt. Ik heb me wel aangemeld voor info van de Clickerexpo.com :D

[***]: ik heb nog niet echt tijd gehad om je filmpje te bekijken, daar heb ik wat tijd voor nodig. Ik zit nu 3 weken voor emigratie.
Kyra gaat ook mee! *\o/*

wow naar canada. Lijkt me echt gaaf. Daar hebben wij destijds ook over nagedacht, maar het is zweden geworden omdat we toch in nl ouders hebben die op leeftijd zijn en drie kinderen, en vanuit zweden ga je gemakkelijker naar nl dan vanuit canada. Maar ik vind het een prachtig land. (en heb ook contact met een nederlandse die daar woont, met haar paarden)

Top dat Kyra mee mag.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:38

sabine, Hälga heeft dat ook heel erg. Die wordt dit jaar al 18 en is natuurlijk wel erg lang gereden met slecht zadel, waardoor ze zelfs het zelfstandig hoog houden van de voorbenen moeilijk vindt. Door regelmatig voorbeen optillen te oefenen (het is nog bij lange na geen jambette) merk ik wel dat het beetje voor beetje beter gaat.
Achterbenen vindt ze ook moeilijk en achteruit over een balkje roept bij haar nog wel eens irritatie op, omdat ze dat zo moeilijk vindt (gaat overigens bij de andere paarden ook niet altijd feilloos) Hälga wordt dan wel eens boos en gaat dan echt stampvoeten op de grond, net als een klein kindje. Want ze wil het wel doen, maar ze ergert zich dan erop dat het niet goed gaat (ze is dan dus niet boos op mij, maar geirriteerd omdat ze het moeilijk vindt)
Ik ben met haar nu bezig met gewoon achterbeen optillen op aanraking zweep. Door dat straks uit te breiden, hoop ik dat ze wat soepeler en sterker wordt in achterbenen en rug. (al zal ze haar beperking houden)

Hindernissen loopt ze overigens gewoon doorheen. Ach... ze loopt ook door boompjes en andere onbenulligheden heen. Je bent een zwaar trekpaard of je bent het niet :+

Super trouwens dat cobe het zo leuk vindt en snel leert.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:56

Om paarden meer bewust te laten worden van hun achterbenen/achterhand kun je de bodywrap gebuiken. De bodywrap komt van Linda Tellington-Jones en is een elastische bandage die je om de achterhand doet, net als een 'broek' van het mentuig. http://www.youtube.com/watch?v=eQZAmH0K8a8

Ook kun je de pythonlift op de benen van je paard toepassen (op elk been anders voelt het 'ongelijk'). Ik heb er goede ervaringen mee. http://www.ttouch.com/examplesTTouch.shtml

Op de equiday heb ik een demo Dual Aktivierung gezien, dat kan je paard ook heel helpen met bewustwording.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:28

Dank je wel, heb die dingen eens bekeken .. Heeft die bodywrap niet zeg maar hetzelfde effect als je buitenste longe van de dubbele longe? Want op dat gebied zijn er geen problemen, als die om de achterhand ligt dan gebruikt hij z'n achterhand netjes enzo. Het is moeilijk om uit te leggen, het is net alsof wanneer hij er zelf iets mee moet doen dat het moeilijk is/niet gaat, maar als je helpt (dus door voetje op te heffen, of door een longe er tegen te leggen of ..) dan is er geen probleem. Snap je wat ik wil zeggen?

Die lift kan je niet zomaar zelf toepassen neem ik aan? Ik heb de beschrijving gelezen maar kan me er weinig bij voorstellen, lijkt me ook niet iets wat je zomaar even zelf doet ..? Die Dual Aktivierung ga ik eens opzoeken. Ik ga ook eens aan mijn osteopaat vragen wat die erover denkt.

Wat liljebo over Hälga beschrijft herken ik dus ook heel goed. [***] had ook zo'n uitdrukking van "ik wil wel, maar ik weet niet hoe/ik kan niet" .. hij vond het echt niet leuk :+ Maar ik ga dus eens kijken wat de osteo erover zegt, als het een verband kan hebben misschien toch maar die rug laten behandelen ...

Met [***] ben ik trouwens ook terug bij af :(
Maandag & dinsdag fijn met hem gewerkt (ik mocht gewoon met hem aan de slag van de osteopaat, zat prima in elkaar), wat naar het longeren toe gewerkt (eerst los, en dan dinsdag ook even touwtje eraan gehangen). Gisteren heb ik niks met hem gedaan en vandaag eerst even geclickerd en toen wilde ik longeren met mijn bitloos hoofdstel (omdat dit ook een kaptoom is, kan je net wat makkelijker mee longeren dan met een touwhalster) en toen mankte hij ... Heb op beide zijden even gekeken maar op beiden liep hij niet goed in draf (in stap niks te zien). Heb hem dan meegenomen op het harde en rechtuit laten draven, ik zag niks. Heb dan nog iemand anders met hem laten draven, maar toen zag ik ook niks. Daarna de gewone piste in en toen mankte hij enkel nog rechtsom, linksom zag je niks. De roundpen ligt er momenteel wel hard bij, dus ik had gehoopt dat hij in de piste misschien niet zou manken. Nu was toevallig de DA op stal voor een ander paardje, dus die heb ik even aangeklampt :Y) Hij wilde hem eerst even op het harde zien draven, dus ik uit de piste en de DA was wat in z'n auto aan het rommelen en ineens zet [***] mega-ogen op, begint te blazen en raakt echt in paniek. Dus ik kijk naar de DA, heeft die zo'n kniptang voor de hoeven vast :+ Die zal gezien hebben dat [***] z'n hoeven er niet zo geweldig uitzagen, maar ik heb hem toch maar aangeraden om die tang gewoon weer weg te leggen, tenzij hij de dag wilde eindigen in het ziekenhuis := Dus dat ding was snel weer weg :P
DA heeft dan gekeken op het harde, dat was in orde. Daarna de volte linksom in de piste, was ook in orde. Toen rechtsom in de piste en toen zag je hem weer duidelijk manken. Daarna even rechtdoor in de piste, en toen liep hij weer heel goed. Conclusie: volgens de DA zit het in de schouder. Paar dagen rustig aan en dan kijken. Maar ik zit er een beetje mee dat dit al de 2e keer is ... volgens mij is het toch gewoon een oud paardje .. het minste wat hij teveel doet (of zich teveel geeft :Y) ) heeft hij daar problemen mee ... Denk dat [***] maar gewoon speelpony gaat worden, veel kleine kunstjes en veel dingen in stap en rechtuit enzo, niet echt het longeren en dergelijke, moet hem maar op andere manieren beetje soepel houden... :)

Omdat dit met [***] gebeurd was en ik eigenlijk daar best van baalde (ben daarna dan nog even met hem gaan wandelen in het bos en ben dan op een bankje gaan zitten en daar heeft hij staan grazen, gewoon op een vreemde plaats, met z'n blind oog, eigenlijk is het gewoon een heel stoere pony <3 ) en ook niet meer zo heel veel tijd had heb ik met [***] vandaag niks gedaan .. En hij liep maar de hele tijd achter mij aan, en als ik buiten de weide stond dat hoofdje zo over de poort heen .. Arme poon :') Maar morgen gaan we dat goed maken, morgen is hij weer aan de beurt en dan ga ik nog eens het blok uithalen (hij wilde gisteren constant op de cavaletti-blokken gaan staan dus ik heb gezegd "jaja, ik trek het blok wel weer uit de kast ^) " ) en wat pionnen voor te slalommen en het labyrinth neerleggen en misschien gaan we nog wat voetballen en .. en .. we maken er wel wat van :Y)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:39

Jee, wat balen dat boke mank loopt. In het begin van je verhaal dacht ik spontaan aan de schouder. Vond het wel typisch dat de d.a. dat ook noemde. Misschien heb ik teveel ervaring met paarden met gebreken.. pffff.... Hälga is erg stijf in de schouders en nek en rug, dus ik hou met haar ook gewoon rekening met de beperkingen die ze heeft. Daar komt de clicker dan weer goed van pas, omdat je niet met druk werkt en het risico dat je een paard forceert iets te doen wat het niet kan, minimaliseert. Al probeer ik Hälga wel in beweging te houden, omdat ze te dik is en dat is ook niet goed. En rust roest. Maar met cirkels e.d ben ik erg voorzichtig. Dat kan al snel te zwaar worden.

Die angst voor de tang zegt veel over zijn reden van uithalen naar hoefsmid. Toch slechte ervaringen, vrees ik. Niet alle hoefsmeden zijn geduldig met paarden. Anders moet je een keer iets lenen wat erop lijkt en ga je aan de slag met desensiliberen mbv de clicker. Geef hem het gevoel dat hij de regie een beetje in handen houdt.

Hälga had een enorm probleem met opzadelen. Niet zo raar als je ziet waarmee ze voorheen is gereden (ze had dus ook echt zadeldwang toen ze hier kwam) Ze heeft nu geleerd haar hoofd omlaag te doen, opdat ze daar de focus op kan leggen en ze gebruikt dat echt zelf als ze het moeilijk vindt. Heel mooi om te zien. Ik heb nu overigens een chris iberica en daarmee behoren haar problemen eigenlijk tot het verleden. Op af en toe een moeilijk momentje bij het aansingelen na (maar dat is echt minimaal) gaat het nu perfect.

Ik moest wel lachen... ik had een beetje met haar aan de buiging gewerkt, maar bereid haar ook een beetje voor met singel vastmaken door even haar buik te kriebelen. Dus toen we in het weekend gingen rijden en ik haar buik kriebelde, wilde ze buigen. haha.

Leuk wel dat cobe ook zo graag dingen wil doen.. Ik vind dat je hartstikke leuk met de paardjes bezig bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:51

Hmmja, ik ga daar ook eens achter horen wat de osteopaat daarvan zegt. Ik zit me nu af te vragen of die ook naar nek & schouders kijken of zich vooral op de rug en achterhand focussen, heb ik eigenlijk helemaal nog niet bij stilgestaan :+ Kan zij dat hij zich ook gewoon mistrapt heeft hoor, maar ik heb er toch niet zo'n goed gevoel bij zeg maar, dus misschien maar gewoon wat rustigaan spelen en niet teveel korte snelle bochtjes enzo, tenzij hij dat uit zichzelf zou doen natuurlijk ;)

Heb nog veel werk met hem :+ Vandaag eens gekeken wat hij zou doen als ik hem vroeg om zelf z'n benen op te tillen (dus zoals gisteren bij [***], met de target) maar dat ging 'm toch nog niet worden :+ Dus er is nog veel werk aan de winkel :Y) Ik moet alleen de juiste momenten vinden, de laatste dagen vond ik het zelfs niet het moment om hem op de poetsplaats te zetten :+ Maandag wel, na het werken, toen ging het goed. Maar dinsdag waren daar weer andere mensen bezig enzo en dat vind ik nog te vroeg voor hem. Dus de hoeven heb ik al helemaal niks meer mee gedaan .. behalve vandaag de benen wel aangeraakt om te voelen of het ene been warmer was dan het andere enzo.
Soms zit ik me af te vragen of het allemaal wel moet .. al dat gedoe met die hoeven enzo .. Wanneer je gewoon dingen met hem doet en met hem speelt en clickert enzo dan doet hij goed mee en is blij & vrolijk en al wat je maar wil, en als je dan weer met z'n benen/voeten bent bezig geweest (al is het maar gewoon aanraken) dan lijkt heel z'n houding te veranderen. En dan heb ik met momenten zoiets van: moet het allemaal wel ... Ik denk dat ik voorlopig maar even gewoon rustig wat ga clickeren en proberen hem zo wat dingetjes aan te leren, zodat dat koppie toch bezig is maar het lichaam wel rust krijgt. Ook ga ik aan de slag met hem overal aanraken (doe ik nu ook al met de longeerzweep of leadrope, maar ik ga eens wat plastic erbij halen en dat soort dingen) en misschien eens kijken of hij zich dapper genoeg voelt om achter de Tiger aan te gaan ... En dan zie ik wel ... denk ik ... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:10

Ik was trouwens net eens naar die Dual Aktivierung aan het kijken, maar dat kende ik al :+ Naja, in theorie dan .. een beetje .. Josepha Guillaume (Natural Dressage, heb er een paar lessen van gehad) heeft daar eens een artikel over gehad, of iets in die aard. Zit me nu af te vragen of zij daar (ondertussen) ook zelf mee werkt .. Moet ik eens opzoeken ... Misschien moet ik anders maar weer eens wat lesjes nemen .. zij was echt gek van [***], en ik heb al veel te lang niks meer van mij laten horen :o Misschien kan ik haar wel af en toe laten langskomen voor wat nieuwe trainingstips enzo, dingen waar ik zelf niet meteen aan denk. En dan kan ik tussendoor met [***] spelen op mijn eigen manier :)

Edit; ik lees trouwens ook net op de website http://www.dualaktivierung.nl dat een paard eigenlijk een 'veiligheidsoog' en een 'vluchtoog' heeft, waarbij het rechteroog doorgaans het vluchtoog is (dus als een paard daarmee iets ziet dat die sneller schrikt zeg maar). Zou het daarom zijn dat [***] zo rustig is? Omdat z'n rechteroog niks meer ziet? :+

Alhoewel ... als hij rechtsom op de volte loopt (dus met z'n blinde oog naar mij) dan is het veel rustiger dan wanneer hij met z'n rechtoog naar buiten loopt. Naar mijn idee omdat hij rechtsom zijn omgeving in de gaten kan houden (links is immers buiten) en in het midden sta ik en er is toch wel vertrouwen ... Als hij met z'n linkeroog naar mij loopt dan ziet hij me wel, maar hij ziet de omgeving niet meer .. en dus ontspant hij moeilijker naar mijn idee.

(een mens denkt soms toch wel erg veel na hé :') _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:13

Balen jullie trouwens ook zo als je eens een dag of paar dagen niet kan gaan? ^)
Heb gisteren tot 22u moeten werken en vandaag weer, op die dagen ga ik niet naar de pony's, is gelukkig maar een paar keer per maand (ze worden dan uiteraard wel van eten voorzien :P ) maar nu lijkt dat zo lang te duren! |o :')

Zondag had ik nog even snel met hen geclickerd, had eigenlijk geen tijd (zou gewoon gaan voeren en meteen terug naar huis gaan) maar ik kon het toch niet laten O:) Met [***] wat basiswerk gedaan (target aanraken, blijven stilstaan als ik overal aankom, pasje vooruit, pasje terug) en daarna met [***] ook nog maar, want die stond zo verlangend over de draad te kijken :') Dus daar daarna ook nog even mee aan de slag, het iets moeilijkere werk .. Moest wel weer lachen met hem .. een paar dagen daarvoor had ik hem wat willen aanleren maar het kwartje leek niet te vallen (er waren ook andere paarden in de piste dus met afleiding het altijd al moeilijker) dus ik dacht: ach, komt nog wel .. En toen ik zondag bezig was ging hij datgeen spontaan aanbieden :') Dus toen heb ik het maar "op commando" gezet, ging echt heel mooi. Ben nu eigenlijk echt benieuwd of het blijvend is of dat het toeval was ... Ik wil clickeruuhhh :):) _O-

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:05

Jep, dat is het leuke, vind ik. Juist omdat paarden het ook leuk vinden en omdat je niets 'moet' en sessies gewoon kort kan houden, motiveert het.
Ik ga wel eens naar buiten om even 10 minuten iets met de paarden te doen en kom na 2 uur terug. haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:15

Stilletjes hier ... Clickeren we nog? :+

Ik vind het nog moeilijk om alles te combineren, zeker met het leren van nieuwe dingen, de timing is toch nog niet wat het moet zijn := Maar het gaat op zich wel. Gisteren nog eens met [***] gespeeld, ik wilde gewoon wat rustige dingen doen (wat kleine VD-oefeningen) maar [***] dacht daar anders over, die wilde actief zijn :+ Dus ik heb geoefend met het meevolgen & meelopen in stap & draf, zodat we samen konden spelen. Heel erg gelet op de afstand en op zijn reactie op mij, zodra ik stil stond moest hij van mij ook in de remmen, en geen halve seconde later. De eerste keren heb ik hem even serieus in de achteruit gezet want meneer vond het wel leuk om "op mij" te stoppen, maar dat vind ik niet zo leuk :+ Dus paar keer achteruit en toen had ie het ineens door en ookal draafde hij serieus door, zodra ik stopte ging hij vol in de remmen (en echt sliding-toestanden) *\o/* Verder heb ik ook nog gewerkt aan het "[***], HIER!" .. en dan komt hij braaf zoals een hondje :') Ook zelfs in draf <3 Mijn uiteindelijke doel is dat ik hem kan roepen en dat hij dan vol in galop komt om dan voor mij te stoppen .. Nooit gedacht dat het mogelijk zou zijn, maar ik denk nu als ik hem in een juiste toestand tref dat hij in is voor veel *\o/*

[***] doet het ook prima, daar doe ik heel veel dingen mee gewoon om hem vanalles te laten leren kennen enzo. Tegenwoordig werken we ook met de dubbele lijnen (midden in het bos besloten dat ik dat wel eens kon proberen :+ ) en dat gaat prima. Ook heb ik er al eens een zeiltje bijgehaald en dat was niet echt z'n favoriete ding, maar hij deed het toch super (zie onderschrift) :D Hij vindt mij in ieder geval weer leuk dus ik ben al heel blij. De voorbije keren had ik vooral met hem gewerkt en gisteren besloot ik dat ik toch nog eens wat met [***] moest doen ( :o ) dus ik ga hallo zeggen in de weide en ik ga terug het halster halen en ik kom terug in de weide met halster, begint [***] te murmelen/hinniken .. Echt zo van "jaa, we gaan weer wat doen" .. En nu mocht ie niet mee :(:) :') Maar vandaag mag hij wel weer eventjes, ga er weer even mee clickeren. Heb nog niet het idee dat hij het principe echt begrijpt, hij is nog regelmatig verrast door dat snoepje wat er ineens is :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:22

Ik ben denk ik van plan ook te gaan beginnen met een clicker, mijn paard kan nogal een mietje zijn met veel dingen maar doet wel alles voor een koekje, misschien kan ik dit goed combineren? Merken jullie dat je paard dan meer gefocust op jullie wordt als je werkt met een clicker of maakt dat niet uit?
Heb een aantal dingen doorgelezen van dit topic en ik zie dat een aantal mensen de clicker overal voor gebruiken en een aantal maar voor een paar dingen. Waarom kiezen diegene er voor om dat bij die dingen te doen, of waarom juist met alles?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:29

Heb even het begin gekeken maar ga vanavond nog eens met geluid aan bekijken, ziet er wel leuk uit :D

Ik zag jou trouwens in de ROS staan met een grote foto bij de advertentie van Animal Event. Ik dacht "ey, die ken ik :D" :))