voltige?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:18

zeker :( !! maarjaaa....

SSDesign

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:11

En wie gaan er allemaal naar Lisse? Ik en Cecile gaan zondag hihi :D

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:33

Ik ga straks naar voltige, echt súper veel zin in! :D

Ik ga niet.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:52

wij gaan ook niet..
ga vanavond nog even trainen voor morgen :) morgen een onderlinge wedstrijd..
iedereen van de manege doet de plicht behalve wij hahah wij hebben een leuke kur gemaakt (alleen wel in stap :P)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:34

Wij gaan ook niet naar Lisse (beetje ver weg ;))

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:35

Wij gaan ook niet :( :') Geen vereniging :( :')

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:52

Nou het ging goed! :) Merk wel dat ik wat aan mijn armspieren moet doen.. Eerst trainde ik die wel toen ik nog voltige had, maar nu niet meer..
Geen last van mn knie gelukkig! :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:09

Jammer dat niemand naar Lisse gaat haha.

xlovelove: Haha dat probleem van die armspieren ken ik. Ik train ze zelf amper moet ik zeggen. Ik ben gewoon niet sterk in mijn armen (ook nooit geweest) en dat zijn mijn ouders ook totaal niet. Ik kan trainen wat ik wil, maar er komt toch niks bij aan spieren geloof ik :P

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:25

Hahah ik had ze wel altijd, ik trainde ze ook altijd. Maar doordat ik 5 maand niet veel heb gedaan, geen voltige niet paardrijden enzo zijn ze wat verslapt :').. Maar weer trainen, komt het vast wel weer goed :).

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:07

heb ook totaal geen spierkracht in mijn armen haha wil wel oefenen maar hou het maar 2 daagjes vol ('s avonds) :P

ging hier ook weer goed.. vind het zo raar, met het nieuw paard lukt opsrpingen in draf niet :P hij gaat zoooo sloom haha net dat hij omvalt :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:12

Oh dat is altijd lastig :P Ik vind slome paarden sowieso niet zo fijn voltigeren en het ziet er ook saai uit :P

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:17

Dat is inderdaad erg moeilijk :P.
Inderdaad vind het ook vervelend..

Kmerkte wel dat ons 'oude' voltige paard enorm is afgevallen.. Veel slanker, hahah dat soort dingen merk je dan wel na 5 maand :).
We hadden klein groepje dus gingen we op 1 paard.

Mn broer heeft van die ftiness dingen dus kan ik ook wel mooi gebruiken :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:19

xlovelove schreef:
Dat is inderdaad erg moeilijk :P.
Inderdaad vind het ook vervelend..

Kmerkte wel dat ons 'oude' voltige paard enorm is afgevallen.. Veel slanker, hahah dat soort dingen merk je dan wel na 5 maand :).
We hadden klein groepje dus gingen we op 1 paard.

Mn broer heeft van die ftiness dingen dus kan ik ook wel mooi gebruiken :+

Ja hebben jullie eigenlijk een nieuw paard? :)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:20

Ja. Een paar jaar terug hebben we daar ook op gevoltigeerd, alleen kreeg toen 2 veulens, en sinds vorig jaar zijn we weer met haar bezig :).

We gingen eerst altijd op een ander paard, maar je merkt dat die het niet meer kan enzo.. Houd het niet meer vol, en die was toen in Ermelo ja afgekeurd. Oudste groep heeft al een tijdje een nieuwe.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:21

xlovelove schreef:
Ja. Een paar jaar terug hebben we daar ook op gevoltigeerd, alleen kreeg toen 2 veulens, en sinds vorig jaar zijn we weer met haar bezig :).

We gingen eerst altijd op een ander paard, maar je merkt dat die het niet meer kan enzo.. Houd het niet meer vol, en die was toen in Ermelo ja afgekeurd. Oudste groep heeft al een tijdje een nieuwe.

Wel fijn dat jullie dan een nieuwe hebben :)!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:23

Ja inderdaad. Die is alleen wel snel. Ik weet niet hoe het nu is, al 5 maanden niet opgezeten natuurlijk.
Maar hij is vorige keer met onze oudste groep op wedstrijd gegaan :).

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:00

ja inderdaad.. het is dat je erop moet maar anders van je gewoon in slaap haha
in galop rende hij altijd als een idioot in de ronde maar dat gaat gelukkig 'beter' alleen word zijn draf wel sloom haha
volgende week even aangeven want het is best irritant ja :P

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:15

Hahah ja kan ik me iets bij voorstellen!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:36

Voor ons was de overstap van Ivon op Rainbow ook wel lastig... Ivon ging altijd best snel en heeft echt een ponygalopje, Rainbow maakt juist huge sprongen en heeft meer een normaal tempo :P

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:47

Ben net terug van een onderlinge wedstrijdje hier.. wij hebben alleen de kur in stap gedaan + solo kurtje.. en nog een verplichte oefening in galop gedaan ..

met nieuw paard en irritante kinderen (die met stokken bij onze muren (van ijzer) gaan lopen kloten) is het toch redelijk gegaan :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:55

Weet iemand van jullie hoe ik een voltige vereniging kan oprichten? Hier kan het op de manege (Manege de Delft) als ik het regel, en als we dan ook op wedstrijd gaan, nou, ja, natuurlijk! prima! leuk! maarjaaaa,, hoe start ik zo iets op?
weten jullie de minimum leeftijd voor een opleiding tot voltige instructie (17 geloof ik ? dat stond op de KNHS site, maar dat was wel van 2006 :+ )
wat zo'n opleiding kost, en\of weten jullie iemand in de buurt van Assendelft die voltige lessen kan geven?

tja,, ik weet dat het voor jullie uit de richting is, maar ik denk, misschien... je weet maar nooit... ;)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:19

Voor de opleiding moet je 18 zijn (en dat duurt een half jaar hè? Dan pas kun je examen doen en je moet een eigen paard hebben die goed in dressuur is... mijn Tinker mocht namelijk niet meedoen, heb uiteindelijk examen gedaan met een paard die totaal ongeschikt is voor de voltige).
Voor meer vragen pb me maar! Ik heb de cursus 2 jaar terug gedaan :)!
De opleiding is wel prijzig. 550 euro heb ik er toen voor betaald...

Binnenkort komt er een licentieoverzicht op de KNHS. Hierin staan alle gekwalificeerde instructies. Ik heb hem zelf ook aangevraagd dus dan kun je zien wie er in jouw omgeving bekwaam is om voltigelessen te geven.
Verder moet je over het oprichten even de KNHS benaderen. Bij een bestaande KNHS vereniging kun je kosteloos een voltigevereniging opzetten. Bedenk wel dat je dit vanaf de grond moet opbouwen... dat kost veel tijd... En helemaal als je op wedstrijden wilt.
De staten zijn gratis aan te vragen. Net als de resultatenkaarten. Maar je moet ook pakjes hebben, nummers en alle andere spullen die erbij nodig zijn...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:27

Grainey schreef:
Voor de opleiding moet je 18 zijn (en dat duurt een half jaar hè? Dan pas kun je examen doen en je moet een eigen paard hebben die goed in dressuur is... mijn Tinker mocht namelijk niet meedoen, heb uiteindelijk examen gedaan met een paard die totaal ongeschikt is voor de voltige).
Voor meer vragen pb me maar! Ik heb de cursus 2 jaar terug gedaan :)!
De opleiding is wel prijzig. 550 euro heb ik er toen voor betaald...

Binnenkort komt er een licentieoverzicht op de KNHS. Hierin staan alle gekwalificeerde instructies. Ik heb hem zelf ook aangevraagd dus dan kun je zien wie er in jouw omgeving bekwaam is om voltigelessen te geven.
Verder moet je over het oprichten even de KNHS benaderen. Bij een bestaande KNHS vereniging kun je kosteloos een voltigevereniging opzetten. Bedenk wel dat je dit vanaf de grond moet opbouwen... dat kost veel tijd... En helemaal als je op wedstrijden wilt.
De staten zijn gratis aan te vragen. Net als de resultatenkaarten. Maar je moet ook pakjes hebben, nummers en alle andere spullen die erbij nodig zijn...

Okee, dankje.
Er is op deze manege ook een KNHS vereniging en zijn ook aangesloten bij de FNRS.
Tijd heb ik er voor over, ik was van plan met iemand die gaat longeren zelf een paard te beleren, en ik weet dat ook hierin veel tijd gaat zitten. Ik zou er helemaal voor gaan! Het lijkt me zo leuk, om kinderen te helpen en later op wedstrijd te zien. pakjes, nummers, singel, dik dek, dun dekje voor onder de singel, zweep, longeerlijn, bijzets, etc. dat weet ik maar dat komt goed, dat wil de manege eigenaar vast wel investeren. :D Hij wil juist dat we op wedstrijd gaan, dus die extra kosten heeft hij dan wel voor lief hoor!
een logo van de manege erop, in de voltige vereniging naam de naam van de manege erin verwerken, en tadaaaaa, er is weer reclame voor de manege :D ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:29

wat is er nog meer nodig, op instructie, en leden (met broek en schoentjes) na dan :')

- Paard
- Hoofdstel, longeerlijn, bijzet teugel.

- Voltigesingel
- Dik dek
- Schuim voor onder de singel
- Voltige ton
- Voltige zweep

Voor wedstrijden:
- Wedstrijd pakjes
- Nummers

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:32

En niet te vergeten: Hoezen voor om het dek en om de onderlegger ;)!
De hoezen zijn duurder dan het dek, dus het is slim om die zelf te naaien (hebben wij ook gedaan, nouja, mijn moeder :P).
Ik heb de onderlegger, armnummers en het dek bij Kielaruitersport vandaan.
Een zweep van de Equitana van 30 euro (maar nu op jacht naar een professionele, maar die zijn prijzig, 95 euro voor een zweep...).
En we hebben een beugel van MP gehaald.
Deze hebben we zelf versteld (handige vader), want hij pastte niet op mijn Tinker (was gemaakt voor een paard, maar hij lag echt heel mooi op de Tinker). Dus hebben de singel aan de zijkanten ingekort, nieuwe singelstoten eraan en tadaa :D!
Want een nieuwe beugel kost al gauw 1200 euro (excl de rest).
Ik heb ervoor gekozen om alles in eigen bezit te hebben (want naast bovenstaande, heb je ook iemand nodig die een BE rijbewijs heeft en een trailer voor de wedstrijden).
Ik heb zelf mijn BE rijbewijs gehaald, zelf een pony en zelf verder alle voltigebenodigdheden, zodat ik niet vast zit aan een vereniging.

En onthoud 1 ding! Degene die het paard longeert hoort het diploma te bezitten (ivm verzekering en anders mag je ook niet op wedstrijd).
Ik ben opgeleid om op de ton les te geven en om het paard te longeren (hulpje van de instructie).
Maar dat maakt verder niet uit. Diploma is diploma ;)! Dus ik geef gewoon les op de pony, maar ik zorg er wel voor dat ik in principe altijd mijn pony longeer (ik ben de eindverantwoordelijke).

Nog even een linkje van de foto van mijn voltigeinventaris (leuk detail, deze foto staat in de nieuwe voltigefolder van de KNHS!!!!! Mijn lieve Tinkertje met Esther :D). Op de foto gebruik ik trouwens een vishengel als zweep :o .
http://www.psvnorg.com/Fotos%20psv/estherr.jpg