Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
xlovelove schreef:Dat is inderdaad erg moeilijk.
Inderdaad vind het ook vervelend..
Kmerkte wel dat ons 'oude' voltige paard enorm is afgevallen.. Veel slanker, hahah dat soort dingen merk je dan wel na 5 maand.
We hadden klein groepje dus gingen we op 1 paard.
Mn broer heeft van die ftiness dingen dus kan ik ook wel mooi gebruiken
xlovelove schreef:Ja. Een paar jaar terug hebben we daar ook op gevoltigeerd, alleen kreeg toen 2 veulens, en sinds vorig jaar zijn we weer met haar bezig.
We gingen eerst altijd op een ander paard, maar je merkt dat die het niet meer kan enzo.. Houd het niet meer vol, en die was toen in Ermelo ja afgekeurd. Oudste groep heeft al een tijdje een nieuwe.
Grainey schreef:Voor de opleiding moet je 18 zijn (en dat duurt een half jaar hè? Dan pas kun je examen doen en je moet een eigen paard hebben die goed in dressuur is... mijn Tinker mocht namelijk niet meedoen, heb uiteindelijk examen gedaan met een paard die totaal ongeschikt is voor de voltige).
Voor meer vragen pb me maar! Ik heb de cursus 2 jaar terug gedaan!
De opleiding is wel prijzig. 550 euro heb ik er toen voor betaald...
Binnenkort komt er een licentieoverzicht op de KNHS. Hierin staan alle gekwalificeerde instructies. Ik heb hem zelf ook aangevraagd dus dan kun je zien wie er in jouw omgeving bekwaam is om voltigelessen te geven.
Verder moet je over het oprichten even de KNHS benaderen. Bij een bestaande KNHS vereniging kun je kosteloos een voltigevereniging opzetten. Bedenk wel dat je dit vanaf de grond moet opbouwen... dat kost veel tijd... En helemaal als je op wedstrijden wilt.
De staten zijn gratis aan te vragen. Net als de resultatenkaarten. Maar je moet ook pakjes hebben, nummers en alle andere spullen die erbij nodig zijn...