Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ZusJacobs schreef:Mijn mening, anderhalf is nog erg vroeg.. Behalve het mee lopen aan de hand en het geven van voetjes moet je niks meer willen leren, lekker de wei in sturen met een kudde paarden en paard laten zijn. Je krijgt nog tijd zat hem na zijn 3de (nog beter 4de of 5de) met hem te werken..

ijssnuiver schreef:Echt tijd aan besteden misschien niet, maar ik neem dat eigenlijk als puur automatisme mee met de paarden. Ongeacht de leeftijd. Lopen ze mij voorbij? Prima, stilzetten en indien nodig achterwaarts.
Dat is uiteraard niet iedere keer aan de orde, als ze netje meelopen zijn we zo op het land. En af en toe check ik het wel eens.
Maar volgens mij zeggen wij allebei hetzelfde, hihi!
Gelukkig staat hij ook gewoon dag en nacht buiten met genoeg ruwvoer en uiteraard paardenvriendjes. Ik tut nu de komende dagen omdat hij nu pas sinds vandaag hier op stal staat. Hij moet natuurlijk nog even goed acclimatiseren en moet ook nog even goed aan elkaar wennen.
). Kan je niet kijken of je ergens een adresje kan vinden waar jij ook met een iets ouder paard zelf de basis kan leren? Kan je twenter lekker de wei in en jij hebt toch wat te doen 
Aangezien hij heel goed weet dat naar wegrennen niet mag bouwt hij nu nog veel spanning op. Paar rondjes laten vliegen en toen toch heel goed afgesloten met een stukje relaxt naast me aan de hand
Zo wordt je toch even met je neus op de feiten gedrukt. Ook al gaat het 3x achter elkaar perfect, blijft jong spul dat het allemaal nog moet leren en je gaat snel over hun grens. Emmertje is dan opeens vol. Herkennen jullie dat ook?
ik heb nog een paard

lekker veel ervaring op doen met zo veel mogelijk paarden in zoveel mogelijk gebieden zou mijn aanraden zijn
Je wordt er heel handig van en hebt niet dat 'groen en groen maakt bont en blauw'. En het is gewoon super leuk!