Ik zoek ook nog een smid met geduld
(voor in de toekomst, weet nog niet de nabije of de verre
).Hoi iedereen, zou ik mij hier ook mogen melden?

Heb in het verleden wel beetje met clickertraining gewerkt maar enkel naar VD gericht en aangezien ik momenteel weinig (geen) VD meer doe is dat ook verwaterd, maar ik heb momenteel een nieuw pony-projectje ( [OPG] Onbetrouwbaar (levensgevaarlijk?) paard? Wat nu? ) en daarbij lijkt clickertraining mij ideaal, evenals voor de andere want daar heb ik nog wel moeite om hem te stimuleren
Ik wil me er vanaf nu dus echt in verdiepen en heel serieus mee aan de slag gaan, op alle gebied (dus niet enkel VD). Ik heb van liljebo al websites en dergelijke gekregen en daar ben ik nu mee bezig, de clicker is al aanwezig evenals de pony's en de targetstick is op komst (moet nog even een manier vinden om mijn gewone stick om te bouwen
). Ik ben in ieder geval erg enthousiast over deze manier van trainen, is eigenlijk echt wat ik zoek omdat ik zelf niet zo erg van het "niet banketstaaf, luisteren!"-principe ben .. Ik wil dat mijn pony's graag met mij mee gaan en graag samen met mij werken en dingen uitzoeken.. dat is mijn doel
Verder zou het fijn zijn moest ik [***] wat dressuurmatig kunnen trainen, ben ik nu ook mee bezig en gaat best prima, maar echt ontspanning is nog een moeilijke, en zijn rug is toch niet helemaal 100% dus ik wil daar wel aan werken ... [***] is verder fysiek prima in orde (ostepaat is gisteren voor beiden geweest) dus die kan gewoon aan de slag 
Mijn ezeltjes

(foto's van de uitstap staan nog in mijn onderschrift
).
Vraag me alleen af of die blijft zitten als je die er 'gewoon' opsteekt? Ach, en anders leer ik mijn pony's wel om hem te gaan halen en terug te brengen als hij ineens moest wegvliegen
Ik ben nog niet zo ver dat ik met plezier in de zeikende regen met mijn pony's sta te werken
Maar misschien dat vandaag wel lukt, ze voorspelden hetzelfde weer als gisteren maar op dit moment schijnt de zon dus misschien is er een kans
[***] heeft wel al een stukje clickertraining gehad, dus die z'n ogen lichtte meteen op toen na de eerste aanraking de click & het snoepje kwam. Beetje nadeel van [***] is dan weer dat hij al wat dingen kent, dus hij dacht dat een kortere weg naar beloning zijn hele VD-arsenaal was ipv die target aanraken (zeker toen het ietsiepietsie moeilijker werd)
en vandaag ga ik m proberen te leren zelf zijn neus in het halster te steken, als opstapje naar het hoofdstel en nog handig ook hihi!
Wil nu toch wel eens opnieuw Chase The Tiger proberen, dat wilde hij eerst niet doen, maar nu hij zo op de target reageert moet dat met een zakje ook mogelijk zijn