Dressuur aan de lange teugel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:46

Momenteel ivm mijn studie enkel 1 of 2 keer in het weekend. Maar heb hem vorige week eens laten springen en ik moet zeggen..... Het is wel een echte allrounder haha :D

Afbeelding

CCEC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:49

Kan je ook met twee longeerlijnen beginnen?
Of moet je echt speciaal dingen gaan aanschaffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:39

Nou 1 longeerlijn is wel lang genoeg hoor! :)

CCEC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:27

Bizzybijtje schreef:
Nou 1 longeerlijn is wel lang genoeg hoor! :)

En hoe doe je dat dan vastmaken?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:22

Lus door bitring, lijn door de lus, en aan de andere kant gewoon met het de musketon :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 17:32

Nou dames, even weer wat leven in dit topic. Ik ben gisteren lekker aan het werk geweest aan de lange lijnen. Heb zijn oude hoofdstel (men hoofdstelletje) en oude bitje weer in gedaan. En het ging beter dan normaal, veel nagefelijker en minder aan het klieren *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:14

super! +:)+

Ik heb mijn jonge paard voor het eerst van de week met de kaptoom gelangeteugeld ipv met bit en dat deed 'ie helemaal niet verkeerd! *\o/*

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:25

ik vorige week voo het eerst met mn verzrog paardje geprobeerd...we moeten er nog handig in worden. meneer is een happert dus op het moment dat ik mijn hand beweeg (loop er nu nog naast en dan steeds verder naar achter) besluit hij zn hoofd te buigen en te happen:( maar we houden de moed erin!:D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:49

Ik ga ook een kaptoom uitproberen voor het lange teugelen, hij is in bestelling:D
Gister ook weer lekker gelangeteugeld, sjees wat was ie fanatiek. Nu hij het snapt vindt hij het leuk om te doen, al vindt hij het wel lastig om in de zijgangen niet stiekem een hapje beuk mee te nemen uit het haagje om de bak :+ Meneer zit goed in zijn vel geloof ik, want die is enorm baldadig haha.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 15:09

hahahah, leuk he van die lage heggetjes :+ Ik ben voor de afwisseling na het scheren maar een stukje met de fiets gegaan. Idefix vind aan de lange teugel heerlijk maar soms merk ik gewoon aan hem dat hij ff te veel energie heeft

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:40

Zijn die van jullie ook zo enorm energiek de laatste dagen?

kattaklopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:42

Wat super leuk om te lezen dat er nog veel meer mensen hun paard werken aan de lange teugel *\o/*

Mijn grote Guppy en ik zijn hier nu zo'n 5 jaar fanatiek mee bezig. Wel on en off omdat ik niet altijd goed kan lopen. In de 2 jaar daarvoor is het lange teugel werk aan ons geïntroduceerd door mijn instructrice toen ik in de kreukels lag. Kom ik meteen weer leren lopen :+ Alle dressuur oefeningen gaan ons goed af maar we moeten wel blijven werken aan de verfijning van vooral de basis oefeningen. Anders dreigen die wat afgeraffeld te worden. Momenteel werken we aan de galop. Dat blijkt voor mijn paard een hele uitdaging te zijn, maar als hij eenmaal eens is aangesprongen blijft hij het proberen ook.

Ik ga er eens voor zitten om jullie ervaringen te lezen, leuk!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 08:07

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 21:06

Niet veel werkfotos haha :o maar het ziet er wel lekker ontspannen uit! :) Waar heb je de clinic gevolgd?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:09

Loveidefix, mijn vriendje dacht dat het niet ging lukken met het licht (geen super camera) maar dat viel achteraf dus enorm mee. Erg jammer dus, maar zal binnenkort eens kijken of ik wat kan maken als ik zelf met m aan het werk ben. Best jammer, want hij liep geweeeeeldig!
Clinic was op mijn eigen stal dus dat was extra luxe.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 21:13

Jaa doe maar, ik ben wel heel benieuwd! :D Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd echt helemaal geen tijd kan vinden voor idefix, lange lijnen zit er dus ook niet bij :(:) Maar zodra ik mijn tentamens heb overleefd ga ik weer heerlijk aan de slag :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:15

Komt voor de bakker, ben toch zo'n twee keer per week aan het oefenen en hij gaat tegenwoordig graag mee, al vraag ik me soms af of dat is omdat ie mijn paard zo leuk vindt of de overige paardenmeisjes :P

Zondag nog even de les herhaald, dus aandraven, draf in wisselende tempo's, schouderbinnenwaarts. En daarna zelf wijken in draf gevraagd en dat deed ie in 1 keer goed, zo gaaf!!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 10:53

Ik heb zaterdag weer geoefend met mijn knollebollie :D zijn gewoon lekker het bos in gegaan, omdat het pas weer de eerste keer was. Maar het ging heel netjes, beetje geoefend met stelling en buigen en ook een pasje schouder binnen mee kunnen nemen :) idefix blijft alleen zo enorm onrustig met zijn mond.... hij knabbelt zoveel op het bit dat hij er zelf last van heeft :(:)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:05

Heel even binnenvallen. Weet iemand of er in Brabant of omgeving Dordrecht les wordt gegeven in long reining/lange teugelwerk met lespaard? (losse les)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:03

Helaas heb ik gister mijn paard in moeten laten slapen. Voor mij dus even een bokt-pauze. Veel succes en vooral plezier!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:45

Danoesje... heel veel sterkte. Praat hier eigenlijk niet echt mee en kwam per toeval binnenvallen, maar heb een paar weken geleden voor hetzelfde gestaan. Ik voel met je mee.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 14:58

Heel veel sterkte danoesje :(:) En mocht je ooit weer mee willen kletsen, ben je weer van harte welkom!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:06

Wat een ellende ook met die paarden. dank je wel, ik kom met een nieuw paard ooit vast weer binnen wandelen, want vind dat lange teugelen toch een gave aanvulling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:11

Sterkte danoesje! Wat vreselijk :n

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:56

Hallo (ik kan geen jonger topic vinden dus ik hoop dat ik goed zit hier),

Ik doe al een tijdje lange lijnen met mijn pony (kleine mini Fjord). En verder loopt ze voor de tweewieler maar het ijkt me ontzettend leuk om dit wat dressuurmatiger aan te pakken. Heb al wat interesante dingen uit dit topic opgestoken.

Ik ben eigenlijk momenteel op zoek naar iemand die mij wat dressuurlessen zou kunnen geven met lange lijnen. (omgeving Oss, pony staat in Oijen Noord-Brabant) Dus ik hoop dat jullie misschien iemand kennen die mij hiermee zou kunnen helpen.