[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:49

Nice Chellee :D :D :D
Dat is echt wel heel chill.

Ja was nogal koud :))

en, ga je lesgeven.. :?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:51

Nou, nee eigenlijk niet lesgeven. mijn nichtje wil ook beginnen met Vd en ze vroeg of ik beetje wilde helpn :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:51

ah :j

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:35

Pfft, wat een weer! Ik wilde vandaag rijden, maar de bak was echt te nat.. En ik houdt er niet zo van om een buitenrit te maken met dit weer, dan zul je net zien dat je een bui op je dak krijgt..
En dan die pony, die het erg leuk vindt om in de natte bak te rollen & die nu erg vrolijk is met die wind.. & ik heb geen goeie laarzen, dus als ik naast hem loop en hij stampt in een plas, dan zijn mijn sokken nat |o

Morgen vrijheidsdressuur les van Nikki :j Ik heb er echt zin in!

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:37

Heb je volgende week ook nog vakantie Nikki ?

Ben benieuwd Chellee ! Doe je wel verslag ? :=
Fijn dat je paardjes goed staan :j

Vanmiddag trouwens een videocamera besteld, ben zo benieuwd hoe dat er nou allemaal uitziet wat we doen ! <<)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:31

Ja ik heb volgende week ook nog vakantie, wil je lesje plannen ofzo? :))

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:33

:D

Toucheren zit er nu helemaal goed in bij soep :D
Vandaag begonnen met een pasje te wijken, maar zodra ik der omduw zodat ze kruist draait ze gewoon der hele lichaam of ze gaat in der achteruit :(

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:35

Ik kan misschien de reiskosten met iemand delen hier in de buurt dus ik kan misschien sneller een lesje plannen dan ik dacht :D Nikki je krijgt het druk :')

Had ik bij de Xenos zo'n heel lief zakje mini hartjes pepermuntjes gekocht, ik dacht, miss vind ze die wel lekker zodat ze kan flemen, maar nee hoor, ze spuugt ze zo uit :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:38

oohh super stefie, goed bezig :)
je zou het wijken langs de hoefslag moeten proberen, maar dan eerder schoudervoor, dat is logischer en dan heeft je paardje wat steun aan de wand :)

Oh haha :))
nouja, lesgeven is LEUK dus het maakt niet uit hoor :))

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:46

VisibreTeam schreef:
Ja ik heb volgende week ook nog vakantie, wil je lesje plannen ofzo? :))

:j Zal even met stalgenootje overleggen of ze ook weer wil !

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:47

VisibreTeam schreef:
oohh super stefie, goed bezig :)
je zou het wijken langs de hoefslag moeten proberen, maar dan eerder schoudervoor, dat is logischer en dan heeft je paardje wat steun aan de wand :)

Oh haha :))
nouja, lesgeven is LEUK dus het maakt niet uit hoor :))

dus gewoon met der over de hoefslag lopen, en dan schouder voor vragen door middel van het halstouw?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:17

beetje druk op het halster, als je er naast loopt beetje je eigen lichaam mee indraaien en dus schuin vragen.

Als je er voor staat door middel van wijken voor druk van zweepje/halstertouw opzij vragen :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:34

Hoort een clicker echt zo hard te klikken? Heb 'm net binnen maar hij 's errug hard..

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:04

ligt eraan wat voor clicker je hebt? Er zijn er bij die erg hard clicken, maar ik heb er hier 2 van een ander merk die zacht clicken :j

Lesgeven ging GOED GOED GOED :):)
paardje kon al het een en ander, dus daar op verder gewerkt. De klassieke buiging even goed doorgepakt, ging daarna super. Toen begonnen met de eerste stapjes spaanse pas, zaten er aan het eind ook goed in :D Ook een begin gemaakt aan het compliment, hij zakte er zo in :j Het was vooral mooi om te zien hoeveel respect hij al had voor zn eigenaar, heb al heel wat andere dingen gezien :') Daarnaast het wijken geoefend, de ene kant op ging goed, bij de andere kwam hij er VOL tegenin gedraaid, dus even op zn plek gezet en klein aangepakt, daarna ging ook dat super goed :)

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:33

Wisten jullie al dat ik verliefd ben op m'n pony ? <3 't Is zo'n knappe dodo :D

Hebben weer druk geoefend, eindelijk is 't gelukt om z'n rechterbeen ook mee te nemen met de spaanse pas ipv
alleen links te geven :')
Heb 'm ook weer kunnen betrappen met het rollen ! Da's me in 't afgelopen jaar nog maar 2x gelukt >;) En ook buigen
ging goed ! Kon hem nu met 2 handen flink duwen en hij kwam echt al een stuk verder door ! Compliment ging ook goed,
alleen is dat wel zwaar voor 'm.... Zodra hij 't heeft gedaan wil hij ook even niet meer :(:)

Heb een poging gedaan met hem met spelen tot steigeren te krijgen, maar hij stond me steeds met heel veel vraagtekens aan te kijken,haha :o?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:37

Ahh super :):)

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:47

[quote="VisibreTeam"
Lesgeven ging GOED GOED GOED :):)
paardje kon al het een en ander, dus daar op verder gewerkt. De klassieke buiging even goed doorgepakt, ging daarna super. Toen begonnen met de eerste stapjes spaanse pas, zaten er aan het eind ook goed in :D Ook een begin gemaakt aan het compliment, hij zakte er zo in :j Het was vooral mooi om te zien hoeveel respect hij al had voor zn eigenaar, heb al heel wat andere dingen gezien :') Daarnaast het wijken geoefend, de ene kant op ging goed, bij de andere kwam hij er VOL tegenin gedraaid, dus even op zn plek gezet en klein aangepakt, daarna ging ook dat super goed :)[/quote]

Het was erg gaaf! Compliment vond ik echt tof, ik had niet verwacht dat hij dat zomaar zou doen.
Wat leuk dat je zegt dat hij zoveel respect had, dat is toch wel een compliment voor mij! :o

Wijken was wel even wat anders inderdaad, ik ben blij dat het aan het einde beter ging, daar kan ik verder mee trainen. (respect was daar ver te zoeken)

Je vergeet trouwens het mooi staan :P Dat deed hij ook al wel leuk!

Nogmaals heel erg bedankt! Het was zeker voor herhaling vatbaar! Heb je je bus nog gehaald?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:49

Ik heb mn bus gehaald ja :j
anders zat ik nu nog niet thuis achter mn lappie hoor _O-

En fijn dat je de les leuk vond :D Daar doen we het voor :))
succes met je huiswerk :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:26

VisibreTeam schreef:
ligt eraan wat voor clicker je hebt? Er zijn er bij die erg hard clicken, maar ik heb er hier 2 van een ander merk die zacht clicken :j

Heb er een van Agradi.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:36

Nikki heeft dus goe getemd vanmiddag ! :j

Wat Roann kan, kan Joris ook ! :)) :=

Afbeelding

Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:06

Aah, leuke foto's :)
Nikki, ik wil toch nog een x een les van je :))
owja, hoe zie ik of Rikkie zijn rug en zijn achterhand goed gebruikt bij het steigeren? daar wil ik graag aan werken als hij dat niet doet.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:42

Oh gaaf Tamara dat het zo goed gaat! En Silke komt ook weer bijna terug, wat ontzettend leuk Nikki :D

Ik ben nu 2 weken niet in Wageningen dus helaas ook geen paarden voor mij. Maar misschien volgende week nog even naar paarden van mijn buurvrouw, dat zou wel leuk zijn. Of misschien als Nikki les komt geven bij Tamara dat ik kan komen kijken :D ?? :P

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:55

Mag ik me hier ook melden? :)
Het lijkt me hier erg gezellig :D

Sommige zullen me al wel kennen: Linsey, 17 jaar(bijna 18), woon in Brabant in het plaatsje Nistelrode en ik doe vrijheidsdressuur met mijn paard :) genaamd Anne van de Gonda en ze is een fries!

Anne kan: Nee schudden, begin jambette, hele lompe 'pas', flemen, stijgeren, buigen, compliment, spagaat, achteruit, volgen(stap draf en begin deze week ook galop), halthouden, rondje draaien en natuurlijk doen we ook aan targetten en voerweigeren :)

En ik krijg ook van Nikki les!
Laatst bijgewerkt door horsieslii op 31-12-11 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:56

@ Tmara: haha leuke pony én leuke kat! ;D
@ Ileton @VisibreTeam: wat fijn dat de les goed ging!
Leuk om te lezen hoe snel dat allemaal gaat!

Net weer bezig geweest met de spagaat, maar zonder balkje.
Want de balkjes liggen bij de bak en ik ging in de wei, die is tenminste droog :P
Maar het gaat best aardig! Ik krijg er vaak wel een aantal spagaatjes uit :j

Maar wat is nu, als je paardje het al kan, je precieze commando ervoor?
Nu gebruik ik de spaanse pas dus ik wil een duidelijk onderscheid maken,
zodat hij ze niet door de war gaat halen..
Ik gebruik al 2 verschillende woorden, en met spaanse pas gebruik ik een zweepje,
en met spagaat niet.. Maar ik hoor graag wat jullie nou precies doen als jullie de spagaat vragen? :)

@horsieslii : natuurlijk, welkom! :D
Wat kan je paardje al veel zeg! knap! ik ga even in je profiel spieken voor foto's als ze er staan :))

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:00

Marijke: Er staan wel wat foto's, maar niet van vrijheidsdressuur! :P Nikki fixt nog een filmpje voor mij in elkaar van wat filmpjes die ik heb gemaakt van de week met vrijheidsdressuur!

Ik doe met spagaat wat lager met de zweep op haar been zachtjes tikken, en met jambette wat hoger op het been. :)