Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mooiste was dat ik het nog helemaal niet van plan was, ik had hem wel geleerd naast iets te komen staan en dan kon ik er overheen hangen en hem overal aanraken enzo. Maar die keer wilde ik op Jauke, hij joeg Jauk echter bij me weg en parkeerde zichzelf telkens naast me. Nog geprobeerd hem duidelijk te maken dat hij op moest hoepelen, maar hij was echt heel vast besloten, hij begon zelfs nijdig in het stroomloze lint te bijten omdat ik niet opschoot
Heb hem nog gewaarschuwd, heb vervolgens mijn been erover gegooid en ben gaan zitten, helemaal happy was 'ie
Hij kan dan zo heerlijk murmelen "huhuhuhu" Ben er nog een paar keer op gaan zitten, hij vindt het helemaal geweldig. Verder nog niets, hij is nog niets eens 3 (pas in mei) dus ik wil nog helemaal niet rijden hoewel hij daar volgens mij heel anders over denkt
Maar opstappen is alvast geen probleem
alles gaat beter, waarschijnlijk omdat ik zelf ook rustiger ben dan zonder clicker.
HippoLogic schreef:In dit filmpje zie je ook flehmen en wat andere kunstjes van Kyra http://www.youtube.com/watch?v=7s6F17u3sUA
HippoLogic schreef:Vandaag en eergisteren heb ik de clicker gebruikt om Kyra te leren vrachtwagen laden. Het is gewoon zo fijn om zo'n klein hulpmiddel te hebben dat zoooo goed werkt. Vandaag ging ze er in 15 minuten op. Ik had nog voer over.
Ik kan er bijv ook op gaan zitten zonder iets, vindt 'ie alleen maar prachtig en komt daar zelf voor naast het hek staan. Nog mooier, Jauke en Vado maken zelfs vaak ruzie samen over wie er naast het hek mag komen staan
Ik heb ze beide groen gekregen, Vado heel jong natuurlijk, Jauke was al dik 2,5. Met Jauke was ik wel minder bedreven met de clicker, maar ook hij heeft veel met de clicker geleerd. Maar ook een ouder paard kan je aan clickeren idd en die kunnen er even enthousiast van worden
) en langs de rivier ging wandelen, waar veel gras stond. Amable schreef:Geweldig verhaal van Billy! Geeft zo mooi aan dat het niet alleen maar om het voer te doen is, en zelfs al was het dat dan maakt het nog niet uit, maar zelfs met volle weides is het eigenlijk veel gezelliger om samen met jou spelletjes te spelen dan alleen te gaan grazen.
Krijgt ze ook nog een dikke klap op haar kont:"Zo paardje, kom maar!". U-huh.... dat was .... Nouja hij mag blij zijn dat ze niet schopte uit angst. Het 'dwingen' werkt niet bij Kyra: ze wordt er heel nerveus en tegendraads van (uit angst). Als ze 1 minuutje krijgt om te kijken wat er aan de hand is, is er geen probleem.
) 1 keer een smid gehad die veel te hard corrigeerde, Jauke had net geleerd om op een blok te gaan staan en toen hij een voet op het bokje van de smid moest zetten dacht hij dat het dus de bedoeling was dat hij daar op ging staan. Bij Jauke is een "Nee, Jauke, niet doen" meer dan voldoende op zo'n moment, meneer de smid was echter sneller en ramde Jauk meteen met zijn vijl onder de buik. Dat was meteen de eerste en de laatste keer dat die smid aan mijn paard zat. Kom nou, als hij nou gericht uitgehaald had oid, maar voor dit?
" En vervolgens natuurlijk weer belonen als hij zich wel gedraagt