voltige?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:09

ja inderdaad.. ik heb altijd gevoetbald maar daardoor gaan je knieën ook wel lekker lijden :( alleen mis ik het nu wel het voetbal hahah

Hadden vandaag een vrijwilligers avond op de manege.. super, heb nog even op de schietbaan boven de manege geschoten :P had je op 1 kaartje 5 kleine 'dartbordjes' (geen idee hoe je het anders noemt) de bedoeling was dat je op elke roos 1x schiet.. maar ik had al 6 keer geschoten (steeds op de middelste) haha snapte niet eens hoe het werkte hahaha

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:51

@xlovelove,
Gelukkig gaat het alweer wat beter met je knie... Echt heel erg vervelend...

Vandaag hadden we een les van Alma :D. Ik helemaal happy, de kinderen hebben vandaag opgesprongen in galop!! En de groep die alles nog in stap doet, hebben het geprobeert in draf :D .
Haha nu mijn Tinker er nog van overtuigen dat ze door moet galopperen zodra een kind binnenwaarts gaat zitten (want dan gaan ze er immers af en waarom zou ik dan doorgaan in galop? :Y) ).
Nja vandaag echt veel geleerd (de kinderen ook). Altena gaan we dus waarschijnlijk compleet in galop doen, inclusief opsprong :D!
Jeetje, ben echt zo trots op Grainey en op de kinderen ook natuurlijk! Ze vertrouwen Grainey inmiddels 100% (niet heel positef want ik zit nog op de bok te wachten, want ze hangen eronder aan, hangen met allemaal voeten in de flanken... en tot nu toe gaat het goed, maar elke keer roep ik weer: HO! Je hangst in de flanken! En het commentaar dat je dan terug krijgt: Ja maar bokken doet ze niet :Y) . Blijft het maar eng vinden en ondanks mijn geroep, hangen ze er altijd weer in... kom maar op met je bokje denk ik dan :P dan leren ze het eindelijk :+ ). Bij eentje heeft ze wel al een bok gegeven en sindsdien kijkt zij wel uit voor de flanken :) (nouja een bok... het was dat wij het melden dat ze een bok had gegeven want ze dacht dat ie zich verstapte :+ sindsdien let zij wel goed op :)))
Maar ben wel blij dat ze haar zo vertrouwen. Je ziet ze opeens zo hard vooruitgaan :j .

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:25

Heb me ooit een x gemeld in dit topic dat ik op voltige wilde gaan. Dit zou gewoon op de manege kunnen, bok staat al klaar met voltigesingel, alleen is paard ziek geworden ;(. Op kamp heb ik voltige gedaan en er gelijk afgedondert (achterstevoren in galop voor de eerste keer is niet zo slim :+, paard wilde niet dus ging heel hard draven (is een fries) en daarna met minibok in galop, gevolg: singel breekt. En dan lig je er naast met zwaargekneusde/gebroken ribben) Halfjaar later op hetzelfde paard weer een rondje gedaan. Dit keer in stap wat oefeningetjes en daarna rondje in galop. Afgelopen weekend daar weer voltige gedaan en die is gefilmd dus ik ben wel benieuwd of jullie denken dat ik het zou kunnen :o.
Zal zo het filmpje even op youtube zetten. het filmpje dat ik eraf donder heb ik ook :').

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:00

Singel gebroken! Wow, dat moet wel heel ruig zijn geweest dan :P Maar heel veel beterschap en ben benieuwd naar een filmpje.

Rainbow bokt ook wel eens bij de kur in galop en dat is best lastig als je dan met z'n drieën op het paard staat haha (of eigenlijk zit een meisje in de nek, ik sta op de rug en een ander meisje stond daarachter). Maar gister hebben we weer gekürd. Er moet nog heeeeeel veel gedaan worden, maar er is al wel een begin. Alleen is het nog zo wennen op Rainbow en Rainbow moet ook nog wennen aan de kur volgens mij. De basis lukt in ieder geval en ik was heel tevreden na gister, ondanks dat veel oefeningen nog niet echt super gaan. Het is gewoon nog een kwestie van routine vinden, want we hebben de kur pas 2 of 3x in galop gedaan 'helemaal'... Morgen weer een poging :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:00

Viel eigenlijk best mee hoe ruig. Je zit de bok ook bijna niet op het filmpje, denk dat het leer gewoon slecht onderhouden is...'t was trouwens in 2008. Maar dankjewel!

wat fijn dat je met zo'n goed gevoel bent afgestapt/sprongen

edit; filmpje is aan het uploaden
edit; http://www.youtube.com/watch?v=iiPkaS5QniA
haha jullie lachen je vast rot :'), het is btw gewoon in stap

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:57

@ CRos85, als je goed les krijgt kun jij het ook zeker leren :)!
Vrijdag heb ik een heleboel beginners gehad en die zijn vast jaloers hoe goed jij jouw been al over de beugel kan krijgen :D !
Met goede begeleiding kun jij een heel eind komen :)!

(ik zie voltige met een cap en een vlag met verkeerde been en arm, vraag me af of de instructie wel een instructeursdiploma voltige heeft :o sorry dat zijn dingen die mij opvallen aangezien ikzelf lesgeef ;) geen verwijt ofzo!)

@SSdesign, ooh spannend! Haha ik weet nog van onze eigen D-kür dat het bij ons ook lang duurde voordat het iets was :') . Paard vond het maar raar (was ook zijn eerste x een kür in galop) en wij eigenlijk ook :+ .
Maar heel veel succes met de trainingen en inderdaad... vaak doen, dan went hij eraan en dan gaat het helemaal goed komen :D!
Ik ben heel benieuwd!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:08

Salsaentango; Aaah jaah vervelend..
Haha leeuk! :D

Grainey; Ja het gaat eindelijk de goede kant op! :D
We hebben toch een maand geen voltige, dus kan mooi nog een maand wachten, en daarna rustig aan proberen :).
Mooi dat het zo goed ging! :D
Haha die van ons doet het best wel vaak. Als je dan met je hakken in der flanken drukt is het gelijk (wel een klein) bokje.

Cros95; Zo dan ging het of ruig, of zat de singel niet goed :+ Maar wel goed van je dat je het nog eens geprobeerd hebt!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:22

Grainey schreef:
(ik zie voltige met een cap en een vlag met verkeerde been en arm, vraag me af of de instructie wel een instructeursdiploma voltige heeft :o sorry dat zijn dingen die mij opvallen aangezien ikzelf lesgeef ;) geen verwijt ofzo!)

hihi ja viel me ook op de vlag.. (geef zelf ook al een poos les) maar zulke dingen waar je dan op let haha

wel een leuk filmpje trouwens.. na alle wedstrijden e.d heb ik nog niet eens 1 filmpje haha

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:57

Hahah ik ook niet.
Heb volgens mij wel foto's maar die zijn weer eens kwijt, haha.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:04

haha ja inderdaad.. volgens mij heb ik nog wel wat van een tijd geleden.. zal eens vragen of mijn vader ook dat van de filmcamera op de pc kan zetten :)
ik had wel een filmpje van een wedstrijd, netjes op youtube gezet maar hij is te lang.. nu staat hij wel op youtube maar niet meer op pc dus geen idee of ik hem daar toch nog van af kan halen :|

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:31

Grainey schreef:
Vrijdag heb ik een heleboel beginners gehad en die zijn vast jaloers hoe goed jij jouw been al over de beugel kan krijgen :D !
Met goede begeleiding kun jij een heel eind komen :)! (ik zie voltige met een cap en een vlag met verkeerde been en arm, vraag me af of de instructie wel een instructeursdiploma voltige heeft :o sorry dat zijn dingen die mij opvallen aangezien ikzelf lesgeef ;) geen verwijt ofzo!)

@SSdesign, ooh spannend! Haha ik weet nog van onze eigen D-kür dat het bij ons ook lang duurde voordat het iets was :') . Paard vond het maar raar (was ook zijn eerste x een kür in galop) en wij eigenlijk ook :+ .
Maar heel veel succes met de trainingen en inderdaad... vaak doen, dan went hij eraan en dan gaat het helemaal goed komen :D!
Ik ben heel benieuwd!

Geeft niks hoor ;)
Haha nee ze heeft geen diploma, dit is gewoon voltige op kamp. Oftewel ze bieden wat oefeningen aan en jij mag kiezen ;)
Ik wist dat je niet hetzelfde been en arm moest doen, maar wist niet dat het andersom moest :o. Cap is gewoon voor de veiligheid! Ti's niet echt een braaf paar d :+
En dankjewel :D

Rest kijk ik straks even naar zit nu op d iPad en dat typt niet fijn

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:34

salsaentango schreef:
Grainey schreef:

hihi ja viel me ook op de vlag.. (geef zelf ook al een poos les) maar zulke dingen waar je dan op let haha

wel een leuk filmpje trouwens.. na alle wedstrijden e.d heb ik nog niet eens 1 filmpje haha

Haha oeps, was al blij dat ik me been de lucht in kreeg XD
Tjaa ik had filmgekke vriendin mee, die ongeveer alles gefilmpt heeft :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:34

ik wil val filmpje ook wel zien ;) :P

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:23

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:17

Leuk filmpje :) En netjes geprobeerd. Pony doet het wel braaf zo te zien (die schimmel). Hihi en die val :P Ach zo lang het niet te veel pijn doet... Ik ben afgelopen najaar ook gevallen op mijn rug en dat was wat minder moet ik zeggen :P

Grainey schreef:
Met goede begeleiding kun jij een heel eind komen :)!

Ik ben heel benieuwd!

Haha nou Rainbow heeft al een B-kur gelopen, maar het is gewoon de kur waar hij aan moet wennen. Veel evenwichtsoefeningen voor hem zeg maar ;)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:20

Schimmel is Salsa, ze deed het inderdaad goed! Normaal is ze niet lief :').
Haha alleen maar gebroken/zwaargekneusde ribben :+

had het gelezen ja, was dat toen je met de ambulance opgehaald was?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:24

CRos95 schreef:
Schimmel is Salsa, ze deed het inderdaad goed! Normaal is ze niet lief :').
Haha alleen maar gebroken/zwaargekneusde ribben :+

had het gelezen ja, was dat toen je met de ambulance opgehaald was?

Ja :o (week daarvoor was ik overigens ook al op mijn rug gevallen, maar toen stelde het niet zo veel voor :P Deed een boksprong van de kont af in galop en dat ging niet helemaal goed haha). Ik voel mijn rug gelukkig steeds minder, maar heb echt nog veel momenten gehad dat ik zoveel last had van mijn rug dat ik maar beter even kon gaan liggen (niet tijdens het voltigeren, maar bijv. tijdens het dansen op school).

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:28

aah das echt poedersuiker!
nog beterschap dan!

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:53

hihi Rainbow is best cool :D
Tenminste, ik kon altijd wel met m werken...

Ik hoop zooooo dat onze kur ook helemaal gaat lukken :O
Zidaantje vind sommige dingen ook nog heel lastig, en niet alleen kuren, ook gewoon warming-up oefeningen... Endaarom hebben sommige *waaronder ik* nog niet 100% vertrouwen in m, dus das toch afwachten..

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:00

@SSDesign, ik snap het ;) wordt hard trainen voor jullie paard dus! Maar is inderdaad dan zeker een kwestie van wennen. Als hij eenmaal de balans heeft gevonden bij jullie kür komt het vast goed! :D

@ceciletjuh, succes met het oefenen... hoelang zijn jullie nu bezig met Zidaantje? Altijd nieuwsgierig hoe het bij anderen gaat wat betreft het paard...
Heb het nu wel op de rails met me Tinker, de balans bij de kür in stap is er en in galop gaat ze ook al langzamer, dus daar is de balans er ook al redelijk, behalve als je een vlag wilt doen in galop :Y) . Dat vindt ze absoluut niet tof ;)

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:35

Hij is het afgelopen jaar wel al wel een enkele keer getraind, metname solo's en soms een uurtje team. Ik denk dat we sinds eind oktober/begin november echt wekelijks op hem trainen en sinds half/eind november 2 keer in de week. Zidane vindt juist kür in stap nog heel moeilijk, hij weet dan niet zo goed hoe hij zn balans moet houden met die lange benen van um (hij is ±1,78). In galop daarentegen vindt ie eigenlijk best leuk :D

Vlag had ie in het begin ook moeite mee, mede omdat wij niet zogoed waren met onze tenen strekken :P
Inmiddels weten wij waar onze tenen moeten zijn en vindt hij het minder erg :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:51

En wie is er naar Bunschoten geweest vandaag :D ?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:28

Rustig hier... Gister hebben wij alleen even mijn kurstukje in galop gedaan en dat ging echt super goed :D Zo ver waren we nog nooit gekomen, bijna alles lukte :D

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:00

Hihoe! Heel rustig hier inderdaad!
Gister bij een teamgenootje thuis wezen trainen, om het paard te laten wennen aan de vrachtwagen en anders dan 'thuis'. Ging echt goed :D Eerste minuten was wel even spannend en vooral de eerste keer van de vrachtwagen af was ook nog niet echt succesvol :P
Maar we zijn ontzettend trots op 'm :D Als hij nou op de wedstrijden ook zo loopt.....

Fijn Suus, hoe loopt jullie kür verder?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:02

ceciletjuh schreef:
Hihoe! Heel rustig hier inderdaad!
Gister bij een teamgenootje thuis wezen trainen, om het paard te laten wennen aan de vrachtwagen en anders dan 'thuis'. Ging echt goed :D Eerste minuten was wel even spannend en vooral de eerste keer van de vrachtwagen af was ook nog niet echt succesvol :P
Maar we zijn ontzettend trots op 'm :D Als hij nou op de wedstrijden ook zo loopt.....

Fijn Suus, hoe loopt jullie kür verder?

Aah fijn dat Zidane zo goed liep :D Bij ons gaat het ook goed. Rainbow loopt echt heel fijn nu :) Onze kur loopt nog niet zo heel geweldig, maar de basis zit er wel in zeg maar :) Eerste stuk (Janne, Geerte en Linda) lukt nu wel... Mijn stuk met Linda en Ilse lukt redelijk :D En het laatste stuk met Geerte en Linda loopt ook goed, daar tussen is het alleen nog goed trainen.