Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:12

Inderdaad een groot nadeel van op een eiland wonen! Nouja heb nu weer een ander bedrijf benaderd en zie wel wat dat word. Als het niet lukt, blijf ik Whisper gewoon met de barebackpad rijden en maak ik een afspraak met helen van Dijk tijdens mijn eerste opleidingsweekend. Maar ik vind het wel prettig om voor aanvang van de opleiding hem een aantal keer met zadel te hebben gereden.

Christadk

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:44

Fijn topic dit! Ik heb ook de tip gekregen van mijn osteopaat om mijn haf te gaan rechtrichten, nu wil ik dat vanaf de grond gaan doen maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. De schouderbinnenwaarts snapt ze niks van..ze stopt gewoon met lopen zodra ik naast haar schouder ga lopen. Wie kan mij wat tips geven? Ook kwa oefeningen die misschien wat makkelijker zijn. Ben al op zoek naar een instructrice maar dat is zo makkelijk nog niet :oo

mOniiQue8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:52

Mijn paard word ook gillend gek. Maargoed ik sta op een pensionstal dus ik kan er niks over zeggen. Zijn heel zuinig op het land en maar al te bang dat t stuk getrapt word. Daarom ben ik er heel blij mee dat hij naar een inloopstal gaat want dagen op stal dat werkt niet. Overigens zijn ze vandaag wel naar buiten geweest wat natuurlijk heerlijk was voor ze!

@JastieHorse: Ik zou beginnen met voltes lopen. Stelling naar binnen, hoofd laag en dmv je zweep kan je hem bijtikken als hij stopt. Ook letten op het achter binnenbeen, met een volte moet hij deze onder de massa plaatsen. Plaatst hij hem buiten de massa dan kan je zijn been aantikken met de zweep wanneer hij hem optilt, of wanneer hij zijn binnenbeen optilt even een duwtje in zijn zij geven (waar je normaal je been legt).
Als hij stopt wanneer je naast hem gaat staan zou ik hem even een tikje met de zweep geven, dit hoeft niet hard te zijn. Je moet je zweep zien als een verlengstuk van je arm.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:54

En je paard mag op de volte natuurlijk ook niet op of over zijn schouders vallen ! en nageefelijk blijven. En ribben naar buiten. En niet teveel stelling met het hoofd geven.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:40

Maar in het begin is het niet zo vreemd als het hoofd even omhoog gaat..

Je kan niet gelijk verlangen dat een paard goed nageeflijk loopt, over de rug, ondertreed en dat gelijk lang volhoudt, toch? :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:22

Nee mee eens, maar ik vind het ook vooral belangrijker dat zeker de eerste x met les gebeurd en niet zelf aan gaan kloo*en.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:27

JastieHorse schreef:
Fijn topic dit! Ik heb ook de tip gekregen van mijn osteopaat om mijn haf te gaan rechtrichten, nu wil ik dat vanaf de grond gaan doen maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. De schouderbinnenwaarts snapt ze niks van..ze stopt gewoon met lopen zodra ik naast haar schouder ga lopen. Wie kan mij wat tips geven? Ook kwa oefeningen die misschien wat makkelijker zijn. Ben al op zoek naar een instructrice maar dat is zo makkelijk nog niet :oo

In deze regio zitten best veel instructeurs hoor! Janna de vries, Miranda van der schuur, Nicolette v.d. Harst,

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:40

Bedankt voor de tip! Heb al advertenties gezocht en geplaatst zonder resultaat helaas. Ga even googlen op deze namen :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:40

Ik wil ook nogsteeds een les maar vind niemand in deze omgeving :n

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:56

Er zit toch genoeg in de buurt van Amersfoort?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:15

In deze omgeving, midden Nederland weet ik ook nog wel een aantal mensen :j

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:53

@JH: allereerst welkom! Goed dat je ook zo met je paard wil gaan werken. Wat betreft de start, sluit ik me bij de anderen aan. Een goede les kan je onwijs op weg helpen. Heb je al eens gekeken op de website van Marijke de Jong? Daar staat ook een kopje met instructeurs, misschien zit daar iets voor je tussen?
Jammer dat je hier niet in regio Groningen/Friesland woont. Ik ben dan wel geen erkend instructeur(bijna, eind dit jaar als alles meezit :) ), maar denk dat ik je een eind op weg had kunnen helpen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:54

ZusJacobs schreef:
Er zit toch genoeg in de buurt van Amersfoort?

Ik kon zo snel niks vinden in omgeving amersfoort, academisch, wadh.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:15

woehoe!
vandaag heb ik weer les gehad met Snow...Ik ben nog steeds niet opgeknapt, maar ik heb er toch voor gekozen om te gaan lessen.
Tijdens mijn laatste les ontstond mijn hernia dus ik was wel heel erg benieuwd wat de juf van snow vond.... de juf vond dat snow niet achteruit gegaan is! hij deed het echt super goed!!

Nu hoop ik dat ik weer wat kan opbouwen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:50

Mijn paardje gaapt steeds aan het begin. Heeft iemand een idee wat dat kan betekenen?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:08

Gapen is vaak een teken van verwerken, net als kauwen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:12

Ijssnuiver bedankt. Ik heb contact gezocht met een aantal instructeurs, veel nemen geen klanten meer aan. En een aantal nemen binnenkort contact met mij op. Wil namelijk ook echt met een les beginnen ipv prutsen. Jammer idd dat je zo ver uit de richting woont ;)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:14

Dekoezegtboe: wat fijn dat je ondanks je hernia nog lekker hebt kunnen lessen en fijn dan he dat de paarden niet achteruit gaan! Hoe gaat het nu met jou dan? Goed op weg naar herstel?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:35

Leuk topic ben zelf opzoek naar een instructeur aangezien ik niet zoveel wil aankloten. Heb er liever begeleiding bij. Lange teugel werk gaat wel aangezien ik ooit ene begin heb gemaakt met beleren in het tuig. Maar zou heel graag verder gaan met grondwerken en lange teugel werk

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:29

Mira283 schreef:
Leuk topic ben zelf opzoek naar een instructeur aangezien ik niet zoveel wil aankloten. Heb er liever begeleiding bij. Lange teugel werk gaat wel aangezien ik ooit ene begin heb gemaakt met beleren in het tuig. Maar zou heel graag verder gaan met grondwerken en lange teugel werk

Leuk dat je ook op deze manier wil gaan werken!
Heb je al een instructeur kunnen vinden? Zeker aan te raden in het begin, maar dat geef je zelf ook al aan :) .

Ik heb vandaag zo fijn met Calypso kunnen rijden, op de barebackpad omdat het zadel naar mijn inziens niet meer helemaal lekker ligt(ze krijgt schuurplekken van de achterkant van het sjabrak).
Begin de laatste paar weken echt verschil te merken in het rijden en werken in zijn algemeenheid dan toen we 2 jaar geleden zijn begonnen. Zoals ik al eens zei, de weg voor haar is heel lang omdat ze fysiek(en mentaal ;) ) genoeg uitdagingen heeft. Maar wel leuk om nu echt te merken wat "anders" werken met je paard kan doen.
Met Whisper merk ik heel fijn wat voor goede basis/bespiering en kracht het allemaal legt als je dit direct in de training voegt. Bij hem geen fysieke dingen op te lossen, alleen een natuurlijke balans en de standaard jonge paarden dingen. Zijn leerproces, gaat ook overduidelijk veel sneller en makkelijker dan met Calypso. Leuk om die verschillen te mogen ervaren!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:16

Nee heb nog niet helaas. Dus mocht iemand een weten hoor ik dat graag!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:41

Mira283 schreef:
Nee heb nog niet helaas. Dus mocht iemand een weten hoor ik dat graag!

staat er hier http://www.paardenbegrijpen.nl/links/in ... htrichten- niemand op die bij je in de buurt woont ? Of redelijk dicht in de buurt ?
Mijn instructrice zit ook meer dan een uur in de auto om hier te komen, maar gelukkig zijn er een aantal mensen in de omgeving die ook lessen bij haar. Dus dat is wel te combineren ( wel hoge reiskosten..... )

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:10

Dank je voor de link zelf woon ik in Groningen. Dus ik zoek iemand die daar in in de buurt kan komen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:26

Ik wil je best eens een keertje komen helpen hoor? Kan je in ieder geval de basis wel uitleggen :) .

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:29

Als je zou kunnen graag :D