kent iemand deze manier van longeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:46

dropje_90 schreef:
Ik zie nu alleen dat je voor minstens 50 euro moet bestellen...
Misschien een idee om met meerdere te bestellen als er nog anderen zijn die interesse hebben?

Ik heb hem gewoon thuisgestuurd gekregen voor 19,95 hoor, had hem de volgende dag in huis.

pim196

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:00

hoiohi
ik ben bezig met een D pony longeren en deze eigenaresse kent geen dubbele lijn euhmm zouden bijzetteugels hierbij helpen als ik die aandie en een gewone longeerlijn?
grtn.pim {:)

Myca

Re: kent iemand deze manier van longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:15

Hoi Pim,
Het gaat hier over een andere manier van longeren dan met bijzetteugels of een dubbele longe.
Dit topic gaat over longeren met een longeerhulp.
Afbeelding

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 09:32

lisa_pluisje schreef:
Ik wil best longeerles met mijn paard, kunnen we niet een clinic maken en iemand die weet hoe het moet vragen om les te geven?

Als jullie serieus een clinic willen kan ik dat wel regelen.
Zelf geef ik ook les in longeren aan de enkelen lijn zonder hulpmiddelen.

Je kan zelfs hier naartoe werken aan de longe, zover ben ik zelf nog niet hoor maar schouder voor en travers zit er aan te komen .
En geloof me het gaat allemaal zonder druk en technisch klopt het beter dan met hulpmiddelen, met hulpteugels krijg je nooit een paard wat juist over de rug loopt, vaak komen ze toch te veel op de voorhand, als ruiter moet je dat leren zien en voelen om ook in het rijden meer ruiter gevoel te ontwikkelen.
Longeren is niet zomaar rondjes laten lopen, maar kritisch kijken en aanwijzingen geven waar dan ook op het lichaam van het paard.
Zien hoe het paard beweegt leren voelen waar het fout gaat.
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... IkANZyQVE#!

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:50

Ik ga er misschien 1 proberen van een vriendin van mij :)
Heeft iemand hier er al mee gewerkt ?? Bevalt het, en kan het paard als ie laag loopt niet in het touw stappen ??

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:14

Mijn paard kon er behoorlijk laag mee lopen (zie foto hierboven) en ze is er nog nooit ingestapt.
Dat komt ook doordat er een ringetje zit tussen de voorbenen waardoor het touw bij elkaar gehouden wordt.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:03

Ahaahh okee :) en is het ook te gebruiken voor jonge pony's ?? :)

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:01

Bij voldoende interesse kan ik ook een dagvullende clinic komen geven, ik geef les in o.a. dubbele lijnen/longe. Op mijn site kun je meer informatie vinden over mijn wijze van lesgeven. Prijsopgave voor clinics maak ik op maat op aanvraag.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:43

Myca, jij gaf aan dat je een deel vervangen had door elastiek voor meer flexibiliteit. Ik kan dat niet zien op jouw foto. Welk deel is dat?
Op www. Touwvoormijnpaard.nl kunnen ze de longeerhulp precies zo maken als je zelf wilt.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:45

Hierboven staat een oude foto van mijn vorige paard, daarbij had ik nog geen elastisch stuk.
Die elastiekjes ben ik pas bij mijn huidige paard gaan gebruiken.
Ik zal eens kijken of ik daar een foto van heb, anders maak ik er wel eentje.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:50

Het zijn niet de mooiste foto's, maar je kan wel zien wat ik bedoel. Deze rubbers heb ik aan de longeerhulp gedaan. Dat geeft net iets vering en ze kosten maar een paar dubbeltjes bij een cooperatie/boerenbond.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:15

Oke, bedankt myca,!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:47

Dat zijn van die rubbers die ze ook aan de ogen van wagenkleden doen op kiepwagens.
Als je een longeerhulp laat maken kan je hem gewoon volgens de originele manier laten maken en deze dingen er tussen doen. Als ze dan stuk gaan ben je nog geen Euro kwijt. Maar bij mij blijven ze heel.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:51

ziet er wel mooi uit :P
ik zit nogsteeds te twijfelen tussen pessoa en deze longeerhulp... vandaag met een touw over de rug, en dan 2touwtjes naar het bit geprobeerd.. maar ze was er niet echt bij met haar hoofd en loopt er dan alleen maar doorheen te trekken... :(

iemand van jullie ook ervaring met pessoa teugel ??

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:18

@mariska1408, misschien moet je hier eens kijken voor de pessoa: [RT-P] pessoa teugel, werking? achterhand sterker?
Aan een jong paard zou ik eerder een longeerhulp hangen, ik ben geen pessoa-liefhebber. Maar er zijn ongetwijfeld veel mensen die juist wel voor de pessoa gaan.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:20

het gaat voor nu eerst om een merrie van 7 jaar.
mijn jongeste merrie is 1,5. maar het is wel de bedoeling dat ik die straks met 2,5 ofzo met dezelfde hulpteugel kan longeren.
bedankt...zal even lezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:23

mariska1408 schreef:
mijn jongeste merrie is 1,5. maar het is wel de bedoeling dat ik die straks met 2,5 ofzo met dezelfde hulpteugel kan longeren.

Elk paard heeft een andere aanpak nodig. Je kunt nu niet zeggen dat je je jonge paard ermee wilt longeren want misschien is dat wel helemaal niet geschikt voor haar. Misschien loopt zij al met de neus over de grond en heb je iets nodig dat haar wat hoger instelt. Je weet het maar nooit ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:23

Ik heb er ook 1 heb ook een pessoa maar ik vind dit fijner. Ze hangt er minder op en is lekker ontspannen.Ik heb er wel een soort breekringen tussen. Mocht ze er op gaan staan gaan die uit elkaaren is er niks aan de hand.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:35

Joolien schreef:
mariska1408 schreef:

Elk paard heeft een andere aanpak nodig. Je kunt nu niet zeggen dat je je jonge paard ermee wilt longeren want misschien is dat wel helemaal niet geschikt voor haar. Misschien loopt zij al met de neus over de grond en heb je iets nodig dat haar wat hoger instelt. Je weet het maar nooit ;)

haha helemaal waar :P maar kan altijd proberen :P
wat zouden jullie aanraden ? mijn merrie loopt zonder alle touwtjes en dingen vrij lekker haar rondje.. maar met rijden is ze ontzettend stijf... springen doet ze wel met gemak, maar met dressuur merk je gewoon dat ze het moeilijk vind.
ik wil ongeveer 1 a 2 keer in de week longeren (ivm laat uit school enzo) en de rest rijd. 1 keer in de week springen, en de rest dressuur.. het verschild wel, maar ze heeft ook 1 dag vrij in de week hoor haha

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:52

mariska1408 schreef:
Joolien schreef:

haha helemaal waar :P maar kan altijd proberen :P
wat zouden jullie aanraden ? mijn merrie loopt zonder alle touwtjes en dingen vrij lekker haar rondje.. maar met rijden is ze ontzettend stijf... springen doet ze wel met gemak, maar met dressuur merk je gewoon dat ze het moeilijk vind.
ik wil ongeveer 1 a 2 keer in de week longeren (ivm laat uit school enzo) en de rest rijd. 1 keer in de week springen, en de rest dressuur.. het verschild wel, maar ze heeft ook 1 dag vrij in de week hoor haha

Ik zou les aanraden en het zadel na laten kijken als ze met rijden zo stijf is ;)

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:54

Hoe heet het eigeljjk? Xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:55

eldora1 schreef:
Hoe heet het eigeljjk? Xd

Longeerhulp geloof ik ;)

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:03

Oké, dat zoekt wat makkelijker denk ik xd

JaleesaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:07