Wij gaan ook (helaas) dit jaar niet naar Altena. Wel naar Bronneger, Tolbert, en nog iets. Haha maar dat is pas in oktober..
Hopen dat ik zo rond mei wel weer mee mag doen, gaat nu eindelijk de goede kant op met mijn knie. Alleen het schommelt nog al dus afwachten.
Marijke
Geplaatst: 09-03-11 10:23
Hallo allemaal,
Sorry dat ik even "inbreek" in jullie topic maar ik heb een vraagje
Ik ben bestuurslid van een kleine, maar actieve en gezellige rijvereniging in het harte van de Bommelerwaard (Gem. Zaltbommel, vlakbij Slot Loevestein, Woudrichem, Gorinchem, Brakel, etc.).
In combinatie met onze plaatselijke oranjevereniging wordt er op koninginnedag altijd een leuke dag met activiteiten georganiseerd met een thema. Thema dit jaar is "Acrobatiek". Wij zijn gevraagd om in het middagprogramma 3 blokken van ca. een half uur of langer te vullen met demonstraties op het gebied van paardensport. Nu hebben wij geen voltigeurs bij onze vereniging maar in het kader van het thema acrobatiek zou het natuurlijk hartstikke leuk zijn als we een voltige demonstratie kunnen verzorgen/regelen.
Ik zoek dus voor a.s. koninginnedag (zaterdag 30 april ) voltigeurs, individueel of een vereniging of groep die in de middag een demonstratie zouden willen geven en wat uitleg.
Weten jullie een vereniging of vind je het zelf leuk om te doen, dan hoor ik dat graag. Uiteraard worden onkosten vergoed het hoeft natuurlijk niet voor niets maar omdat we maar een klein cluppie zijn hebben we geen overdreven groot budget.
Alvast reuze bedankt voor jullie reacties!!
Gr. Marijke
Grainey
Geplaatst: 09-03-11 11:46
Je kunt op http://www.voltige.nl zien welke verenigingen er zijn. Dit staat onder: Overig, links. Trouwens dit gaat wel om de woonplaatsen van degene die de voltige leiden (Ravenruiters zitten bijvoorbeeld niet in Almere maar bij Groningen in de buurt). Maar er staan allemaal links naar de verenigingen dus ik denk dat je er dan heel snel uit kunt komen welke vereniging bij jullie in de buurt zit !
Grainey, ik had nog nooit gezien dat er bij onze vereniging staat dat het in Almere is. Appart.. Maar inderdaad je kunt op de voltige site wel even kijken .
Hoe gaat het bij jullie met voltige? Wie gingen er naar Bunschoten?
@ xlovelove, dat komt omdat José daar woont (of woonde?). Als je kijkt naar onze vereniging staat er ook zevenhuizen, terwijl die in Norg gevestigd zit. Wij wonen wel in Zevenhuizen. Er staat dus het adres van de contactpersoon
De ene groep gaat in stap (basis) en de andere ga ik proberen te laten starten in de basis galop in Altena... 27 februari hadden we de onderlinge. Dat ging wel 'goed'. Nja als je kijkt dat de pony pas in januari is begonnen te galopperen gaat het super ! De kinderen moeten wennen, net als de pony. Ze gaan er in stap op en dan laat ik haar aangalopperen. Ben echt benieuwd!
Komende vrijdag moet ze eerst 2,5 uur lopen... dan komen de kinderen van de sportstimulering ervoor aan.. best pittig de komende 3 weken voor de Tinker...
Ooh okee dat is mooi! Ze moeten nog aan elkaar wennen dus? Gaat opzich best snel (teminste vind ik zelf altijd). Maar door oefenen leer je het, dus het is inderdaad wel een goede oefening dan .
Normaal loopt ze een uur?
Grainey
Geplaatst: 10-03-11 10:36
Normaal loopt ze nu al 1,5 uur (8 kinderen in een uur is wat veel, dus heb ze opgesplitst in 2x 3 kwartier... eerste groep stapt alleen en draaft een keertje, de andere groep gaat 1x in galop en draaft en daarna de kür in stap). Normaal liep ik met mijn uur ook al iets uit. Door het vele stappen maakt het niet veel uit, maar 2,5 uur vind ik eerlijk gezegd wat lang
Haha ze moeten heel erg aan elkaar wennen . De Tinker heeft het zwaar met de galop en de balans (gaat soms nog hard, maar ook al gaat ze zo hard, ze doen nu de oefeningen wel al , dat durfden ze eerst niet ). En ze heeft er goede dagen tussen zitten dat ze in een redelijk arbeidstempo ronddendert... Ben nog wat aan het knutselen met de bijzet (ze loopt soms veel te veel op de voorhand). En als ik haar heel kort zet, loopt ze het beste (alleen dat is natuurlijk erg zwaar voor haar, dan laat ik haar eerst 2x galopperen en dan stappen en dan weer de galop). Ook het knielen duurt al 2 tellen bij alle kinderen en twee van de 4 hadden vorige week zelfs al de volle 4 tellen! Denk dat ik ze 3 april er wel klaar voor heb (ik hoop het en nu moet het warmere weer nog komen, zodat ik 's avonds ook thuis op haar kan rijden ivm school . (langer licht zou ook al fijn zijn )
Ja maar door het oefenen en oefenen wennen ze wel goed aan elkaar . Je ziet meestal ook al goede vooruitgangen. Als sommige al 4 tellen uit kunnen houden en door oefenen, gaat dat vanzelf goed . Kan natuurlijk even duren, maar het komt wel. Met wedstrijden krijgen ze (meestal) wel goede bruikbare tips. Ja inderdaad, warmer weer en 's avonds licht mag van mij ook wel komen nu!
Bah, ben dit weer nu echt wel zat! Haha ben wat dat betreft wel een mooi weer ruiter... (maar goed, als ik de pony eenmaal uit de wei heb gehaald en het gaat dan regenen, dan rij ik wel braaf totdat mijn moeder me eraf haalt, omdat zij het toch wel heel hard vindt regenen ).
En inderdaad gewoon laten starten en we krijgen vast wel tips waar we weer wat mee kunnen . En hoe gaat het nu met je knie?
@ Michelle, het voltigekamp bij de wittegheit? Ik denk niet dat er iemand van mijn vereniging heen gaat... waarschijnlijk tever weg
Bij ons denk ook niet, is heel ver weg, en ik ga al naar de instructie weken, wel jammer, want t lijkt me egt super leuk
Grainey
Geplaatst: 11-03-11 09:33
Een ex-lid van onze vereniging is er wel heen geweest. Was echt een super leuk kamp vond ze en ze had er enorm veel geleerd Dus het is wel een aanrader !
SSDesign
Geplaatst: 11-03-11 12:11
X_Michelle_X schreef:
Bij ons denk ook niet, is heel ver weg, en ik ga al naar de instructie weken, wel jammer, want t lijkt me egt super leuk
Hihi ik ga ook niet ik ben allebei de weken op vakantie.
Grainey: Ja inderdaad, zoals vandaag wel heerlijk met het zonnetje. Maar regen hoeft van mij niet, en temperatuur mag ook nog wel iets omhoog
Het gaat nu de goede kant op met mijn knie. Het ging een tijdje weer slechter, maar nu veel beter. Binnenkort ga ik proberen paard te rijden, en als dat goed gaat ga ik steeds een stapje verder. Maar eerst nog rustig aan.
ja inderdaad.. had altijd last van mijn rechter maar ze beginnen nu alle 2 zit in de familie hier dus dat scheelt.. (helaas) maar het ging goed gister even een show kurtje in elkaar gezet (met onze bijzondere opsprongen (binnenwaards op haha))
Ooh leuk! Ja bij ons trouwens ook wel, maar ik heb dan iets zegmaar wat weer niet erfelijk is, om het zo maar te zeggen. Heb eigenlijk altijd wel wat last van men knieën.. Blijft zwak punt, net als enkels..