Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:01

De webinar is nu (in delen) aan het uploaden, linkjes plaats ik straks! Sorry dat het wat langer geduurd heeft, maar ik heb de hele week ziek op de bank gelegen. Weinig zin aan een computer ;)

Ga ook niet overal meer op reageren, dan wordt het zo'n lang verhaal, hihi! Jullie zijn allemaal echt lekker bezig zeg, ga zo door! Leuke foto's gepost ook, ziet er allemaal goed uit hoor. Hopelijk hebben wij straks ook wat foto's, vandaag weer eens adhw met Mo gedaan en Rianne heeft foto's gemaakt :D

Hij deed het echt vet goed! Concentratie is nog heel lastig, 3-4 passen doet hij perfect en dan is hij het weer even helemaal kwijt, maar ik ga er van uit dat hij dat wel steeds langer vol zou houden. Ik merk wel dat ik heel erg goed moet opletten dat ik hem niet voorbij vlieg. Hij geeft zo'n vertrouwt gevoel dat ik veel te moeilijke dingen vraag en hij dan helemaal van slag is. 'Ja, maar... ik wil wel, maar... wat... ik snap het niet!' :(:) Het is zo'n snoepje, maar ook wel een beetje een monster. Begint nu ook dat happen te doen, wel in de lijn maar ook duidelijk een teken van frustratie. Even een stapje terug werkt heel goed, dan houdt hij er gelijk mee op en gaat weer heel hard aan het werk.

Webinar links (allemaal unlisted, in principe alleen voor hier. Wil geen gedoe ivm copyright of zo, maar aangezien het een gratis openbare webinar was lijkt me dat ze best zo mogen)
Deel 1
Deel 2
Laatst bijgewerkt door Caeruleus op 20-01-13 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:08

Bah, griep is nooit leuk! Weer een beetje opgeknapt inmiddels?
Fijn dat het wadh zo goed ging! Ben benieuwd naar de foto's :j .

Paarden hier hadden vandaag trainingsvrije dag, met Calypso lekker rondje naar buiten geweest en met Whisper even gespeeld.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:22

http://www.beterdier.nl/

Zij komt waarschijnlijk binnenkort op het eiland. Hebben jullie ervaring met haar?
Ik wil beide paarden eigenlijk wel weer even laten checken, maar ben eerst wel altijd nieuwsgierig naar ervaringen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:30

Leuk om te lezen carovdg!

Ik loop er wel eens een paar sec voor om te kijken het even vanuit een ader punt te zien, maar ik sta dan verkeerd en dan gaat hij aarzelen en vertragen.

Gister na een paar dagen rust weer begonnen. Hij was toen zo stijf en aan de dunne, losgemaakt en 3 dagen in de wei gezet. Daarna een lesje VD gehad, ook erg leuk om dat er zo nu en dan gymnastiserend bij te nemen.
Dag erna echt begonnen, draf was heel leuk. Begon moeilijk hij ging klooien met zijn lip alsof hij zei ik weet niet wat je gaat vragen maar dat gaat me niet lukken! Na wat indraven kwam hij los.
Veeeel meer gedragen. Hij zette zijn achterbenen er niet ver onder en miste soms een beetje impuls maar de stuw was weg, hij kantelde zijn bekken en zijn neus schoof over de vloer.
Galop er niet bij kunnen pakken en vandaag helemaal niks kunnen doen :(

Wat leuk de webinar, bedankt!
En wat fijn dat het steeds beter gaat!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:05

Ken haar niet, maar op zich klinkt het wel goed zo op de site. Zelf krijg ik ook regelmatig dry needling bij de fysio, maar dat zou ik persoonlijk niet doen bij een paard. Als ik kijk hoe heftig zo'n behandeling soms bij mij is... Helpt wel heel goed trouwens, dus wat dat betreft.

Lekker dat je nu fijn weer bezig kon, paar daagjes vrij heeft dus goed gedaan! :)

Ik mag niet meer wijzigen dus maar even zo:
Caeruleus schreef:

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:20

Het gaat mij ook puur om de osteopathie! Maar misschien dat voor Calypso dry needling nog wel eens idee kan zijn, als het echt op de spieren werkt. Maar eigenlijk moet daar gewoon eens een sportmasseur naar kijken(als ik 1 bereid vind om voor 2 paarden naar het eiland te komen :) ).

Morgen en dinsdag ben ik vrij en dan ga ik eens rustig het webinair bekijken, leuk!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:33

Waar kan ik het webinar vinden? :-)
Dan ga ik ook kijken!

Sorry al gevonden haha }:0

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:33

Twee posts boven je... :))

edit; goed zo hihi

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:02

NeverGiveUp schreef:
Twee posts boven je... :))

edit; goed zo hihi

*\o/* _/-\o_

ZusJacobs

Re: Meer mensen die met hun paard aan de hand werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:00

Vandaag met Den gewerkt (heb ik nu ruim een jaar, maar niet heel intensief aan de hand gewerkt omdat hij eerst de basis moest leren van het normaal omgaan met mensen en daarnaast het mennen in enkel en tweespan) maar sinds kort is hij steeds fijner aan het worden, en ondanks dat hij erg strak in zijn rug zit (als ik terug ben uit Canada en ik ze beide weer een beetje aan het werk heb komt er een osteo) gaat hij nog steeds fijn en zitten er leuke momentjes in. En sinds vandaag kan ik echt zeggen dat de travers er eindelijk in zit, want wat een gevecht was dat soms.. Duwtje in de hals werkte niet (tegen in hangen) zweepje aan de kont werkte niet, (tegen in slaan) toen eerst aan de lange lijnen geleerd (of nou, eerst leren wijken voor de druk, en echt op een vingertje kunnen verplaatsen van alles, dus hoofd/benen/hals/kont etc.) en laatst deed hij hem al zo netjes aan de hand, maar ik dacht dat het eenmalig zou zijn en toeval oid. Maar vandaag echt een korte zijde helemaal travers gedaan, kwartje is echt gevallen. En ik hoef niet meer in zijn hals te duwen of hem met de zweep te helpen.

Hij gaat dus vooruit!

mOniiQue8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:17

@ ZusJacobs: Wat fijn dat je paard zo vooruit gaat. Soms heeft het even tijd nodig maar je raakt er toch van gemotiveerd als je ziet dat je werk wordt beloond.

Alle webinairs staan toch ook op de site van Marijke de Jong?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:27

Volgens mij zijn de webinars alleen live te bekijken?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:35

Die webinairs hierboven zijn opgenomen door Cearuleus, maar meestal zijn ze inderdaad alleen live te zien. Een enkeling kun je wel eens terug zien.
Het jammere met die gratis webinairs is dat ze altijd uitgezonden worden als ik aan het werk ben.

mOniiQue8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:05

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:10

Staan zeker interessante filmpjes tussen Monique! Maar volgens mij nog niet eens de helft van de webinairs die ze geeft, veel daarvan zijn natuurlijk ook alleen voor de premium leden.

Vanmiddag weer fijn met Whisper kunnen werken, hij krijgt steeds meer balans om de travers uit te voeren. Ben tot de conclusie gekomen dat hij het heel moeilijk vind om langzaam genoeg te lopen en daarmee dus gewicht naar achter te plaatsen voor de travers. Bij de schouderbinnenwaarts merk ik dit ook wel, maar een stuk minder omdat er dan geen spanning is dat ik er ook voor loop. Ik moet met de travers echt recht voor hem blijven lopen om hem met mijn lichaamstaal nog een beetje te kunnen remmen, maar daardoor blokkeer ik ook de mogelijkheid tot volledig buigen een beetje. Wil zo snel mogelijk een stap opzij kunnen doen en dan wat meer buiging kunnen vragen.
Hij bood mij vandaag in de schouderbinnenwaarts een renvers aan. Ik was in de binnenbak en daar zitten een paar grote deuren in die open kunnen, als het even kan heb ik die open omdat het beetje extra frisse lucht geeft. Dus nu ook en er woei een klein beetje poedersneeuw door naar binnen en dat was natuurlijk mega interessant en dat leverde ene onwijs nette renvers op. Ik heb dus even van die situatie gebruik gemaakt en daar hulpen aangekoppeld.
Ook een heel fijn stukje aan de longe gewerkt, onwijs uitgebalanceerd in zowel stap als de draf. Heel gaaf om te merken!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:30

Dat klinkt erg lekker, en super dat je dat moment gewoon eventjes mee hebt kunnen pakken!

Aankomend weekend de Bent Branderup clinic bij Ylvie Fros, ik werk op stal en kan dus kleine stukjes mee kijken en heb er erg veel zin in, vorig jaar was het ook erg leuk en leerzaam!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:10

Meerdere fijn met de paarden gewerkt. Voordeel van de sneeuw is wel dat in de buitenbak en wei nog prima aan de hand is te werken. Maandagavond was Ise zo vol met energie en Spike de stalhond was ook al zo baldadig. Heb in het donker op een flinke witte wei echt een serieuze poging gedaan maar het viel niet mee. Paard en hond hadden meer zin lekker te spelen...
En voor de liefhebber die zin en tijd heeft:www.avalonsruiterbegeleiding.nl/Avalons_Ruiterbegeleiding/Home/Artikelen/2013/1/2_Clinic_Academische_Rijkunst_met_Bent_Branderup_in_Belgie_op_6_%26_7_april_2013.html

mOniiQue8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:16

Mijn paard staat al een paar dagen op stal:S Naar de bak toe is niet begaanbaar met dat sneeuw. Lekker balen want kan niks doen zo en hij is onwijs chagerijnig! In het voorjaar verhuis ik mijn paard naar een inloopstal, dat zal fijn zijn voor hem.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:55

Staat hij dan op ijzers?

Zal er verder niks over zeggen.

Doordat de grond zo hard is met een mooie laag sneeuw loopt hier alles juist in de weide, normaal staan ze op de paddock, en er wordt gerend en gespeeld! Heb ook vandaag weer leuk kunnen werken met Twister, sinds ik de zweep weg laat bij de trainingen is ze veel fijner en minder lomp (zal onbewust wel veel verkeerde signalen hebben afgegeven), de travers linksom op de volte in draf vond ze met zweep moeilijk, maar zonder zweep gaat het gewoon net zo makkelijk of misschien wel makkelijker. Ik blijf voorlopig dus lekker zonder trainen.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:38

Ook hier lekker bezig in de sneeuw,is goed te doen.Paarden genieten ook van het weer,zijn lekker fris en attent.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:29

hier geniet ook alles, vanmorgen lekker met stalgenootje gewandeld

Afbeelding

Aidan zijn multibridle is binnen, waanzinnige mooie kleur bruin! Ik zal morgen passen en foto's maken, dan kunnen hij en ik ook aan het werken aan de hand beginnen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:39

Jeetje zolang op stal, ik zie de mijne al gillend gek worden...

Super dat je van het voorjaar naar een inloopstal gaat!!

Ik ben heel blij met ons weitje, met groot stenen stuk én enorme inloopstal.
Kan niet beter!

Paard gaat wel, maar merk weer dat er weer kleine dingetjes dwars gaan zitten. Mijn helderziende dierenarts komt gelukkig maandag, hij weet steeds precies te voorspellen wanneer hij tegen zichzelf aan gaat lopen!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:15

Hier staan de paarden ook heerlijk op het weiland!
Vandaag lekker dagje vrij gehad door een ietwat onhandig werkrooster. Gister wel super fijn met Calypso kunnen werken! Merk heel veel verschil nu de druk van de opleiding weg is.
Met het werken aan de hand veel overgangen gemaakt naar draf, stap, achterwaarts en daar ging ze heel fijn van dragen. Ook serieus bezig geweest met gewicht terug plaatsen/schoolhalt en ze had vrij snel de intentie van het hele verhaal in de gaten en dat was wel heel fijn. Uiteraard is het een kwestie van kracht opbouwen, maar met snappen wat de bedoeling is zijn we al een heel eind op weg. Vanuit die gedragenheid in stilstand, ook super fijne stukjes kunnen werken. Ze blijft het zooo moeilijk vinden om zichzelf te dragen en het bekken juist te blijven kantelen. De weg is lang en langzaam, maar merk iedere dag een beetje vooruitgang!

Dacht ik een zadelmaker/passer gevonden te hebben, bereid te komen op Schiermonnikoog. Gaat dat alsnog niet door, Schier was kennelijk toch wat lastig... Maar weer op zoek naar een ander :) .

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 01:12

Leuk dat het spelen met de schoolhalt zo goed (en snel) uitpakt! En idd, eenmaal ze het snappen zullen ze ook zelf meer gewicht verplaatsen (dan wel bewust maar ook onbewust).

Onhandig lijkt mij dat, zo op een eiland.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 01:17

Nou inderdaad!

Ik ben echt blij hier in de buurt, er zit hier een hele bekende da/osteo op het erf.
Er zit een hele goede bekende zadelmaker, veel dierenarts praktijken, echte goede hoefsmeden.
Het lijkt of ze hier allemaal in de buurt zitten :D