Heb hem ook gemaild nu, maar ben bang dat ik dan geen reactie krijg . Anders bel ik wel een keer.
Nouvel
Geplaatst: 20-01-14 21:54
Les van Piet is echt superleuk en leerzaam, zo gaaf!
Ik heb een aantal lessen van hem gehad en zo ontzettend veel geleerd dat ik nu zelf mijn jonge paard alweer een heel eind op weg heb kunnen krijgen. Ik zou graag met mijn jonge paard ook weer een keertje les van hem willen hebben om ons samen weer naar een volgend stapje te helpen.
Ik heb met mijn shetlander idd ook een paar keer les van hem gehad, echt super en je kan weer zo veel verder na 1 lesje. Ik heb nu ook een nieuwe pony waarmee ik graag een keer les wil.
Hij komt wel met enige regelmaat naar Noord-Holland. Ik ben een paar keer in Benningbroek bij hem geweest. En laatst in Zwaagdijk. Er waren ook plannen hem naar van Ewijcksluis te halen, maar geen idee hoe het daar mee zit.
Ik lange teugel veel te weinig door tijd gebrek. Na mijn laatste les heb ik het thuis helemaal niet meer gedaan.
Esther43
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-14 21:28
ik vind het de laatste tijd ook zo enorm koud ik ben mischien wel een beetje een mieperd hoor haha, maar ik rij toch liever op een ruggetje met dit weer dan ernaast te lopen. Voor de kar vind ik nu ook zo koud, soms pak ik idefix dan liever een stukkie met de fiets
Nouvel
Geplaatst: 21-01-14 21:48
juist als je er naast loopt blijf je lekker warm vind ik
Valt bij jullie toch mee ? Was in het weekend in nederland en vond hrt niet zo koud. Hier is het pas echt koud op het moment. Het ligt hier momenteel dus allemaal even stil
Haha inderdaad, hier in mijn tuin komen de bloemetjes zelfs al weer op gang! Nee het had iets kouder gemogen maar dan nog, ik klaag niet haha vind het zo ook wel prima hier in nl hihi!
Haha koud? Heb niks te klagen hoor het kan veel kouder.
Esther43
Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-14 17:09
dan zal ik wel een koud kleum zijn als ik naar school fiets vriezen mijn oren van mijn kop hahah
First_Unique
Geplaatst: 23-01-14 21:07
Haha hier in brabant is het goed toeven iig! Vandaag heb ik unique aan de lange teugel mee genomen het bos in. Was een feest hoor! Eerste stuk draaide hij de hele tijd om haha maar kreeg hem wel zo ver om rechtdoor te lopen en af en toe stukjes te draven. Verder vond ie de omgeving iets interessanter dus hij kwam niet lekker ontsnappen naar beneden enzo maar vond t prima zo, heb iig weer wat gedaan aan mijn eigen conditie hihi!
_Chendo_
Geplaatst: 24-01-14 17:53
loveidefix schreef:
dan zal ik wel een koud kleum zijn als ik naar school fiets vriezen mijn oren van mijn kop hahah
Muts opzetten. heb ik ook altijd in de winter, ook met dit weer. Blijft je hele lichaam een stuk warmer van en je krijgt geen hoofdpijn van bevroren oortjes.
Hier moet het helaas op de lange baan. Shakira wil momenteel niet echt lopen en oogt stijf. Weet niet wat er aan de hand is. DA is erbij geweest, kon niet echt kreupelheid ontdekken , alleen idd stijfheid en heeft bloedproeven genomen. Moet nu wachten op de uitslag en als daar niets uit komt, mag een osteopaat zich uitleven (advies van de da,... krijg dan ook het tel nr van een osteopaat, die dus tevens dierenarts is, opdat ik een goed en ervaren persoon erbij krijg) trainen is dus geen optie.
Hadden we vorig jaar rond deze tijd al niet minimaal temperaturen van -10?? Ikke blij dat we die nog niet hebben maar ben wel bang voor de komende tijd :S Vrijdag les lange teugelen gehad, ging lekker! Gister geprobeerd te herhalen maar meneer had andere plannen dus we hebben een flinke strijd gehad en amper toegekomen aan wat ik had bedacht. Af en toe is het ook een monster! Maarrr we gaan vrolijk verder
Vergeten te melden hier, ben zondag weer bezig geweest met lange teugelen en wat deed hij het goed! Kon bij zijn heup gaan lopen en hij reageerde top op de stemcommando's. Stap, draf en ho. Alleen het sturen gaat nog niet mega soepel. Dus daar werken we de volgende keer aan.
quipje90
Geplaatst: 02-02-14 21:54
Ik meld me hoor (beetje laat ) Ben nu bezig met verzogshet dit doen. Ik vind het super leuk. Ze snap het al een beetje. Steeds een stapje verder. Nu heb ik een vraagje aan jullie. Wat voor teugels gebruiken jullie? Heb nu 2 teugels aan elkaar maar vind dit persoonlijk niet fijn. Is een slof teugel wat?
Alvast bedankt. Tips zijn welkom
Esther43
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-14 22:28
In het topic staan veel tips @quipje90, lees het maar eens helemaal door! Maar idd, een slofteugel werk bij shetlanders perfect
Wat fijn @chendo !! Zulke vooruitgangen zijn altijd zo fijn om te krijgen! sturen komt vanzelf wel haha.
Ik ben al een tijdje niet bezig geweest weer (schaamschaam). Erg druk met mijn studie en alles is ook zo nat (ik train vaak in een stuk naast de wei). Maar het kriebelt ook wel weer als ik hem door het land zie scheuren haha. Ik wilde mischien ook gaan proberen of mijn lease fjord het op kan pakken
Ik ben er wel enthousiast over hoor! Vorige week flinke strijd gehad met paardlief die het nut niet zo inzag van zijgangen en spontaan de hoefslag kwijt was, maar de dag erna ging hij al een stuk beter. Trotse paardenmamma en vanmiddag weer aan de slag!
Loes1996
Geplaatst: 21-02-14 20:36
hoelang is jullie lange teugel? 3,5m genoeg voor een shetje denken jullie?
Ik meld me ook. Ik ben een paar jaar geleden met onze Shetlandmerrie Punette begonnen en doe zo af en toe sporadisch nog eens wat. Nu ze geen lessen meer loopt, en ze toch beweging moet krijgen, zit ik erover te denken haar weer aan de lange teugel te gaan trainen. Ze kan al mooi rustig draven (verzameld wil ik het niet noemen al komt het soms aardig in de buurt), in draf beetje schouderbinnenwaarts en naar rechts wijken. Verder in stap wijken links en rechts, schouderbinnen- en buiten, en een beginnetje met appuyeren. Ik heb 2 maanden geleden nog een half uurtje met haar gewerkt, ze kan alles nog Nu is het voornamelijk een kwestie van opbouwen van kracht (al heeft ze die nog behoorlijk) en proberen haar verzameld en nageeflijk te krijgen.