[HK] We staan op de grond ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] We staan op de grond ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:29

Nee dat is ook wel zo xD

God, k hoop niet dat er op onze nieuwe stal kippen zijn dan :Y) hebben we springende kippen als jij langs bent geweest xD

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:29

Rikkie fleemde altijd als ik in zijn neus blies :)
ik doe targetten met een zweepje, als ik mijn zweepje nu vasthoudt, dan raadt hij hem al aan :')
Nikki, kan de spaanse pas te moeilijk zijn voor een pony? de mijne snapt er niks van, ik vraag de jambette, vraag hem vooruit, alleen zijn hoofd komt mee :') . hij gaat dus pas vooruit als hij een brokje heeft gekregen voor de jambette :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:37

Mm... ligt er aan.
Silke vind hem HEEL moeilijk, maar nu na DRIE jaar begint het een heeeeel klein beetje door te komen :=

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:17

Ik wil heel graag een les van je Nikki maar ik moet even doorsparen :') Kan 'm wel voor m'n verjaardag vragen maar misschien is de pony dan al weg en dat duurt sowieso nog 3 maanden. ;(

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:20

Vandaag m'n clicker uitgeprobeerd... Ze is er doods en doodsbang van... 1 klik en ze schiet op hol. Aan de hand sleurt ze je mee... Het geluid drijft haar tot waanzin!
Heel raar... Maar een tijdje geleden reageerde ze ook al zo panisch op de "klap" van een kauwgombal, dus verbaasd me niet dat ze dit dan ook eng vindt.
Pffff :(

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:21

Kan ik je clicker overkopen? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:42

M'n pony komt misschien in de krant *\o/*

Was weer met d'r naar het bushokje gegaan :') Wij chillen gewoon in het bushokje net als echte hangjeugd haha :Y)

Nouja genoeg automobilisten natuurlijk weer die even vol op de rem moesten om hiernaar te kijken :')
Daarna kwam er een postbode, kukelt bijna van d'r fiets af, maakt vervolgens een foto met d'r telefoon. Kwam toen naar ons toe 'ja ik ga dit dus echt wel naar de krant sturen he! Hoe vaak gebeurt dat nou , dat is toch leuk! Een pony die op de bus wacht!'

Dus iemand die daar woont die houdt voor mij de plaatselijke krant in de gaten dus wellicht wordt Dora beroemd :Y)

Balen dat ze zo reageert op de clicker... :( Weet ook niet wat Dora ermee doet.. Weet niet hoe anderen de ponies / paarden aan de clicker hebben laten wennen?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:20

Ik heb een clicker die ik op verschillende hoogtes aan geluid kan zetten. Ben met de stilste begonnen enzo heb ik het opgebouwd.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:50

Ja die van mij heeft ook verschillende standen, maar ik hoor zelf het verschil niet :')
Vanaf wat voor afstand van je paard click je? Want Moreno vindt het ook niet echt fijn als het te dichtbij is..

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:38

Focussed schreef:
Vandaag m'n clicker uitgeprobeerd... Ze is er doods en doodsbang van... 1 klik en ze schiet op hol. Aan de hand sleurt ze je mee... Het geluid drijft haar tot waanzin!
Heel raar... Maar een tijdje geleden reageerde ze ook al zo panisch op de "klap" van een kauwgombal, dus verbaasd me niet dat ze dit dan ook eng vindt.

Dit was precies dezelfde reactie bij mij de eerste keer.
Ik klikte, stak mijn hand uit voor het brokje en weg is pony :')

Ik heb toen heel suf geoefend; gewoon heel veel klikken als ik in de buurt liep. Dan maar niet gelijk als beloning zien. Hij vond het uiteindelijk niet eng meer.
Hierna ben ik het ding een tijdje kwijt geweest :o en toen ik hem weer gevonden had was er niets meer aan de hand :+ .

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:40

Ileton schreef:
Focussed schreef:

Dit was precies dezelfde reactie bij mij de eerste keer.
Ik klikte, stak mijn hand uit voor het brokje en weg is pony :')

Ik heb toen heel suf geoefend; gewoon heel veel klikken als ik in de buurt liep. Dan maar niet gelijk als beloning zien. Hij vond het uiteindelijk niet eng meer.
Hierna ben ik het ding een tijdje kwijt geweest :o en toen ik hem weer gevonden had was er niets meer aan de hand :+ .

Bedankt voor de tip!

Ik blijf proberen! :D

Ik click van verschillende afstanden.
De langste afstand was 35 meter en dan nog is er een schrik reactie (niet dat ze wegrent, maar dan wel zo'n "schokje" door het lichaam). Hoe dichterbij ik kom, hoe extremer de reactie. Aan de hand is ze niet te houden, zelfs niet als ik de clicker in m'n zak hou en klik, terwijl het geluid dan heel erg gedempt is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:45

Voor de mensen met een iPhone... er is trouwens ook een clicker-app! :')
Die maakt het geluid van een clicker!

Die vond ze ook eng trouwens :')

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:17

Focussed schreef:
Bedankt voor de tip!

Ik blijf proberen! :D

Ik click van verschillende afstanden.
De langste afstand was 35 meter en dan nog is er een schrik reactie (niet dat ze wegrent, maar dan wel zo'n "schokje" door het lichaam). Hoe dichterbij ik kom, hoe extremer de reactie. Aan de hand is ze niet te houden, zelfs niet als ik de clicker in m'n zak hou en klik, terwijl het geluid dan heel erg gedempt is.

Haha, hier precies hetzelfde hoor. Normaalgesproken is de eerste reactie bij schrik verstijven bij hem. Als ik het binnen 20 meter deed, dan kreeg ik hem aan het rennen. :(:)

Er is nog hoop hoor! De mijne snapt de clicker nu perfect (heeft geleerd dat het ding geen pony's eet, maar dat híj ná dat ding eet :Y) )

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 07:01

Ik heb een Iphone _O-
*gaat ZOIEZO clicker downloaden*

Ik heb nog niet zo heel veel paarden meegemaakt die er van schrikken. Je moet gewoon je clicker in de hand houden en het paard geruststellen en over zijn lichaam aaien, daar tussen gedempt clicken (dus nog een vinger op de clicker zodat het ijzertje niet vol terugspringt) als je dat wat oefent word het al een stuk minder eng en leren ze dat de clicker niet bijt :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:25

Alvast:

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:29

VisibreTeam schreef:
Ik heb een Iphone _O-
*gaat ZOIEZO clicker downloaden*

Ik heb nog niet zo heel veel paarden meegemaakt die er van schrikken. Je moet gewoon je clicker in de hand houden en het paard geruststellen en over zijn lichaam aaien, daar tussen gedempt clicken (dus nog een vinger op de clicker zodat het ijzertje niet vol terugspringt) als je dat wat oefent word het al een stuk minder eng en leren ze dat de clicker niet bijt :)

Ze springt weg als ik te dicht bij ben en clicker...
Heb vandaag 10 minuten rondjes gelopen door de hele stal, dus was soms 30 meter verderop en soms maar 2 meter en dat 10 min lang. Na tien min bleef ze iig stilstaan als ik klikte, en sprong ze iig niet meer weg of begon ze paranoia te draaien.
Heb het idee dat het click geluid haar doet denken aan een zweep ofzo, als ik click wil ze vooruit namelijk.

Robin_Rikkie : Bedankt jij ook! Wat een leuke kaart :D

Ooriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:12

Gister met flemen/lachen bezig geweest. Mira pakt het heel goed op en had het heel snel door

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:40

Leuke kaart Robin-Rikkie. Jullie ook fijne feestdagen gewenst.

Pumbaa was in het begin ook een beetje bang voor de clicker, maar steeds herhalen is denk ik de beste oplossing. Vandaag bezig geweest met VD en freestyle rijden. Was prutweer, maar had wel ff zin om weer aan de slag te gaan met hem. Heb ook nog een filmpje van de Spaanse pas gemaakt, hij doet zo zn best :D Ik weet dat ik eigenlijk niet voor hem moet lopen, maar dit is nog de beginfase, en ga het later uitbreiden dat ik naast hem loop. Nu snapt hij dat nog niet zo goed :?
Hier komt ie dan:

En wil jullie deze ook niet onthouden :')

:wave:

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:36

Zo gaaf, die spaanse pas! Ik durf er niet voor te lopen, ben veel te bang om een been tegen me aan te krijgen of om om te vallen ofzo :o
Wat voor ras is Pumbaa?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:57

Een Konik ;)

Ileton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:04

Dat dacht ik al, gaaf! Ik heb er ook een gehad. Een heerlijk ondeugend en baldadig beestje :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:31

Leuk Ileton! Ja er zit wel een kop op, haha

IEDEREEN FIJNE FEESTDAGEN GEWENST! {:)

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:48

Dankjewel! Namens mij ook aan iedereen: fijne feestdagen! :D

Vandaag ben ik eventjes naar het bos geweest, met papa op de fiets,
maar ik geloof niet dat we er ons beiden een plezier mee doen :+
Volgende keer maar weer eens met een ander paardje meegaan,
misschien dat hij dat wat leuker vindt :j

Het targetten gaat wel aardig, maar op het begin ontbreekt het vaak nog wat aan enthousiasme..
Misschien moet ik eerst gewoon de spaanse pas doen, want dan krijg ik hem vaak flink oplettend :Y)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:15

Mag ik mij hier ook melden? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 10:08

Fijne feestdagen iedereen {:)

Vanmorgen stond pony even raar te kijken.. was ook wel erg vroeg, kwart over 6 :+