Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
,geen ras,appaloosa.En dat lekker stevig vertekend vrees ik,zwaar gebrek aan buikspieren,wel een grof paard overigens.Echter haar ribben zijn te zien zo met het blote oog. 
dus ben van plan van het weekend serieus weer bezig te gaan.

HippoLogic schreef:Wanneer is het een logische tijd om de schoolthalt aan te leren?
Leuke foto's Daf.
@ZJ kom je met die zweephulp voor de schoolthalt later niet in de war met piaffe?
Wel handig om je paard een beetje aan de hulpen te hebben, zo leren ze (instructeurs e.d.) het volgens mij aan vanuit de travers, dus een travers moet er wel in zitten, en daarvoor ben je dan al bezig geweest met de sb etc. Dus wanneer de basis er in zit kun je het gewoon elke dag mee pakken (ik doe het aan het einde van de training bij Twister, zij is dan lekker losjes en gaat/kan verder dan aan het begin van de training. Maar bij Billy, de shetlander op de foto's, doe ik het eigenlijk altijd heel snel omdat het motiveert en het hem geïnteresseerd houd, hem moet ik echt bezig houden en constant mijn aandacht erbij houden, is mijn energie laag is de zijne nog lager)
sterker was geweest had ik het misschien nog wel gedaan maar dat is echt een zwak punt) en is best overbouwd. Als ik haar dus een paar daagjes niet traint zakt haar rug 5 cm, na een training zie je duidelijk dat hij hoger staat (/hangt/ligt???
) dan voor de training. timokyana schreef:Wat heeft je paard voor rugprobleem?
Mijn merrie heeft een milde vorm van artrose in de rug op 3 wervels,verder vertoont ze een atactisch beeld maar helaas is verdere medische beeldvorming voor ons op het moment onmogelijk.Vandaar zijn we begonnen met WADH.

mOniiQue8 schreef:Leuk om zoveel herkenning te lezen. Ik heb ook wat oefeningen uit dat boek gedaan.
Nu masseer ik mijn paard met een massagesteen van magneet, schijnt goed te zijn voor de doorbloeding.
Ik ben momenteel bezig met de schouderbinnenwaarts. Met een kaptoom en een leadrope aan het middelste ringetje. Ik doe deze oefening per 3 passen maar mijn paard heeft er nogal moeite mee om na 3 passen halt te houden, heeft iemand hier goede technieken voor?
Ik heb nog niet alle pagina's gelezen maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van WADH met paarden die rugproblemen hebben?
.
.
!!
. In de opleiding wel met een heel stijf paard een aantal sessies gedaan en dat gaf echt verbetering, vooral een betere bewustwording van zijn lijf (vooral benen).
.
).