Ging dat maar zo makkelijk.

*edit* hele gave foto's op de site.
Als ik er nou zelf verstand van zou hebben... Maar helaas.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hij snapte in het begin nog niet zo goed dat hij rechtdoor moet lopen op de hoefslag ipv de hele tijd afdraaien.. dit doet hij ook onder het zadel op rechts als ik even niet oplet.. denk dat dat ook een beetje een balans/ scheefheid probleempje ofzo is.. 25ste heb ik voor het eerst les (klassiek dressuur) na 2,5 jaar dus dan hoop ik daar wat meer opheldering in te krijgen.. na wat oefenen ging het rechtuit lopen overigens wel redelijk goed en ook een paar stukjes gedraafd.. ging ook wel na een paar keer redelijk 
en er langs lopen vond ik zelf iets prettiger omdat ik dan meer zie maar vond het teugelcontact dan best moeilijk.. en bij hand veranderen probeerde ik ook zo soepel mogelijk over te stappen naar de andere kant maar weer die verdomde achterbenen die mij in de weg zaten
Wat vinden jullie het fijnst bij een paard? er achter of er langs?
weten we dat ook weer hihi :p
Sommige kijken me zo verbaasd aan als je daar blij om bent.
Ik heb dit weekend alleen een buitenrit gemaakt, maar plan is er om donderdag weer even wat te gaan doen aan de lange lijnen... maarja alles is zo nat en drapperig, en op het erf raakt hij snel afgeleid.
opzich niet erg maar hij gaat echt te diep en te ver en ik vind het dan moeilijk om hem uit die eeeenoooooorrrm werklustige denk-status te krijgen. tips?
Wel leuk, maar heeft idd ook zijn nadelen. _Chendo_ schreef:Ja het is zeker nat, maar vrijdag is het heel lekker warm en als het goed is ook droog.![]()
Misschien dan?
Leergierige ponyWel leuk, maar heeft idd ook zijn nadelen.
Ik zou geen tips weten dan behalve dat jij zijn grenzen moet leren kennen. Wat me enorm moeilijk lijkt!

maar goed, werk ook veel met de katoom aan de longe misschien scheelt dat ook al een hoop.