kent iemand deze manier van longeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: kent iemand deze manier van longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:14

@ luve_rozes; op die manier longeer ik idd ook, en dat gaat ook goed :j Maar ik longeer voor de afwisseling ook met longeerhulp en op een grotere foto. Die manier die jij aangeeeft vind mijn paard nog altijd enorm lastig, en zakt het tempo in. Dat mag van mij, want het is niet niets, rechtrichtend aan het werk op de volte, daarom doe ik ook longeren met een longeerhulp door de hele bak heen (iig zeer grote volte, vierkanten) en daar doet ze het ook enorm goed op. Ze is de laatste maanden echt enorm verbeterd door een combi van de twee methodes (niet tegelijk, maar afwisselende keren anders longeren).

Mijn merrie is echt geen makkelijke, zeker niet als het om vast zetten gaat, maar ze accepteerd de longeerhulp enorm goed. Ik heb hem nog altijd op zn langst .

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:20

Ik heb precies hetzelfde met die van mij tancreda4, die van mij accepteren dat ook niet.
En doe het super op de longeerhulp :)

marcella_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:15

hallo,

ik gebruik deze manier ook.

hj gaat juist diep lopen omdat de touwen tegen de benen tikken. maar dat is de bedoeling. je paard gaat zo over zijn rug lopen en traint zijn rug optimaal. heel goed voor de spieren. en als je bang ben dat hij er in gaat staan l;eg je boven een knoop in. of je houd heb wat actiever..

maar het is een goede manier van longeren

Shetpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:09

Nog nooit gezien eigenlijk := Maar lijkt me ook leuk te proberen met mijn poownie.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:10

ik gebruik dit ook, en vind het super.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:30

Ik heb het een tijdje geleden voor de eerste keer gebruikt (wat ik al eerder in het topic had gelezen: met 2 lange halstertouwen).
Even om te proberen, vond het een beetje onzin om gelijk zo'n ding te kopen terwijl ik niet eens weet of het wel prettig zou werken met het paard.
Maar, het beviel super goed! Paard gaat er regelmatig vandoor tijdens longeren, dus vond het wel een beetje eng, wat áls hij het op een rennen zou zetten.. Maaaar, helemaal niets! Heeft het niet eens geprobeerd.
Liep super relaxt, en heerlijk over de rug :j

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:24

Ik heb hem zondag besteld, vanmiddag binnengekregen dus ga hem morgen meteen uitproberen! Zag iemand van stal er mee longeren, vond het er zo fijn uitzien, ook na wat ik op internet heb gelezen lijkt dit echt een fijn hulpstuk voor mijn paard :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:12

dus nog steeds allemaal positieve gebruikers ?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:13

ik doe het al een hele tijd zo :j
maar dan met een slof waarin ik op de rug een knoop leg :)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:51

Ik ben ook wel geïnteresseerd geraakt in deze manier van longeren! Is er toevallig nog iemand die zo'n longeerhulp te koop heeft? :P

sonja8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:25

Ik verkoop ze! Zie mijn onderschrift.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:28

sonja8 schreef:
Ik verkoop ze! Zie mijn onderschrift.

Hoe kan een stuk touw nou 20€ kosten? Niet aanvallend bedoelt hoor.
Maar als ik hem zelf maak ben ik voor 10€ klaar.

sonja8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:34

Ha ha, dan heb je niet goed gekeken hoe het in elkaar zit! Je hebt 2 soorten touw nodig, de polyester binnenkern en het katoenen omhulsel. Dan heb je nog bendeltouw, haken, gespen en een ring nodig en natuurlijk het gereedschap waar je het touw mee maakt. Gemiddeld ben ik ook een uurtje bezig met het maken van 1 touw. Vandaar de (goedkope) prijs van 20 euro!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:55

Slof aan elkaar knuppen doet ook wonderen :D

sonja8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:58

Tsja, als je die niet hebt, kost die ook rond de 20 euro....

JustNatural

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:17

en of ik die ken :D ja, ik longeer zelf ook met deze methode en het bevalt me Prima! Het is paardvriendelijker nog dan zo'n longeersingel met touwtjes enzo. Het werk erg goed om je paard lang en laag te laten lopen, zo train je ook de rug spieren van het paard. Vooral bij jonge paarden is dit van groot belang. :j

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:25

Ik longeer ook op deze manier, super handig. Ik vond het touw in de winkel te duur (om uit te proberen), ik meende €34.00 bij EJ dus heb hem via Sonja8 gekocht. je ziet bijna geen verschil tussen beide touwen, het is super makkelijk in gebruik, een centreerring houdt de touwen tussen de voorbenen bij elkaar zodat het paard er niet in kan stappen. mocht er toch wat gebeuren dan kan je het touw heel snel los knippen.

malle4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:42

ja ik , ik gebruik dit ook voor mijn paard.
het is echt super , hij loopt erdoor lekker ontspannen en je bestuurd het natuurlijk niet zelf.
als je bijvoorbeeld stelling wilt , kan je ze precies verstellen zoals jij wilt.
echt ideaal hoor !

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:23

maar krijgt jullie paard dan niet bij iedere stap een klein rukje in de mond ? Ik heb het nog maar 1 keertje geprobeerd nu, maar zag toch de ring van het bit iedere keer bewegen.....

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:01

Ik heb niet het hele topic gelezen (de eerste pagina's en de laatste 5) en ben erg benieuwd of dit hulpmiddel ook geschikt is voor paarden die nog nooit met een hulpteugel zijn gelongeerd. De vorige eigenaar van mijn paard deed de longeerlijn door het bit en maakte deze dan aan het zadel vast. Zelf heb ik nu alleen "zonder iets" gelongeerd (hoofdstel en lijn) omdat ik m'n paard eerst rustig wilde laten wennen aan de nieuwe omgeving.
Dus: kan ik hier veilig mee beginnen of is een iets anders (touwtjes/pessoa) beter om het paard te laten wennen aan longeren met een hulpteugel.

suz_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:59

Mijn paard ging er niet meer goed op lopen!! Waarschijnlijk liep ze nooit over haar rug en hield ze zich vast, waardoor ze onregelmatig ging lopen.. :S Bleek dus ook hoefkatrol te hebben, begin fase.. Balen..
Nu rij ik op de manier van Antoine de Bodt en ze is zo vooruit gegaan, laat los en gaat soepeler bewegen.. Ik vond deze manier van longeren wel heel fijn, maar is nu beter dat ik haar niet meer longeer..
Ook heel makkelijk om te gebruiken dan al die die touwtjes en wat dan ook..

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:02

Ik heb deze manier toevallig van de week gezien? Maar ik vind het alleen een extreem zagend effect geven!
Nee dan doe ik de passoa er wel aan

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:39

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:42

Maris schreef:
maar krijgt jullie paard dan niet bij iedere stap een klein rukje in de mond ? Ik heb het nog maar 1 keertje geprobeerd nu, maar zag toch de ring van het bit iedere keer bewegen.....

En als jij derop zit gebeurd dit niet :) ?
Met touwtjes vaak ook hoor, moet je hem een tikje losser zetten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:53

nee ik geef geen ruk(jes ) in de mond van mijn paard. Ik probeer mijn paard van achteren naar voren te rijden en zo de nageefelijkheid te krijgen ;)

Wat losser kan ik nog proberen eventueel idd.