nog 2 foto's van zaterdag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:loveidefix schreef:
Fijn dat het goed bevalt. Maar gebruik je lange teugel dressuur hier als voorbereiding voor de wagen (gezien je die oogkleppen erop hebt) ?
Patricia, ziet er mooi uit.
loveidefix schreef:Even een mega shop voor dit topic! Hoe gaat het bij iedereen nu met het lange lijnen? Zelf heb ik wat gepuzzeld met idefix en de keuze voor bit of bitloos. ik ben nu begonnen op dubbelgebroken omdat idefix het verschil niet snapte tussen linksaf slaan en shouder binnen, wanneer ik hem bitloos reed. Hoe staat het met de rest?
liljebo schreef:Ik heb het eigenlijk net opgepakt. Probeer ook de grote paarden in stap op die wijze in beweging te houden en ben net begonnen met de pony.
Ik heb echter een vraagje. Ik zie mensen ernaast lopen a la piet bakker, mensen erachter lopen met een longeer/lange teugel singel, zoals in wenen en ik zie mensen erachter lopen zonder singel
Dat laatste heb ik onlangs geprobeerd , maar vooral bij silja (1.65) komt ie dan nog wel te laag (ik gebruik nog niet echt contact omdat ik eerst voorwaartse drang wil hebben) en ze ging erop staan
(onhandigheid van mij, uiteraard, maar ik ben ook nog erg lerende)
Wat zijn nu de voor en nadelen van de diverse manieren?
Nirvana_ schreef:[Ik snap niet precies hoe de teugel zo laag kon hangen dat je paard erin stapte?
liljebo schreef:Ik heb het eigenlijk net opgepakt. Probeer ook de grote paarden in stap op die wijze in beweging te houden en ben net begonnen met de pony.
Ik heb echter een vraagje. Ik zie mensen ernaast lopen a la piet bakker, mensen erachter lopen met een longeer/lange teugel singel, zoals in wenen en ik zie mensen erachter lopen zonder singel
Dat laatste heb ik onlangs geprobeerd , maar vooral bij silja (1.65) komt ie dan nog wel te laag (ik gebruik nog niet echt contact omdat ik eerst voorwaartse drang wil hebben) en ze ging erop staan
(onhandigheid van mij, uiteraard, maar ik ben ook nog erg lerende)
Wat zijn nu de voor en nadelen van de diverse manieren?
andafries schreef:liljebo schreef:Ik volg daarom dat wat ze in Wenen maar ook in Jerez , Portugal en Cadre Noir doen. Dat is naast het achterbeen en zonder singel.
(...)
Piet Bakker manier kan je toepassen bij grote paarden is niet mijn persoonlijke voorkeur.
Nirvana_ schreef:loveidefix schreef:Even een mega shop voor dit topic! Hoe gaat het bij iedereen nu met het lange lijnen? Zelf heb ik wat gepuzzeld met idefix en de keuze voor bit of bitloos. ik ben nu begonnen op dubbelgebroken omdat idefix het verschil niet snapte tussen linksaf slaan en shouder binnen, wanneer ik hem bitloos reed. Hoe staat het met de rest?
Is dat niet een kwestie van iets meer buitenteugel erbij nemen?