Dan ga ik dat proberen, ben alleen bang dat hij dan het compliment niet meer wilt doen later, maar dat valt misschien wel mee. Wat fijn dat Silke naar huis komt! Blijft zij dan weer bij jou?
@ nikki: Wat fijn dat ze dan bij jou blijft!!Wat zul je blij zijn! Bij compliment sta ik aan zijn linkerkant, druk met zweep op zijn (linker) been en dan zakt hij in het compliment. Volledig op zweephulp kent hij het nog niet. Of denk je dat ik hem eerst het compliment op zweephulp alleen moet leren (hiermee bedoel ik dus met zweep naar zijn been wijzen en dat hij dan al in het compliment zakt) en daarna pas de buiging?
ik zou hem idd gewoon eerst even op zweep hulp zetten, dan zit dat er al helemaal goed in. Zal alleen niet wijzen, maar het wel op een tikje houden, al dat gewijs is echt onduidelijk voor een paard
Als het compliment er op die manier in zit kun je hem ook duidelijk leren dat hij dus niet in het compliment mag zakken als je geen commando geeft tegelijk aan de buiging beginnen
Nog even over het compliment, vaak hoef ik dus zijn been niet eens aan te tikken met de zweep, maar laat hij hem al vanzelf naar beneden gaan als ik hem naar beneden vraag, vandaar ook mijn probleem. Heb dus laatst ondervonden dat als ik de buiging probeer te vragen, dat hij denkt dat ik het compliment bedoel. Ik moet misschien met een hele andere benadering voor de buiging komen, maar weet niet wat.
Dankjewel Nikki voor de tip. Dus gewoon blijven aanraken met de zweep is dan het handigst. Dan ga ik dat proberen en zorg dat hij niet meer uit zichzelf naar beneden zakt met been als ik dat niet vraag.
blijven aanraken ja een paard mag van mij NOOIT een oefening uitvoeren zonder de aanraking die er bij hoort, dat is naar mijn idee ook een stukje veiligheid
Ja dat is zeker zo! Ik ga ermee aan de slag en laat de buiging nu nog even voor wat het is, anders is het te onduidelijk ook voor hem denk ik..
Anoniem
Geplaatst: 19-12-11 19:21
Nikki, wat fijn dat Silke terugkomt
Van mijn kant even geen nieuws/vragen/wat dan ook.. Heb het niet naar m'n zin op stal (understatement van het jaar wel..) dus kom, hoe vervelend ook voor pony, even zo min mogelijk op stal.. voornamelijk pony even beweging geven, poetsen en truten en dan vroom weer weg.. Nog 10 nachtjes slapen dus dat worden 10 laaaaange nachten..
mn clicker is binnen dus ik kan eindelijk beginnen met clickeren even bijlezen
Odysseus
Geplaatst: 19-12-11 20:30
Sabine: Super tof het nieuwe vriendje van Cobe Ileton: Welkom! Wat kan die al veel zeg VisibreTeam: wat een coole tinker werk je mee! het lijkt me best wel gaaf om een keer les van jou te krijgen
chellee & VisibreTeam: Wat balen dat jullie het niet naar jullie zin hebben! Ik ben sinds gister verhuisd van stal! Had t ook niet echt meer naar mn zin op mn oude stal.. Was een stal waar ze alleen buiten komen als je er zelf bent (en met veel geregel onderling kwam ze dan 3-4 uur buiten per dag in de winter), en nu wordt ze om 9 buiten gezet en 17.00 weer binnengehaald door de eigenaar! Ik sta er samen met SteffiiY !
Naomi in haar eigen paddock (en Souvenir van StefiiY staat erachter in die blauwe deken )
ja is het ook (voorzover ik dat weet van 2 dagen staan haha). lekker no nonsens en hele makkelijke eigenaar, paarden mogen dik in het stro en krijgen echt heel veel ruwvoer, werd op mijn oude stal nogal op beknibbeld..
Wss mag ik de 2 shetjes ook VD gaan leren, de tinker is na 3 keer trainen zelfs al een heel eind
Anoniem
Geplaatst: 19-12-11 20:36
Ziet er inderdaad leuk ook, fijn ook dat ze de hele dag lekker buiten staan!
Wij gaan de 29e gelukkig over, heb er nu al heel erg veel zin in! Het is echt het extreme uiterste. Van een groot "bedrijf" (ipv stalling en / of manege) naar iemand die aan huis gewoon wat boxen heeft, ook lekker de hele dag buiten in groepsverband omdat er gewoon de ruimte en de mogelijkheid is, en maar 7 paarden in totaal waar van er 3 van de staleigenaren zijn, 1 van een ander en 3 dus van ons en een heel ander soort mensen.. Wat denk ik een héle hoop rust gaat geven voor zowel mij als de paarden
Kan er nu nog niet zo veel over zeggen, over de huidige stal maar laten we het er maar op houden dat ik me sterk heb vergist Waanzinnig mooie stal/faciliteiten, maar je moet er maar tussen passen ofzo denk ik.. en dezelfde mentaliteit hebben als zij hebben en die heb ik (gelukkig) niet..
Ik zou NOOIT op een grote stal kunnen staan, alleen al omdat ik zo 'raar' doe met mn paard op grote stallen staan voornamelijk de wedstrijdruiters enzo, daar hebben ze alles bij elkaar, binnenbak, wasplaats, solarium, stapmolens, longeercirkels...
Ik heb genoeg aan een bak
Ileton
Geplaatst: 19-12-11 20:38
Wat gaaf dat Silke weer thuis komt. Ik heb het topic dat ze weggingen indertijd nog wel gevolgd. Komt ze nu weer in de buurt van je ouders of in de buurt van je studie?
Hopen dat iedereen weer op een fijne stal staat nu. Wat ben ik toch blij dat wij thuis een plekje hebben. En dan durf ik nog wel eens te zeuren over een natte bak enz..
Ze komt nu in de buurt van mn ouders, 20 minuutjes met de bus vanaf thuis, 10 minuten vanaf DB (dus als ik vanuit school zou komen) De eigenaar van het stukje is ook écht heel aardig en kan ik het goed mee vinden
Nuja in eerste instantie dacht ik 'oh, wel fijne stal' omdat ze dus ook begeleiding gaven met zadelmak maken / doorrijden et cetera.
maar ja toen ik daar geen gebruik meer van maakte omdat ik gewoon het risico niet op ga zoeken voor mezelf, was het dus al héél snel over.. Maar goed k doe nog wel een keer uitgebreid verslag x) Maar ben er inmiddels ook wel achter dat ik in principe ook alleen maar een bak nodig heb x) zodra dora braaf is en er zit een rem en een stuur op, betwijfel ik het ook of ik gebruik ga maken van de bak, aangezien het bos linksaf is en het strand rechtsaf (of andersom.. xD)
Haha nouja ik zal vast ook ongetwijfeld wel eens miepen over een natte bak ofzo, omdat ik echt een meut ben die denkt dat d'r pony altijd uitglijdt x) maar wel lekker dat je gewoon thuis een plekje hebt zeg lijkt me ideaal alleen helaas niet te betalen in de randstad
Lekker chelleee, kleine stallingen zijn altijd fijn!
Ik heb een tijd gestaan op een manege met 30 manegepaarden en 120 pensionpaarden. Nou ik vraag me nu af hoe ik dat volhield We hadden ook maar 3 paddocks (voor al die paarden.. dus je raadt al hoelang ze in de box stonden, 23/7... )...
Dit is dus voor mijn doen wel een kleine stal nu, staan 20 paarden met ongeveer 13 eigenaren denk ik!