kent iemand deze manier van longeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:08

Iemand bij ons op stal longeerd er altijd mee, en dat paard gaat zó snel vooruit en loopt zó mooi ontspannen!

Super manier!

EJV

Re: kent iemand deze manier van longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:12

Ik longeer er ook vaak mee!
Het is een hele fijne manier, je hebt maar 1 ding nodig in plaats van een longeersingel ect.
Mijn paard is er ook heel erg op vooruit gegaan. Loopt altijd lekker ontspannen als hij dat niet is dan pak ik dat ding weer. Veel mensen bij mij op stal zijn het gaan gebruiken, zeker een aanrader!
Ik had hem besteld bij epplejack alleen die verkopen ze geloof ik niet meer...

Massette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:13

Heb zelf geen ervaring met deze hulpteugel maar vond er een filmpje over op de Britse site Horse Hero. (Geweldige site trouwens)
Na wat informatie over de hulpteugel demonstreert de Britse grand-prix amazone Laura Bechtolsheimer hoe deze teugel werkt bij één van haar jonge paarden. Ze vertelt er tevens bij waarom ze van deze manier van longeren houdt.

http://www.horseheroshop.com/prods/show ... ?pid=16343

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:15

Lies21 schreef:
Dat is niet waar! Het bontje onder de kont kan bij mij helemaal omhoog zodat deze niet meer onder de kont zit.
Het bontje moet ook pas inwerken als het paard niet over de rug is, anders heb je m echt verkeerd ingesteld.....

En de touwtjes aan de voorkant dan? Die heb je dan zeker loshangen ofzo? Hoe je het wendt of keert, je paard zit toch vast binnen de touwtjes omdat ze nu eenmaal vastzitten!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:35

Esther28 schreef:
Lies21 schreef:
Dat is niet waar! Het bontje onder de kont kan bij mij helemaal omhoog zodat deze niet meer onder de kont zit.
Het bontje moet ook pas inwerken als het paard niet over de rug is, anders heb je m echt verkeerd ingesteld.....

En de touwtjes aan de voorkant dan? Die heb je dan zeker loshangen ofzo? Hoe je het wendt of keert, je paard zit toch vast binnen de touwtjes omdat ze nu eenmaal vastzitten!

Dat moet je mijn post nog eens GOED doorlezen! Mijn mening heb ik niet onderbouwt enkel alleen omdat het paard "vastzit" .
Nog even lezen dus.....
De toon in je bericht kan ik niet echt waarderen trouwens.....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:21

Ik vind niets mis met mijn toonzetting hoor, maar goed jij jouw mening ik de mijne.
Over toonzetting gesproken: jij begint met uitroeptekens, hoofdletters (nogal schreeuwerig dus) :+ , komt ook niet zo vriendelijk over hoor.
Ik stel gewoon een normale vraag :Y)
Maar goed, gevalletje snel op de kast waarschijnlijk.
Nou mensen veel plezier van jullie longeertouw, in kundige handen een prima middel.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:10

Ik heb deze manier al wel eens gezien ja, maar of m'n pony er nou zo blij van wordt >;)
Ze schrikt nogal snel, dus ik vrees dat ze dan alles aan gort trekt :n
Dus nee, ik blijf bij de dubbele longe :)

febee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:06

ik doe indd soms wel eens mijn slof zo !
heeft volgens mij het zelfde effect ! ;)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:45

KoetJJs schreef:
Ik heb deze manier al wel eens gezien ja, maar of m'n pony er nou zo blij van wordt >;)
Ze schrikt nogal snel, dus ik vrees dat ze dan alles aan gort trekt :n
Dus nee, ik blijf bij de dubbele longe :)

ik heb een pony die aan de dubbele longe helemaal in de stress raakt (trouwens van bijna alle manieren van bijzetten krijgt ze stress) en zij loopt met deze longeerhulp ontspannen en over haar rug. Ik vind het een super ding. En erg gebruiksvriendelijk :j
Ik gebruik hem ook voor mijn jonge paard en die loopt er ook lekker mee.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:54

shera schreef:
ik heb een pony die aan de dubbele longe helemaal in de stress raakt (trouwens van bijna alle manieren van bijzetten krijgt ze stress) en zij loopt met deze longeerhulp ontspannen en over haar rug. Ik vind het een super ding. En erg gebruiksvriendelijk :j
Ik gebruik hem ook voor mijn jonge paard en die loopt er ook lekker mee.

Bij mijn pony werkt de dubbele longe het beste (van wat ik geprobeert heb) :) Terwijl die van mijn zus ook helemaal gestresst raakt van de dubbele longe. :n
Dus het verschilt per paard :)

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:37

Esther28 schreef:
Ik vind niets mis met mijn toonzetting hoor, maar goed jij jouw mening ik de mijne.
Over toonzetting gesproken: jij begint met uitroeptekens, hoofdletters (nogal schreeuwerig dus) :+ , komt ook niet zo vriendelijk over hoor.
Nou mensen veel plezier van jullie longeertouw, in kundige handen een prima middel.

Een gevalletje veel banketstaaf en nog niets zinnigs zeggen?
Lekker makkelijk om meteen iemand af te zeiken omdat die nou eenmaal een andere mening heeft.

En sinds wanneer zijn uitroeptekens ( 1!) Schreeuwerig? Ik zie in jou post dik gedrukte letters!
Ohneee..... Schreeuw ik weer.......

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:45

Ben heel erg benieuwd naar deze manier van Longeren, ik heb er zelf nu ook 1 besteld!

Enne.... meiden, kunnen jullie dit via Pb uitvechten :+ ;)
Lies21 schreef:
Esther28 schreef:

Een gevalletje veel banketstaaf en nog niets zinnigs zeggen?
Lekker makkelijk om meteen iemand af te zeiken omdat die nou eenmaal een andere mening heeft.

En sinds wanneer zijn uitroeptekens ( 1!) Schreeuwerig? Ik zie in jou post dik gedrukte letters!
Ohneee..... Schreeuw ik weer.......

ELNSRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:34

ik wet niet echt het nut ervan

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:01

Dan moet je misschien eerst eens lezen..?

Beetje nutteloze reactie..

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:40

Ik heb hem vandaag binnen gekregen en ga hem morgen direct uit proberen, ben benieuwd!!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:44

Ik heb dat ook wel eens gedaan, erg fijn al zeg ik het zelf! :Y)
Maar is dit niet zo'n duits manier?? ben de naam fv kwijt..

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:27

Het spijt me als ik een beetje met de deur in huis val (heb 5 pagina's terug gelezen, maar kon het niet vinden)
Ik wil hem ook graag aanschaffen, ik wilde dit bij de epplejeck doen. Of kan ik beter een andere nemen? Is er een verschil? :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:42

Laat maar, ik heb het antwoord al :).

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:38

DiamondHorse schreef:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen en ga hem morgen direct uit proberen, ben benieuwd!!

Nou bij deze een verslagje :D
In eerste instantie had ik het idee dat de werking meer weg had van een bijzet teugel, dus was ik niet direct enthousiast, maar na een kleine 10 minuten zag ik toch dat ze dr eigen fijn ontspannen ging vormen, zeker in de galop ging ze mooi over de rug! Ik ben van mening dat dit een mooi methode is voor de afwisseling op het longeerwerk met b.v. dubbele lijnen! :j

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:50

nog nooit gezien, maar t ziet er wel leuk uit

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:37

Josieee schreef:
Ik longeer er ook vaak mee!
Het is een hele fijne manier, je hebt maar 1 ding nodig in plaats van een longeersingel ect.
Mijn paard is er ook heel erg op vooruit gegaan. Loopt altijd lekker ontspannen als hij dat niet is dan pak ik dat ding weer. Veel mensen bij mij op stal zijn het gaan gebruiken, zeker een aanrader!
Ik had hem besteld bij epplejack alleen die verkopen ze geloof ik niet meer...

De longeerhulp zit standaard in ons assortiment, dus nog steeds verkrijgbaar bij Epplejeck :)
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=2280009

sonja8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:23

En ook nog steeds verkrijgbaar bij mij :)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 22:35

@epplejeck krijg ik nu ook een deel van de winst door dit topic? hihi _O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:14

Weet iemand toevallig ook een optie waardoor het snel kan loslaten voor als je paard in paniek raakt?
Die van ons accepteren dat namelijk niet allemaal (3 jarige pony's ) , gevolg; hoofdje de lucht in, flinke schuurplekken bij de benen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:44

Misschien een stuk elastiek er tussen zetten. Dan hebben ze wel de ruimte extra als ze exht gaan trekken. Helemaal los laten is ook wel eng, omdat het dan los hangt op de grond en aan het bit, als ze er dan op gaan staan....