Urko schreef:@liljebo: Dat klinkt goed zeg! Bokt-zweden meeting whahaha
s.
Clickermeeting in Zweden. GAAF toch????
Jullie mogen hier slapen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Urko schreef:Zo weer bijgelezen... Heb helaas niks meer op mijn solicitatie gehoord, heb nog nog wat referenties gemaild.
Zometeen paardjes voeren, hondjes uitlaten... en daarna los in Eindhoven en daar heb ik zo'n zin in!!!
Ga morgen weer wat filmpjes maken, word tijd dat ik eens iets laat zien vind ik zelf!
liljebo schreef:Urko schreef:Filmpje gaat hem vandaag niet meer worden... 2 nachten stappen achter elkaar is niet motiverend voor je lichaam om veel te ondernemen, moet de hond en mn auto nog wassen dus blijft niet veel tijd over... helaas. Volgend weekend dan maar weer proberen..
Watje![]()
Nevony schreef:Oei, ik ben dus eigenlijk wat te snel gegaan, waardoor paardje de draad misschien kwijt is.
Ik ga van de week gewoon nog een keer rustig oefenen en nu dan misschien beter meteen met targetten op een voorwerp, zodat ik niet met bekwijlde handen eindig
Amable schreef:. Je hebt echter paarden die volgens mij niet heel snel op hun achterbenen gaan dus je zou nog behoorlijk wat voorbereidend werk nodig hebben
Amable schreef:Nee, je gaat het steigeren juist beheersen. Als je een paard hebt dat te pas en te onpas steigert is 1 van de beste oplossing om het op een commando te zetten. Ook het idee dat een paard het steigeren zou gaan misbruiken is inprincipe onzin, een paard ontdekt niet ineens dat hij kan steigeren doordat je het hem aanleert, dat weet hij allang. Het probleem zit hem in de inconcequente trainer, as allwaysIemand die niet duidelijk aan zijn paard uitlegt wanneer het wel en wanneer het niet beloond wordt creërt een paard die te pas en te onpas op de achterbenen gaat om uit te vogelen of het nu dan misschien beloond wordt. Dat doen ze met elke andere aangeleerde oefening ook. Het 2de risico van steigeren is dat je zelf onder de indruk raakt van je eigen paard. De trainer vraagt om achterwaarts, het paard verward het commando en staat op zijn achterbenen en vervolgens schrikt de trainer zich een hoedje en deinst achteruit... Tja, en dan heeft je paard dus iets geleerd, namelijk, dat jij met steigeren te imponeren bent. Dan wordt het de vraag wat voor type paard je hebt, maar er zijn er genoeg die daar in een andere situatie weer gebruik van kunnen maken.
Maar als je dus een trainer bent die weet wat 'ie doet dan is steigeren geen probleem om aan te leren. Mijn gup Llevado weet nu juist dondersgoed dat steigeren zonder commando niet mag. Op het Horse Event terrein bijv (hij is zondag mee geweest) voelde hij zich even helemaal tha men, met brullen en met voorbenen slaan. Op de renbaan kwamen we een sulky tegen en toen bedacht hij dat 'ie die ook wel even met een dikke steiger kon imponeren... Hij was alleen even vergeten dat vrouwtjes daar heel erg boos van wordenEn eigenlijk hoefde ik niet eens heel erg boos te worden, hij wist op dat moment al dat hij een grens over gegaan was, was daarna direct een stuk braver. Beetje brullen/murmelen, maar het voorbeen gezwaai enzo was meteen over
xNicolx schreef:Ik ben totaal onbekend met clickertraining. Mijn paard is net verhuisd naar een stal met 55 hectare weiland. Meestal een kwartier aan het lopen voor dat ik bij dr ben als ik haar van de wei af haal. Dus ik wilde haar proberen te leren dat ze naar me toe komt. Kan ik daarvoor de clicker gebruiken?