. In galop dan. Ik spring heel hoog maar doe men hoofd omhoog dus druk je je benen weg. Kwam al met men been opt paard zen kont maarja doe ik men hoofd omhoog.. Zonder hulp dan.. Met kom ik er wel op
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. In galop dan. Ik spring heel hoog maar doe men hoofd omhoog dus druk je je benen weg. Kwam al met men been opt paard zen kont maarja doe ik men hoofd omhoog.. Zonder hulp dan.. Met kom ik er wel op
Hij gaat eerder naar split ipv splagaat. Dus dat ziet er ook best raar uit.
. Zit je er even op, ben je er weer af en sta je weer aan de zijkant denk je; hmm was dit het?
xlovelove schreef:Ja, klopt denk je dat het vet lang duurt zit je er zo weer op. Maar dat heb ik vooral bij wedstrijden wel op een andere manier maartoch. Zit je er even op, ben je er weer af en sta je weer aan de zijkant denk je; hmm was dit het?
Dat vind ik ook altijd. Al die moeite voor die paar minuten. Daarom vind ik demonstraties ook veel leuker
.
terug heb ik nooit gedurfd, gelukkig zaten we in de D dus hoefde dat ook niet
). Oh en het achterwaarts opzwaaien is nog altijd mijn ding
. Nouja, ik doe het alleen op de ton (voorbeeld).
.
. Ik heb er wel vertrouwen in
! Nu nog de proberen om de balans bij de pony te trainen (en dat kan pas als het dooit
). 
.
.
! (evt. met springplank) en daar kun je dan ook op kaatsen. 
.
. Wil eerst mijn zusje laten opspringen (die is 20). Die weegt niet veel en zit haar ook niet dwars. Op die manier moet de pony dat kunnen leren en dan mogen de kids het proberen.
Wij hebben er al 2 nu van de turnvereniging gekregen (en ook heel wat matjes en een turn 'voltigepaard' , alles was afgeschreven) en dat helpt echt goed. Trampoline was bij ons binnen een week kapot en dat geeft ook teveel veerkracht mee, dus dat is niet zo heel handig.
whahah. heb je misschiene en filmpjee?
ik deed het wel goed, maar steeds 1 of tact fouten (valt dus nog reuze mee, vind ik, ik begreep nooit wat ze ermee bedoelde, en deed gewoon de molen, rustig aan enzoo
nog best goed ook dan
), nu ben ik niet meer zenuwachtig, en nu kan ik gewoon tellen, nu gaat t wel beter
maar dat uitduwen komt pas later.
daar ze heel goedkoop kunnen krijgen namens een lid van de vereniging. Maar verder niet.
. Al doe ik dat alleen voor de oudere kinderen ivm bespiering etc
Grainey schreef:Het opzwaai techniekje is dat je een holle rug moet trekken (je gaat net zo zitten als bij de achterwaartse opzwaai, ook met je benen gestrekt naar achteren).
Dan rol je over je buik naar voren en dan moet je nog leren uitduwenmaar dat uitduwen komt pas later.
Je bent gewoon een soort schommel!
Ik zal MP eens afzoeken... laatst hadden we wel minitramps gevonden, maar nog geen springplanken. Wij hebben de matjes bij de politie wegdaar ze heel goedkoop kunnen krijgen namens een lid van de vereniging. Maar verder niet.
Jaaaa van die krukjes die de acrogymmers gebruiken (waar je steunoefeningen op kunt oefenen, handstand als je al zover bent etc).
Ff opgezocht, die van ons zitten beide op 1 houten plaat, dus niet verstelbaar, maar de kinderen vinden het leuk om hiermee bezig te zijn! Plus dat ze hierdoor heel goed leren uitduwen voor het opzwaaien. Al doe ik dat alleen voor de oudere kinderen ivm bespiering etc
![]()
We hebben ook 2 losse 'handvaten' om handstanden op te oefenen
. Dit kwam mede doordat de kinderen heel slordig waren met hun benen.
moet het eerst eigenlijk weer even zien bij de kids
en krijgen (bijna de hele team) we ook altijd een 4 ofzo
Eigenlijk alleen staanoefeningen en spanningsoefeningen.
, daar heb je veel meer ruimte omdat een paard altijd naar binnen in staat gesteld (ook geleerd op de instuif
).
ik heb nu geleerd dat ze met de holle rug de opzwaai in gaan en bij mij zijn ze ook nog hol tijdens de zwaai (maar dat zie je eigenlijk niet, dat gaat te snel
). Als je al een holle rug van jezelf hebt zou ik hem idd niet verder hol maken... Als je hem hol maakt gaan ook je benen vaak automatisch naar achteren toch?
)
Alleen op onze singel moet je niet met je buik liggen, dan komt er een lusje in te staan en dat doet pijn

ik ken de spagaat wel en de split niet, het gaat automatisch
ik kom wel al hoog.. kantel m'n heup alleen
das behoorlijk moeilijk afleren, ik weet namelijk precies hoe het moet, maar doen is zoveel moeilijker, ik voel het ook vaak, als ik het iets anders doe dan hoe het moet, ook bij nieuwe oefeningen enzo, dan weet ik eigenlijk al wat voor commentaar ik er op ga krijgen
maarjaa, het goed doen is gewoon zoveeel moeilijker dan weten hoe het moet
das wel jammer 
. De beste wensen en een heel gelukkig en gezond 2011!!