Ik heb nu 3x geoefend, eerst de clicker "geladen", het is EX geworden en dat voelt nog wat ongemakkelijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Klokjes schreef:Ik heb nu 3x geoefend, eerst de clicker "geladen", het is EX geworden en dat voelt nog wat ongemakkelijk, maar yes zeg ik al te vaak en clickers ga ik geheid kwijt raken. Verder hebben we "handtarget" en "achteruit" gedaan. Ik kan nog niet zeggen dat het echt denderend gaat, ik vind het erg lastig om oplossingen te verzinnen voor dingen waar ik tegenaan loop, vervolgens word ik wat onzeker in wat ik doe. Voorbeeld, met het laden van EX kreeg ik het idee dat mijn paard meer reageerde op de beweging van mijn hand naar mijn jaszak waar de wortelstukjes in zaten dan dat hij reageerde op EX.
Klokjes schreef:Ik meld me ook even. Ik ben ook begonnen met clickeren, met behulp van het online programma van clickercoach Conrad. Nog geen idee of ik hier echt mee verder ga want ik voel wel wat irritaties bij mezelf rondom het programma.
mindful schreef:das leuk HL!, dit volg ik graag mee, de mijne neemt alles direct tussen zijn tanden.
Ik gebruik mijn beloning al als hij naar me toe komt, met zijn mond vol kan dan zijn halster/hoofdstel aandoen
HippoLogic schreef:mindful schreef:das leuk HL!, dit volg ik graag mee, de mijne neemt alles direct tussen zijn tanden.
Ik gebruik mijn beloning al als hij naar me toe komt, met zijn mond vol kan dan zijn halster/hoofdstel aandoen
Wat gebeurt er als je hem eerst zijn halster aan doet en de beloning geeft NA het gewenste gedrag? Of pakt hij dan je halster beet?
mindful schreef:Hij heeft nooit gewenst gedrag, alles wat rond zijn hoofd in de buurt komt neemt hij razendsnel beet.
Heel soms is hij afgeleid en kan ik zijn neus er in krijgen maar dan neem hij supersnel het slot in zijn mond.