Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Glitfaxi schreef:Niet zo zeer in mijn ruimte, de cirkel is vrij groot, maar toch vind ik het een beetje brutaal? Haha? Of overdrijf ik dan?
CarovdG schreef:HL: vanmorgen in bed nog je topic van je verhuizing naar Canada gezien. Wat een onderneming, vooral de de reis van Kyra. Gelukkig dat Kyra nu goed is gewend. Leuke filmpjes ook, zoals je werkt ontwikkel je een geweldige basis.
Voor welke beloningsmanieren kiezen jullie in het WADH? Wie werkt er bijv. met voerbeloningen? Daar is voor mij namelijk geen beginnen aan. Ise is bij haar vorige eigenaresse door kinderen helemaal verkeerd geconditioneerd: rammen tegen de staldeur levert aandacht/snoep op. Ze was ook ontzettend happerig, gelukkig is dat wel een stuk minder geworden. Toen ik het hangen/opstappen aan het oefenen was, dacht ik een keer, ach, stop en een brokje in. Nou, dan weet ze van geen ophouden meer. Belonen doe ik door onspanning/rust, stem, kroelen. En aan het eind krijgt ze altijd wel wat lekkers maar wel in haar voerbak dan wel emmer.
NeverGiveUp schreef:Interessant
Wat doe jij precies als je paard weet dat hij het snoepje gaat krijgen na de click?
Als hij wat te happerig wordt (Het is echt ontzettend moeilijk om dat eruit te krijgen) en hij gaat met je mee buigen, neus uitsteken.
Dan zet ik hem altijd wat achteruit en als hij gewoon geduldig staat krijgt hij het pas.
Maar soms wordt hij dan echt te hyper daarvan, zovan geef nou!
Dat vind ik altijd wel lastig, want ik geef het absoluut niet als hij zo zit te klooien.
Doe het trouwens helemaal amper, want hij gaat concentreren op eten en mijn jaszakken, niet op wat ik vraag.
NeverGiveUp schreef:Als je in dit filmpje naar 0:46 zapt, dat geweldige kaptoom x hoofdstel, waar kan je dat kopen?
Kan het waarschijnlijk niet betalen, maar zie op internet alleen maar academische of weense, maar niet van deze.