Bitloos heeft absoluut niet per definitie een heftige inwerking. Ze bestaan wel; bitloze optomingen met een flinke inwerking. Maar je hebt alle graduaties in bitloos tot en met de inwerking van een zacht halster. Keuze genoeg. Er is veel info over te vinden.
Esther43
Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-13 16:13
ik ben aan het regelen dat ik de bitloze hoofdstellen van een hele lieve bokker mag uitproberen dus hopelijk dat dat bevalt
Kijk dat is tof. Kun je eerst uit proberen hoe het bevalt/welke jij en je paard fijn vinden (zit vaak veel verschil in... paarden hebben vaak ook een duidelijke voorkeur) zonder dat je meteen hoeft te investeren.
Ik werk nu al 6 jaar aan de lange lijnen met mijn kleine pony. Ondertussen beheerst hij de basis maar werken we ook naar de piaffe. Deze zit er nog niet perfect in, maar ik kan wel zeggen dat het erop begint te lijken
Esther43
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-13 17:08
Wat leuk weer allemaal nieuwe mensen Nu het zulk lekker weer aan het worden is krijg ik er ook helemaal zin in!
Haha lekker zweetdekkie op Je hoeft ook niet superhard te werken
Esther43
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-13 17:30
haha nee klopt, maar meestal ga ik in de winter gewoon lekker wandelen ofzo. De bak bij ons is dan ook bevroren en er zitten dan allemaal hobbels in. Vrijdag de proef hoofdstellen uitproberen en dan maar eens beslissen wat ik aanschaf en daarna kan ik weer vol verder trainen!
aah haha ja snap ik doen jullie ook aan wedstridjen?
Esther43
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-13 17:47
liespower94 schreef:
aah haha ja snap ik doen jullie ook aan wedstridjen?
Nee nog niet. Ik zou heel erg graag mee willen doen aan de indoor maren-kessel, maar heb helaas geen beschikking meer over een trailer. Doe jij wel wedstrijden met je pony?
nee ik ben nog nooit gestart maar zou wel graag willen Maren-kessel ligt behoorlijk ver weg voor mij (Friesland is waar ik woon). Is het alleen daar?
Esther43
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-13 17:54
ik woon in drenthe, maarja... je moet er wat voor over hebben he haha. Nou dat is wel de grootste die ik ken! er zullen nog wel op meer plekken wedstrijden zijn maar ik ken eigenlijk alleen deze
Hm... misschien moet ik mij er dan straks ook maar mee gaan bezighouden. Klinkt toch leuk. Wordt echter wrs geen b pony wat hier komt, maar een a-tje Ze wordt volgende week woensdag gekeurd. (na niets dan kneuzen, jaren op een rij, beperk ik graag het risico zoveel mogelijk zodat ik eindelijk weer eens een paard/pony heb waarmee ik ook iets kan doen)
Patricia_86
Geplaatst: 30-03-13 22:07
Ik ben vandaag weer bezig geweest. geprobeerd Romy lekker te laten ontspannen. Ze is 8 weken kreupel geweest( gekneusde heup en bekken en ook nog eens licht hoefbevangen door de medicijnen...) nu weer rustig aan beginnen probeer dr lekker voorwaarts neerwaarts en ontspannen te laten lopen. Eerst zo een beetje opbouwen en dan straks ook weer voor de wagen. Nu even eerst onbelast stappen en draven.
nog meer lekker bezig met oefenen? het was koud maar hier krijg je het wel lekker warm zelf van
Patricia_86
Geplaatst: 15-04-13 22:21
we zijn naar een bokt foto meeting geweest afgelopen zaterdag hier de eerste foto ze was een beetje druk hihi want we moesten om de beurd heen en weer gaan en de andere modellen gingen natuurlijk rijdend in galop heen en weer!