Urko schreef:@ amable: ik heb 2 nederlandse versies liggen, dus als je die wilt lenen kom je maar een keer langsWonen toch maar 10 km van elkaar af
Wat stom dat ik daar nu pas achter kom.
Waar woon jij dan? Ik wil ze graag lenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amable schreef:Urko schreef:@ amable: ik heb 2 nederlandse versies liggen, dus als je die wilt lenen kom je maar een keer langsWonen toch maar 10 km van elkaar af
Wat stom dat ik daar nu pas achter kom.
Waar woon jij dan? Ik wil ze graag lenen
Nevony schreef:Ik heb nog wel een dingetje waar ik tegenaan loop bij de handtarget en dat is het feit dat mijn paard target met zijn lippen ipv met zijn neus en dat ik dus altijd eindig met een natte hand. In het boek van Inge staat dat het paard het vanzelf snapt, maar ik weet nu dus niet of ik nog meer moet oefenen, of of ie het gewoon niet zo door heeft.
Gister heb ik geprobeerd alleen te belonen als hij echt met zijn neus aantikt, maar paard raakte daar een beetje van in de war. Toen ik het aantikken met de lippen negeerde ging hij allerlei andere dingen verzinnen, mijn andere hand aantikken, schouder aantikken etc. Toen ik nog een keertje duidelijk met mijn rechterhand wapperde en 'hier' zei keek hij me een beetje geirriteerd aan van: "Ja duh, dat deed ik net toch ook al?". Ik geef de beloning nu ook met mijn linkerhand, zodat hij weet dat in mijn rechterhand geen beloning zit.
Moet ik gewoon nog wat vaker oefenen en gaat paard het dan vanzelf snappen, of iets anders op een andere manier doen?
Het is allemaal nog wel moeilijk hooren dat terwijl dit een makkelijke oefening zou moeten zijn
Ik vroeg me ook af, volgt bij jullie na de clicker altijd voer? Want ik clicker ook als ik vind dat mijn paard het op dat moment goed doet, maar geef hem pas voer nadat hij een serie van gevraagde dingetjes uitgevoerd heeft. Of zou je dan alleen moeten clickeren aan het einde van die serie? Ik wil juist mijn paard ook belonen voor die tussenstapjes zeg maar.