voltige?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:19

SSDesign schreef:
Oke als jij komt Michelle zal ik er nog eens over nadenken :P Maar het is zo lastig, die training is op zondag en ik heb proefwerkweek op woensdag. En proefwerkweken in 6 VWO zijn geen pretje helaas.

Wij gaan niet naar Bronneger, Oldekerk en Tolbert gok ik, veel te ver weg voor ons.

En ik ga niet naar de instructieweken ;) Doe niet aan paardrijden.

Dat zijn juist de wedstrijden waar wij wel heen gaan! Inclusief Altena :)
Verder niet, dat is ons weer tever weg :+

Ik ga niet naar de KNHS weken... laat mij maar lekker thuis rondhobbelen op de Tinker :Y) met af en toe een onderlinge wedstrijd (of Kür op muziek) tussendoor :) Ik dacht dat je alleen maar lid hoefde te zijn van de KNHS trouwens, dat je niet in het bezig hoeft te zijn van een startkaart...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:28

xlovelove schreef:
hahah dat kan Susan :+
Michelle;'k heb geen startkaart helaas..

Ja inderdaad, ga je ook naar Bunschoten denk je ?

Bunschoten, geeen idee. Ik ben er nog nooit geweest maar anderen van onze vereniging wel.

Altena gaan wij ook niet naar toe gok ik zo :P

Grainey, ken jij toevallig de Tinkerboerderij in Uden? Daar heb ik 3 jaar paardgereden, is een stal met voornamelijk tinkers :D

Nicole21

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:53

Wij gingen vaak ook nog wel naar Altena.. Dit keer hebben wij maar 3 wedstrijden helaas.. In mei 2 en 1 in Oktober..

Leuk Grainey misschien kom ik je nog wel tegen :P

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:13

weet helemaal niet welke wedstrijden we gaan doen haha..
Maar volgens mij hadden we zo wie zo bronneger op planning als 1e en dronten misschien ook wel weer :)
alleen nog even kijken of het ubberhaupt voor elkaar komt aangezien we amper nog voor D getraint hebben :P

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:15

Aaah leuk :D. Wij gaan gewoon klasse E starten.

MyraHorsey79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:15

Ik heb wel eens voltige gedaan :P was echt leuk :D op m'n favoriet Noortje :(:)

Grts Myra ;)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:22

wij mogen helaas niet meer E.. we hebben in bronneger dit jaar onze laatste winstpunt (zelfs 1 extra :D) gehaald en nu moeten we wel.. maar het gaat echt als een drama haha
Had het zo koud voor de vakantie dat ik er niet eens normaal meer op kwam haha maar goed.. komt door de kou dan maar :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:23

Ja wij moeten nu ook B eigenlijk... Op een nieuw paard en met een bijna geheel nieuw team (nou ja de helft is nieuw). Maar op dit moment hebben we maar 6 mensen dus we hebben niet eens een team.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:35

Hahah okee, anders moest je tegen mij misschien :+.. Wil je ook niet :P. Jaa het is ook super koud!

Susan; Ja wij hebben ook nieuw paard.. Ben benieuwd hoe wij het er dit jaar vanaf brengen! In Ermelo was ons paard die we altijd gebruiken afgekeurd.. Gingen ze op het paard van een andere VV.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:38

xlovelove schreef:
Hahah okee, anders moest je tegen mij misschien :+.. Wil je ook niet :P. Jaa het is ook super koud!

Susan; Ja wij hebben ook nieuw paard.. Ben benieuwd hoe wij het er dit jaar vanaf brengen! In Ermelo was ons paard die we altijd gebruiken afgekeurd.. Gingen ze op het paard van een andere VV.

Op het NK gingen jullie op Moria toch :)?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:42

Dat weet ik niet hahah :+ Was het oudste team. Was wel met NK ja.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:47

Ja klopt inderdaad toen hebben ze heel netjes op Moria gevoltigeerd ;)

Ons paard was toen ook afgekeurd. Wij gingen op een solopaard die nog nooit voor een team had gelopen. Maar hij deed het echt super super super goed en we konden bijna alles uitvoeren (we hadden van te voren nog nooit op dat paard gezeten). Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=-XWU8lP5-x0

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:49

Okee kan wel kloppen ja, k weet het ook niet meer. Volgens mij hadden ze toen nog aardig nette punten, ondanks dat ze op een 'vreemd' paard zaten.

K zal even je filmpje bekijken :)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:52

Ja die had ik al eerder gezien ja :) Onze 1ste groep loopt daar in het begin achter jullie met dat andere paard.
Maar ziet er inderdaad erg rustig uit :)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:16

SSDesign schreef:
xlovelove schreef:
hahah dat kan Susan :+
Michelle;'k heb geen startkaart helaas..

Ja inderdaad, ga je ook naar Bunschoten denk je ?

Bunschoten, geeen idee. Ik ben er nog nooit geweest maar anderen van onze vereniging wel.

Altena gaan wij ook niet naar toe gok ik zo :P

Grainey, ken jij toevallig de Tinkerboerderij in Uden? Daar heb ik 3 jaar paardgereden, is een stal met voornamelijk tinkers :D

Wel van gehoord, verder ken ik die niet... We zijn naar de Tinkerdag in Lunteren geweest vorig jaar (ja dat was niet om de hoek, maar ons veulentje was pas 2 weken oud toen er hier een Tinkerdag in de buurt was, een Tinkerdag is en een keuring en een dressuur/spring etc. dag :D). Denk dat zij daar ook wel waren!
Verder kom ik uit het noorden, dus rondom Uden zijn we niet zo bekend.

@xlovelove, gaan jullie niet naar Altena dan? (ik was helemaal blij dat we Oldekerk er dit jaar bij hebben hier in het noorden, eindelijk weer eens 4 wedstrijden, Cornwerd vinden we te ver en ik zag dat het weer begin augustus is, dan is het zomerstop bij ons :o ).

Ik wil mijn groepje dit jaar ook E laten starten, Tinker heeft eindelijk uithoudingsvermogen om 6 minuten te galopperen (kinderen kunnen nog niet opspringen, beest gaat beetje hard wegens balansproblemen momenteel). Maar nu staat ze al 2 weken stil, wegens die ellendige vorst ;( . In de basis kunnen we niet meer omdat het ene meisje 13 is ;( . Rotklimaat hierzo...ben benieuwd of ik die Tinker voor Altena klaar heb (ze kunnen allemaal al de vrije zit in galop en ze kunnen al opzwaaien in galop, nu de rest nog :+ )

Laat het maar flink dooien vanaf nu, kunnen we eindelijk weer trainen thuis.

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:33

@ SSdesign:

jaa dat was Moria ;-) van VV de Hondsrug.
Loopt voornamelijk solowedstrijden :D

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:44

ons paard was ook afgekeurd.. nou ja eerst niet... maar toen ze de ring in kwamen is hij gestruikeld en heeft niet door kunnen gaan..
maar zij hadden geen ander paard meer en onze solo dan nog wel.. die ging ook op een andere paard :)
wel erg netjes dat het zo kan gaan.! verenigingen onder elkaar is toch heel anders soms als met paardrijden :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:57

salsaentango schreef:
ons paard was ook afgekeurd.. nou ja eerst niet... maar toen ze de ring in kwamen is hij gestruikeld en heeft niet door kunnen gaan..
maar zij hadden geen ander paard meer en onze solo dan nog wel.. die ging ook op een andere paard :)
wel erg netjes dat het zo kan gaan.! verenigingen onder elkaar is toch heel anders soms als met paardrijden :)

Dat vind ik ook egt super :D .
maarehh, ik ga shoppen @ alkmaar :wave:

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:14

Grainey, balen zeg van het weer. Hier is het ook echt vreselijk. Er ligt nu nog zeker een cm of 10 sneeuw en daaronder ijsbulten, heel lastig dus. Wel goed dat de kinderen al op kunnen zwaaien en de vrije zit kunnen, vooral het opzwaaien is vaak lastig volgens mij :)

KaatjeV: haha ja had ik het toch goed :)

Salsaentango: ja Caston ging idd op het paard van Diede (en Koen), op Wiseguy. Toen brak alleen de zweep af :P

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:31

Grainey schreef:
@xlovelove, gaan jullie niet naar Altena dan? (ik was helemaal blij dat we Oldekerk er dit jaar bij hebben hier in het noorden, eindelijk weer eens 4 wedstrijden, Cornwerd vinden we te ver en ik zag dat het weer begin augustus is, dan is het zomerstop bij ons :o ).

Ik wil mijn groepje dit jaar ook E laten starten, Tinker heeft eindelijk uithoudingsvermogen om 6 minuten te galopperen (kinderen kunnen nog niet opspringen, beest gaat beetje hard wegens balansproblemen momenteel). Maar nu staat ze al 2 weken stil, wegens die ellendige vorst ;( . In de basis kunnen we niet meer omdat het ene meisje 13 is ;( . Rotklimaat hierzo...ben benieuwd of ik die Tinker voor Altena klaar heb (ze kunnen allemaal al de vrije zit in galop en ze kunnen al opzwaaien in galop, nu de rest nog :+ )

Laat het maar flink dooien vanaf nu, kunnen we eindelijk weer trainen thuis.

Nee wij gaan niet naar Altena.. waarom weet ik ook niet. Wanneer is die wedstrijd? Cornwerd gaat onze oudste groep wel heen, wij niet nee.
Jaa inderdaad het mag van mij ook wel dooien, ondanks dat ik niets kan maargoed :P

salsaentango; ja inderdaad voltige is toch heel anders dan paardrijden qua omgang met elkaar. Met voltige zijn ze meestal behulpzamer, met paardrijden niet.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:12

Tja, het opzwaaien hebben ze een techniekje van geleerd op de instuif in Ermelo. :) Vlag en E-molen zal denk ik ook geen problemen opleveren. Ben zo bang voor het knielen, Grainey gooit ze naar buiten toe, dus dat moeten ze leren... maar goed daarvoor is die vrije zit natuurlijk wel al goed, want dan voelen ze dat alvast. Al die oefeningen gaan al super in draf, dus tja... nu moet het weer eigenlijk mee gaan werken en dan zullen we de eerste wedstrijd vast wel oké doorkomen :+ . Echt vervelend als zowel de pony als de kinderen nog onervaren zijn in de galop (om die reden zet ik ze er gewoon in stap op... ze trekken Grainey enorm uit balans als ze mee gaan galopperen...)

Altena is begin april al. Al best wel snel zit ik nu te denken haha.

Voltige is inderdaad veel gezelliger :D ! Bij het paardrijden is wel heel veel haat en nijd onder elkaar soms :o .

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:15

Okee, bij ons vinden sommige opzwaaien in galop een hel (ik zelf vind het super leuk :))) Ja is inderdaad wel vervelend.. Misschien moet je gewoon in stap dan, als het het beste is voor paard en kinderen.. :+

Okee, mijn eerste wedstreid voort jaar is in mei.. duurt nog wel even, maar voor je het weet is het zover.. Net als dat het jaar overmorgen over is..

Ja met paardrijden helpen ze elkaar veel meer. Ja allemaal van die mutsen die 1ste MOETEN worden :') Bah kan ik zo slecht tegen..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:16

Ik vind voltige ook veel gezelliger ja :)

Grainey, liever wat langer met hulp laten opspringen (of in stap natuurlijk ook met hulp) dan het paard uit balans trekken :) En ik denk ook dat knielen lastig wordt, maar vlag en E-molen zal vast snel genoeg lukken...!

Ik heb ook een hekel aan opzwaaien, maar nog meer aan scharen. Inflanken gaat nog wel, maar afflanken... Pfff :P

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:18

Ik vind juist het opzwaaien in galop het leukste :+ Lekker veel vaart, en dan gaat het bij mij wel goed. Kom heel hoog alleen trap nog te veel.. Dat nog even oefenen.. Scharen heb ik wel een hekel aan in galop :P. Inflanken nog nooooit gedaan :+ (teminste denk ik ;p) afflanken is inderdaad wel moeilijk soms..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:27

Ik vind juist de vlag het leukste, of staan, of molen of zo... En opsprong ook wel, alleen ik ben een beetje veel kracht kwijt dus kom niet meer zo hoog helaas.