bijzetteugel aan de fiets?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: bijzetteugel aan de fiets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:57

Hebben wij ook hoor. Hele rustige weg langs de maas en in de polders. Is ook nog een optie. Het is over het algemeen ook goed te doen hoor. Misschien zijn we hier wel allemaal getroffen door de botlekstoffen en zo gek als een deur, maar hier gebeurd het gewoon echt volop.

Mijn fries deed ik met een longeerhulp meenemen en die was zo los als wat en in alle lengtes in te stellen, dus dat het geen nut heeft ben ik het gewoon niet mee eens.

een paard vastknopen waarvan voor dus beweegt maar achter meelift werkt niet en daar ben ik het zeker mee eens en dit weet ik ook. Je moet de achterkant gewoon actief eronder hebben en hier mag hij best wat opgericht vanuit achter in meewerken. Hij mag ook omhoog met zijn hoofd en hem in de krul trekken hoeft echt niet, want die krul is niet belangrijk. Uit eigen ervaring weet ik dat je ze net zo mooi krijgt als aan de longe alleen genoten mijne meer naast de fiets dan aan de longe.

Veel overgangen en km's maken dat is onze doelstelling altijd geweest naast de fiets. Na verloop van tijd gingen ze mee zonder ook maar enige hulp. Dubbele lijnen werk ik graag mee en dat blijf ik ook zeker doen, alleen kijken we naar het verruimen van dit alles om het allemaal wat leuker voor hem te maken.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:58

GabberGill schreef:
Suzanne F. schreef:
Bijzetten naast de fiets lijkt mij ook niet verstandig. Bijzetten doe je aan een longeerlijn in een daarvoor geschikte baan. Aan de fiets is al riskant genoeg en gehoorzaamheid dwing je niet af door hem bij te gaan zetten. Eerst maar lopend manieren bijbrengen buiten en later op de fiets met nog iemand erbij en dan pas alleen op de fiets naar buiten.

Lees je wel wat er gezegd wordt?

Hij luistert namelijk gewoon er is niks mis met zijn gehoorzaamheid

Waarom rent hij dan voor je uit? Waarom loopt hij dan gespannen? Hoe komt dat volgens jou? Lijkt me verstandig om naar de oorzaak te gaan kijken ipv de symptomen te bestrijden :)