JoycexEnya schreef:Vandaag begin van de buiging gekregen![]()
Ik wil hier ook aaan beginnen, maar ik wil me eerst verdiepen en hoe en wat. Ik ben benieuwd hoe je dit doet.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Granoek schreef:Ik lees dit topic morgen even door op zoek naar tips! Maar voorlopig;
Ik ben er dinsdag pas mee begonnen en dikkie kon gisteren op blok staan
Begonnen met een dikke plank, dan 2, dan autobanden met plank en dan op een muurtje.
Gij doet het zo graag en is ook altijd erg trots als hij er op staat!
Het volgende dat ik wil doen is de spagaat.
[ [url=m/3YW4eE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FXCkBe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rJQLZr.jpg]Afbeelding[/url] ]
woepsie90 schreef:Ik ga ook volgen en ga straks de 4 pagina's terug even lezen![]()
Heb nog niet zoveel met mijn paard gedaan maar vanwege allerlei lichamelijke klachten is VD ongeveer het enige wat we nu kunnen doen dus ga me er nu in verdiepen.
Ben wel onzeker en daardoor onduidelijk misschien, en wil hem niet frusteren. Moet wel leuk blijven! Iemand alvast tips wat betreft mijn eigen gedrag?
Paardlief is snel afgeleid en vrij lui (denk ik). Ik heb wortels en een clicker maar als er gras of andere paarden te zien zijn verkiest hij dat liever![]()
Heb alleen nog maar voetje optillen geleerd. En dat doet hij alleen op commando + been aanraken. Niet een enkel simpel signaal dus.
Het boek Vrijheidsdressuur van Aporteren tot Zitten heb ik, en ook het boek van Nikki van Olst. Nog niet uitgelezen, wel begonnen.
Tips voor een gezellig meewerkend paard zijn welkom
Kimmie25501 schreef:Ik heb trouwens wel geleerd dat hoge stem niet altijd goed is. Dat geeft namelijk voor een paard aan dat je spanning hebt en/of zenuwachtig bent. Als je dus een onzeker of wat gespannen paard hebt, is het vaak wat beter om op je normale toon te belonen, maar wel enthousiast.