Wat goed dat je hem zoveel tijd neemt en ook zijn lichamelijke klachten zo serieus neemt!
Ik weet natuurlijk niet hoe de bak eruit ziet en of deze glad was, maar eerlijk gezegd vind ik het filmpje er niet zo goed uitzien. Sowieso is het apart dat hij er een groot deel van de tijd in galop voor kiest om met 2 achterbenen tegelijk af te zetten, maar ook de voorbenen bewegen anders dan normaal; bij een normaal paard landt het voorbeen onder zijn neus, en dat haalt Amigo nergens; zijn passen lijken allemaal halverwege zijn hals al te eindigen.
Daardoor komt hij op mij over als een paard dat gewoon op een heel glad oppervlak loopt en bang is om uit te glijden, of er is intern een reden waarom hij zijn passen verkort. Maar dat zeg ik dus als leek op basis van een filmpje waarin het paard erg opgewonden is en dus geen ontspannen gangen laat zien.
Kun je dit filmpje anders niet doorsturen naar een goede paardenkliniek bij je in de buurt? Natuurlijk willen die dat je dan meteen daarlangs komt,

maar misschien dat zij al het een en ander uit het filmpje kunnen afleiden.
Toen ik bijvoorbeeld een paard ging proberen merkte ik bijvoorbeeld dat ik steeds op het verkeerde been lichtreed zonder dat ik precies wist waarom. Toen mijn eigen dierenarts dat (vrij slechte) filmpje terugzag, zei ze meteen dat het paard rechtsachter in de beweging belemmerd was en de knie anders boog waardoor ze al haar gewicht op linksvoor gooide. Dus ook van een niet ideaal filmpje kunnen ze al een hoop zeggen!