Wat ik met de matten wil doen? Het zijn erg dikke matten van rubber, van zo'n 7 cm dik. Ik kan hiermee dus zelf bepalen hoe hoog ik dit voor hem wil maken. (wil er 3 hebben, mat zakt nog weg in de bak dus kom je lager uit dan het huidige blok) Het zijn matten van 1 x 1 meter (miss nog wel groter) dus heeft hij alle ruimte voor zijn benen. Zo kan hij toch zijn geliefde kunstje uitvoeren maar op een veilige manier.
Mootje1980, ik snap ze ook wel, maar ik struikel een beetje over de manier waarop iets gezegd word. Je kan zeggen; ik snap echt niet waarom je dit überhaupt doet met dit paard! En je kan zeggen; Ik had het anders gedaan.. De ene keer kan ik dat soort reacties heel goed negeren, en het goede er van in zien, en de andere keer kan ik dat niet. Op sommige reacties ga ik misschien wat te fel in, maar ik doe zeker wat met de adviezen. Heb namelijk al besloten het blok aan de kant te zetten. En niet door de reacties omdat je dit niet zou moeten doen met een paard met artrose, maar omdat ik te bang ben dat het nog eens gebeurd.

Fourseasons, ik heb mij 3 jaar geleden al verdiept in artrose.

Zoolgangster, Ik houd hem zeker goed in de gaten, ik doe minder met hem dan dat ik met hem kan doen, om te voorkomen dat ik over zijn grens heen ga. (en het is een enorm werkwillig paard dus hij zou er echt overheen gaan als ik dat van hem vroeg) Hij zit gelukkig goed in de spieren, en maakt zelf nog de gekste sprongen. (en ik vraag niets van hem dat daar ook maar in de buurt komt..