Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PrimaDonna_ schreef:@Magrathea: Ik hoef er toch niet persee les in de nemen? Ken genoeg mensen die er zelf mee aan de slag zijn gegaan en hun paarden goed onder controle hebben. De eigenaresse van de pony en ik willen het er gewoon bij doen naast het rijden, of wij er echt intensief mee aan de slag gaan weten wij nog niet.
Ik ben 22 jaar, kan je dat digitaal sturen?
sylva schreef:En wat nou als A, B en C samen een nieuw recept vormen? Zolang het maar resultaat boekt. Er is simpelweg niet 1 juiste manier. Net zoals meerdere wegen naar Rome leiden
sylva schreef:En wat nou als A, B en C samen een nieuw recept vormen? Zolang het maar resultaat boekt. Er is simpelweg niet 1 juiste manier. Net zoals meerdere wegen naar Rome leiden
Jessix schreef:Als je geschoold genoeg bent om te weten wat voor een effect jouw handelen op een paard kan hebben is het niet erg om eens in de keuken van een ander te kijken en daar e.e.a. van over te nemen. Ik mag ook graag naar Anderson kijken al beoefen ik Parelli.
Maar ik vind het niet correct om dat aan te raden aan iemand die begint. "Doe maar gewoon wat je leuk lijkt, maakt niet uit wat.." Als je gaat paardrijden wil je dat toch ook op een correcte manier leren? En nee het hoeft helemaal geen Parelli te zijn, maar kies er een die bij je past en waar je je goed bij voelt en laat dat je basis zijn.
PrimaDonna_ schreef:Cassidy is helemaal van Parelli en zal daarom ook denk ik niks anders als tip geven.
Heb al eerder genoemd dat ik mij nu het meeste in Emiel Voest kan vinden en mij hier wat meer in wil gaan verdiepen![]()
Ik ga er eerst zelf mee beginnen, samen met de eigenaresse van de pony. Merk ik dat ik er gewoon niet uit kom kan ik altijd een cursus volgen.
Verder houdt ik dit topic gewoon open voor andere en ervaren mensen die hun tips en ervaringen kunnen delen!
PrimaDonna_ schreef:Cassidy is helemaal van Parelli en zal daarom ook denk ik niks anders als tip geven.
Heb al eerder genoemd dat ik mij nu het meeste in Emiel Voest kan vinden en mij hier wat meer in wil gaan verdiepen![]()
Ik ga er eerst zelf mee beginnen, samen met de eigenaresse van de pony. Merk ik dat ik er gewoon niet uit kom kan ik altijd een cursus volgen.
Verder houdt ik dit topic gewoon open voor andere en ervaren mensen die hun tips en ervaringen kunnen delen!
Magrathea schreef:Jessix schreef:Als je geschoold genoeg bent om te weten wat voor een effect jouw handelen op een paard kan hebben is het niet erg om eens in de keuken van een ander te kijken en daar e.e.a. van over te nemen. Ik mag ook graag naar Anderson kijken al beoefen ik Parelli.
Maar ik vind het niet correct om dat aan te raden aan iemand die begint. "Doe maar gewoon wat je leuk lijkt, maakt niet uit wat.." Als je gaat paardrijden wil je dat toch ook op een correcte manier leren? En nee het hoeft helemaal geen Parelli te zijn, maar kies er een die bij je past en waar je je goed bij voelt en laat dat je basis zijn.
Je doet toch wat je leuk lijkt, en daar neem je les inDát raad ik TS aan. Net zoals iemand die net begint met paarden misschien een lesje mennen pakt, western, Engels en daarna besluit wat-ie het leukst vindt.
sylva schreef:Ik betrok het eerder op mezelf. Gezien Cassidy haar opmerking naar mij gericht was. TS raad ik dat nogmaals dus niet perse aan. Ik had les nemen al aangeraden. Ik ben het ermee eens dat TS een methode kiest die bij haar past en gaandeweg vind je je weg daarin met dingen die je geschikt vindt. Ik ben het er niet mee eens dat dat perse Parelli moet zijn.