Poll: Herdruk Das Gymnasium Des Pferdes van Steinbrecht

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Interesse in Das Gymnasium Des Pferdes van Gustav Steinbrecht?

Ja, ik zou graag een nieuwe versie willen aanschaffen.
297 (82%)
Nee, geen interesse.
62 (17%)

Totaal aantal stemmen: 359

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:56

Ik heb zelf de Duitse versie aangeschaft. Ik las hier op Bokt zo vaak in discussies dat iets niet goed vertaald was, en ik kan goed Duits dus ik dacht laat ik het maar in het Duits lezen. Ik geloof wel dat er veel vraag is naar een Nederlandse versie. Dat hoor ik in m’n omgeving en het zou voor mij ook wat makkelijker lezen.
Ik keek trouwens nog best op van sommige “paardonvriendelijke” stukken in het boek, ik denk dat een hoop mensen die zichzelf als klassiek beschouwen niet weten dat dat er zo in staat.
Ik hoop dat er een vertaling komt. Dit boek doet me steeds meer aan de echte Bijbel denken. Die was vroeger alleen in het Latijn beschikbaar en de “gewone” mensen konden dat niet lezen en moesten alles dus maar uit de tweede hand horen en aannemen wat de priesters ze vertelden. (andere overeenkomst met de Bijbel is de discussie of je het nou wel of niet in de geest van de tijd moet lezen)

Equibrillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:56

Is er nog nieuws?? ;)

NeverGiveUp

Re: Poll: Herdruk Das Gymnasium Des Pferdes van Steinbrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:34

Ik wil er ook graag een. Grappig, hoorde ervan en was aan het zoeken, snapte al niet dat ik het nergens zag. Nu dit! :D

Wel in het Nederlands hihi

Ben benieuwd!

jolliefieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:02

Ik wil er ook één en waarschijnlijk nog veel andere Belgen ook !!!!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:26

Laat ze hier ook even reageren :D

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:31

Ik heb dit boek voor kerst van mijn vriend gekregen, geïmporteerd uit Amerika en Engelstalig +:)+
Hij is ook in het Nederlands gedrukt, maar die boeken gaan voor gemiddeld 400 euro via marktplaatst omdat de oplage enorm klein was.
Het boek bestaat dus wel gewoon in andere talen.

Ik ben nu dus bezig met lezen, en ik kan het iedereen zeker aanraden. Heb er nu al heel veel aan!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:51

400 euro ?? Type foutje zeker ... het lag onlangs rond de 100 euro

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:05

Kan je het vanuit Amerika bestellen? Wat is de engelse titel? :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:09

Motje11 schreef:
Ik heb zelf de Duitse versie aangeschaft. Ik las hier op Bokt zo vaak in discussies dat iets niet goed vertaald was, en ik kan goed Duits dus ik dacht laat ik het maar in het Duits lezen. Ik geloof wel dat er veel vraag is naar een Nederlandse versie. Dat hoor ik in m’n omgeving en het zou voor mij ook wat makkelijker lezen.
Ik keek trouwens nog best op van sommige “paardonvriendelijke” stukken in het boek, ik denk dat een hoop mensen die zichzelf als klassiek beschouwen niet weten dat dat er zo in staat.
Ik hoop dat er een vertaling komt. Dit boek doet me steeds meer aan de echte Bijbel denken. Die was vroeger alleen in het Latijn beschikbaar en de “gewone” mensen konden dat niet lezen en moesten alles dus maar uit de tweede hand horen en aannemen wat de priesters ze vertelden. (andere overeenkomst met de Bijbel is de discussie of je het nou wel of niet in de geest van de tijd moet lezen)

Dat is voor mij de reden waarom ik geen interesse heb ik een nieuwe versie van het boek. Ik heb de Duitse versie thuis, maar ik heb nooit het stuk kunnen vergeten over spoorgebruik. Was voor mij meteen de reden om ook de trainingsmethodes en oefeningen die erin staan niet zelf toe te 'durven' passen.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:26

400 euro :wow: voor dat boek? Jaaa toedels... voor dat geld doe ik die van mij ook wel weg ja; heb er een in de kast staan. Wat is dit voor een hype om dat boek dat die prijzen zo hoog zijn, is kopieren niet veel makkelijker en goedkoper? Ik kan me niet voorstellen dat wij zuinige Nederlanders 400 euro willen neertellen voor welke paardenbijbel dan ook...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:41

Annetje schreef:
Motje11 schreef:

Dat is voor mij de reden waarom ik geen interesse heb ik een nieuwe versie van het boek. Ik heb de Duitse versie thuis, maar ik heb nooit het stuk kunnen vergeten over spoorgebruik. Was voor mij meteen de reden om ook de trainingsmethodes en oefeningen die erin staan niet zelf toe te 'durven' passen.

Denk dat je dat soort stukken dan weer minder kritisch moet lezen . En voor jezelf aanpasen. Want helaas zo is er in elk boek wel wat te vinden wat niet strookt met deze tijd .
Zo knapte ik ooit eens behoorlijk af op een boek van parelli . Niet dat ik persé parelli wil beoefenen maar meer omdat ik wilde weten wat paarenland te bieden heeft ...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:00

Hier nog een Belg :Y)
Heb ook interesse, hebben onlangs thuis een heleboel 'klassieke' boeken gekocht, en hiermee zou het toch vervolledigd zijn.

En Cassidy, vind het een beetje jammer dat je denk dat mensen dit boek kopen omdat ze een plaat voor hun neus hebben >;) Ik heb een heleboel boeken over NH, grondwerk enz, heb daar ook les in gehad enz enz. Maar daarnaast leer ik ook graag over rijden! En zo'n boeken leren je dan veel.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:32

Ik heb "ja" gestemd, omdat ik het anderen gun. Ik heb het in het Nederlands en wist dus niet dat het niet meer gedrukt wordt. Ik snijd mijzelf eigenlijk in de vingers, aangezien ik prijzen heb zien staan voor het boek waar ik heel veel leuke dingen van zou kunnen doen! :D

Maar het gaat niet weg. Nu helemaal niet meer.

Ik las hierboven dat het stuk over de sporen iemand heeft afgeschrikt om verder te lezen. Ik denk dat je daar doorheen moet lezen. Niet alles letterlijk nemen, er staan namelijk veel meer hele goede dingen in waarbij je je sporen of ander "martel-"methodes niet nodig hebt.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:42

voor 400 euro hoef ik het ook niet :')

Wat staat er dan voor 'schokkends' in mbt spoorgebruik?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:53

Ik quote even:
Citaat:
De spoor kan door de ruiter op zeer uiteenlopende manieren ingezet worden en we zullen de verschillende nuances van het gebruikh ieronder doornemen. De spoorstoot is de sterkste en nadrukkelijkste werking van de spoor. Deze roept accuut veel pijn op en veroorzaakt bovendien door beschadiging van de huid zwelling en ontsteking van het getroffen gebied,waardoor de gevoeligheid ervan een tijd lang verhoogd is. (...) De ruiter moet de spoorstoot met kracht en vastbesloten toebrengen, echter meer vanuit het voet- dan vanuit het kniegewricht.

Met name dat kneuzen is waar ik over viel. Het gaat nog even door, maar wordt minder "fanatiek". Het nadeel hiervan is dat het gaat over dat "het paard MOET dit en het paar MOET dat". "Vragen" is er niet bij bij dit hoofdstuk.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:22

Dat Moeten . Moeten paarden in veel boeken ! Daarom is gevoel zo belangrijk tijdens het rijden .

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:33

Agossie schreef:
Ik quote even:
Citaat:
De spoor kan door de ruiter op zeer uiteenlopende manieren ingezet worden en we zullen de verschillende nuances van het gebruikh ieronder doornemen. De spoorstoot is de sterkste en nadrukkelijkste werking van de spoor. Deze roept accuut veel pijn op en veroorzaakt bovendien door beschadiging van de huid zwelling en ontsteking van het getroffen gebied,waardoor de gevoeligheid ervan een tijd lang verhoogd is. (...) De ruiter moet de spoorstoot met kracht en vastbesloten toebrengen, echter meer vanuit het voet- dan vanuit het kniegewricht.

Met name dat kneuzen is waar ik over viel. Het gaat nog even door, maar wordt minder "fanatiek". Het nadeel hiervan is dat het gaat over dat "het paard MOET dit en het paar MOET dat". "Vragen" is er niet bij bij dit hoofdstuk.

What the hell, spoorstoot -O-

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:38

goh, ik heb m gewoon hier op de plank liggen, zag m op bol .com liggen voor 250 euro tweedehands...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:42

knollentuin schreef:
goh, ik heb m gewoon hier op de plank liggen, zag m op bol .com liggen voor 250 euro tweedehands...

Dat had ik dus ook. Ik wist helemaal niet dat hij zo gewild is en zo kostbaar! Hij gaat nu helemaal niet meer weg, nu ik weet dat er zo moeilijk aan te komen is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:45

nee, ik had wel spijt dat ik er toen geen 10 gekocht had :P

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:57

Zinzi_jewel schreef:
400 euro ?? Type foutje zeker ... het lag onlangs rond de 100 euro

Nee, de Nederlandse druk gaat op sommige plaatsen echt voor zoveel geld.
Het boek heet 'The Gymnasium of the Horse'. Mijn boek komt uit Amerika en heeft iets van 40,- tot 50,- gekost.
Deze uitgever heeft meerdere 'uitgestorven' paarden boeken die ze herdrukken.

En om even te illustreren: de douane heeft mijn boek 2 weken vastgehouden en kwamen toen vragen of mijn vriend niet even 21% over de 400,- euro wilde betalen omdat de vermeldde prijs toch echt niet kon kloppen, ondanks de papieren die erbij zaten van de uitgever. Uiteindelijk heb ik dus nu inderdaad het boek thuis zonder bij te hebben hoeven betalen. Maargoed, omdat ik hier reacties kreeg dat die 400,- nergens op sloeg... Slaat het ook niet, maar dat kosten ze dus wel.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:52

Jeetje,misschien toch eens nadenken mijn boek op marktplaats te zetten :+ (geintje natuurlijk ;-) )

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:43

is er al meer geweten eigenlijk?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:50

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:37

Die zijn gek ....