ijssnuiver schreef:Die kaptoom met de brede neusband doet mij een beetje denken aan een stalhalster. Verschil is natuurlijk dat deze netjes de neus omsluit en een stuk stabieler ligt. Maar gevoelsmatig heb ik het idee dat je dan juist groter moet zijn in je hulpen en er wellicht onduidelijkheid ontstaat vanwege het grote inwerkingsgebied. Nou heb ik verder geen ervaring met deze kaptoom, dus een echt oordeel geven kan/mag ik natuurlijk niet!
dit bedoel ik dus inderdaad ook!

Het gaat het echt steeds beter. Schouderbinnen wordt perfectioneerd, renvers gaat steeds beter, wijken gaat goed en de appuyementen beginnen er ook steeds meer op te lijken. We worden creatiever met combinaties, schouderbinnen op een kleine volte, renvers op een kleine volte, halve kleine volte renvers en dan appuyeren, draf-stilstaan-achteruit-draf... We nemen nu dus ook elke keer een stuk draf mee (laatst zelfs een renvers in draf, geloofde m'n eigen ogen niet), en jemig wat een machtig gevoel is dat 
en de verzendkosten zijn niet eens mega duur. euro of 8 geloof ik.
). Momenteel gebruik ik het als fysio (hij had een glijer in de paddock gemaakt), maar als hij er zin in heeft springt hij zelfs aan in galop