Horse Agility

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nelleke_H

Re: Horse Agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:17

Allereerst dank je wel Iris! Al moet ik toegeven dat hij nog wel beter kan opletten :=

Ik heb dit Jonas geleerd oor voornamelijk beginnen met veel grondwerk. Te denken aan controle over het lijf bv het kunnen regelen van de voorhand en de achterhand. Dus ik kan vragen zijn achter hand op zij te zetten maar ook enkel zijn voorhand. En natuurlijk voor en achteruit niet vergeten. Daarnaast ben ik heel veel bezig met een stukje tempo controle Jonas heeft gauw de neiging beetje te enthousiast te worden. En zo ben ik langzaam toegewerkt naar de oefeningen.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 20:21

Leuk filmpje idd! Gaaf om te zien en ook leerzaam :j

Paardje heeft een weekend vrij hier. Helemaal geen tijd helaas.. Ben vorige week wel bezig geweest met een halve boomstronk, ze vond de bosjes die erachter liggen veel enger dat de stronk :') Was dus geen probleem :)

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:12

Misschien eerder trail dan agility....maar heeft er iemand een idee waar je heel goedkoop een vliegengordijn kunt vinden? Ik ga met mijn broekie beginnen. We hebben al het één en ander neergezet. Een slalom, zeil, smalle doorgang, labyrinth. Een hoop ga ik nog bestellen maar wil er dus ook een gordijn bij.
Dus....wie roept. :D

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 11:19

@Refagreni: Ben je een beetje creatief? Ik heb mijn vliegengordijn zelf gemaakt van plastic pijpen van de bouwmarkt en een douchegordijn wat ik in stroken heb geknipt. Is gelijk opgewassen tegen wat regen! Met twee dikke stokken/kleine pionnen/parasolhouders kan je de pijpen vastzetten zodat ze blijven staan.

Ik ga morgen aan de slag met mijn jonkie, ze kent nog helemaal niets dus we gaan rustig beginnen.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:32

Da's wel een idee ja. Ga zo ook nog even kijken bij de action.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:35

Je kan ook bij de action van die zwembaddingen kopen, en daar 5 van aan een paal maken ofzo. (die paal zot dan weer vast aan 2 stokken in de grond)
als jullie me snappen xD

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:59

Ik meld me ook :D
Wil dit zo graag met mn pony doen! ben ook al bezig met NH :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:00

Gisteren voor het eerst een slalom neergezet, jeetje wat had pony het enorm snel door :D

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:03

zal zaterdag meteen beginnen, weten jullie leuke tips voor een parcoursje? dacht zelf aan zeil, smalle doorgang en slalom, weten jullie nog meer? :)

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 08:08

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:37

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:53

Iedereen eigenlijk gelukt met de Summer of Challenge/OLHA? Ben op de valreep nog de laatste video aan het uploaden en dan vind ik het wel goed! :)
Ik had eigenlijk geen tijd deze maand, agility spullen zaten ook allemaal in de trailer elk weekend, maar hebben zaterdagmiddag toch even kans gezien om het parcours neer te zetten en een rondje te doen. Helaas geen super rondjes (her en der wat foutjes en/of slordigheden), maar dat maakt verder niet uit :D Gaat om het idee :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:21

Ik meld me hier ook als dat mag.
Ben me momenteel aan het verdiepen in de Horse Agility (Boek van Vanessa gaat komend weekend mee naar de camping ;) )
En ben wat ideetjes op aan het doen voor het parcours.
Ondertussen begonnen met de simpele dingen zoals parkeren in een hoepel, manouvreren om balkjes heen enz. Wist niet dat mijn Fjord zo enthousiast te krijgen was, vooral springen blijkt een groot enthousiasme op te roepen bij hem.
Met mijn andere paardje wil ik het ook wel gaan oppakken. Hij is veel verder met grondwerk dan de Fjord, maar vind obstakels daar in tegen doodeng.
De Fjord denkt alleen maar: Als ik daar nou mij neus in steek komt er vast wel wat te eten uit :P

Heeft iemand tips voor materiaal om een wip-wap te maken?
Heb het idee dat ie dat helemaal geweldig gaat vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:50

Welkom!
Fijn dat je ook mee gaat doen met HA, het wordt een leuke bende zo :D

Met een wip-wap bedoel je toch iets zoals in het eerste topic van mijn onderschrift hé?
Hier zijn dat 5 planken aan elkaar vastgemaakt (geen idee hoe, heb het niet zelf gedaan :+ ) met daaronder een kader en dan nog een stuk of wat dwarslatten. En dit geheel ligt op een dikke ronde balk (lag vroeger gewoon op een springbalk, maar dat vonden ze niet goed genoeg wippen :)) ). Geheel is wel loodzwaar hoor, dat leg je niet even zelf op die balk, is met de tractor gedaan ;)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:13

Vandaag even gekeken wat er aan spullen ligt bij de paarden:
Paaltjes, balkjes, autobanden, een paar jerrycans, zeil en zo'n buis ding waar je een hoop van kunt maken :D Dus eens aan de weide eigenaar vragen of ik ik daar een hoop van mag knutselen ^^

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:16

Leuk Nikki! Kan je veel mee maken ja!

Vandaag was ik niet alleen in de bak, dus wilde de vlaggetjes etc niet ophangen en aangezien ze ook een hindernis had en de pionnen kon ik verder ook niet veel doen.. Dus maar even het inparkeren, blijven, en komen geoefend :j Had wel een paraplu en die vindt ze eindelijk niet zo heel eng meer :D

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:55

Ik wil iedereen in dit topic er ook even op wijzen dat wij zondag 12 augustus op het evenement Paard & Plezier 2012 een oefencompetitie Horse Agility organiseren.
Het is al mogelijk om je op te geven.

We starten met een korte clinic over Horse Agility gevolgd door een voorbeeldrondje door het parcours.
Daarna beginnen we met de oefencompetitie, op Starters level. In totaal 10 hindernissen/oefeningen, die zullen worden beoordeeld op uitvoering & horsemanship.

Dus lijkt het je leuk om mee te doen, laat het dan weten! Omdat de competitie wel op een evenement wordt gehouden met de bijbehorende drukte e.d. erom heen, hebben wij besloten om een leeftijdsgrens van min. 16 jaar aan te houden. Paarden dienen minimaal 3 jaar oud te zijn.
Tevens wordt er wel verwacht dat je een degelijke basis aan grondwerk bezit en je in acht houdt dat het niet verstandig is om een onervaren paard mee te nemen :)

Meer info zal later volgen!

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:19

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:35

Ondanks onze deelname redelijk op het laatste moment, toch nog mooie scores tijdens de HA Summer of Challenge!

Joyce & Revenge - Starters Ponies - 94/100 - 6e van de 25
Joyce & Rachel - Starters Horses - 97/100 - 5e van de 39 (gepromoveerd naar First Level)
Jaydee & Bo - First Level Horses - 95/100 - 3e van de 8
Joyce & Indy - Medium Level Horses - 96/100 - 4e van de 8

Wij hebben het parcours wegens tijdgebrek slechts 1 middag opgezet en daarna ook gelijk onze rondes gefilmd, dus het geeft een goed beeld van waar we nu staan in onze training.

Leuk om te zien dat er nog een deelnemer uit NL heel fanatiek is, top! *\o/*

Wij zelf vinden het persoonlijk jammer dat er niet meer mensen hebben meegedaan, vooral de trainers missen wij hierin.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:14

Wat goed zeg! +:)+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:43

Vandaag de hoop gebouwd, hij is goed veilig en heb er al 2 paarden doorgekregen :):)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:47

Foto :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:48

moet ik even kijken hoe ik dat voor elkaar krijg met mn samsung star dingetje :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:20

gelukt :')

Afbeelding
(de onderslang is zo bevestigd dat als die goed word aangestoten dat hij loskomt :) )

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:24

Wat leuk zeg :D