[FOTO] Vrijheidsdressuur oefening/verbeterings topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:14

xLeoniee schreef:
Hoe leer ik mn pony steigeren? :o

eerst beginnen met de basis en het liefste steigeren pas als een van de laatste dingen (bij de andere oefeningen) aan leren :j

solaika

Re: [FOTO] Vrijheidsdressuur oefening/verbeterings topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:09

wat een leuk topic, ik kijk wat mee om te zien wat goed en slecht is ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:24

1. nog net in balans
Afbeelding

2. idem
Afbeelding

3. al een fijner beeld! :D
Afbeelding

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:18

solaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:26

de jambette is heel netjes !!!
het buigen gaat ook al goed, hij hzzft zijn hoofd niet tussen de benden, maar de spagaat is ietsje te groot, dat zie je aan zijn achterhand die niet mooi onder het lichaam komt
maar mijn paarden doen het niet na !!! :=

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:58

Sorry dat ik het topic omhoog haal
welke van de buigingen is het beste?
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding

En wat kan er nog verbeterd worden aan zijn compliment?
Afbeelding
Afbeelding

En de spagaat?
Afbeelding

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:15

Intressant topic, dit blijf ik volgen

ik ga het Vd ook weer oppakken en zal dan ook foto's laten maken

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:53

Afbeelding

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:52

Afbeelding
heel klein begin van de spagaat.
ben dr flink mee bezig, nog goede tips?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:25

Vind de spagaat er erg goed uit zien zou hem niet veel groter maken verder ziet de rest er ook goed uit :j

iemand nog tips voor mij zie een paar reacties hierboven. ????

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:03

Wauw ik wil ook gaan beginnen met vrijheidsdressuur maar hoe leer je al die dingen aan

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:51

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:42

iloveyoujorg schreef:
Vind de spagaat er erg goed uit zien zou hem niet veel groter maken verder ziet de rest er ook goed uit :j

iemand nog tips voor mij zie een paar reacties hierboven. ????

ikvind de eerste foto er het beste uit zien.

Bij het compliment is de 2 een beter zicht.

spagaat heb ik geen ervaring nog mee, weet nog niet wanneer het een goed zich tis.

Ik ga weer beginnen om het VD goed op te pakken en alles wat zuiverder te leren, we hebben het laten verslonzen :\ :oo

xDelianaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:59

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:05

terpentijn schreef:
Ja, hallo daar, die foto van de steigerende Shet met het kindje er op is ook prachtig en leuk. heb ik ook helemaal niks op aan te merken.
Daar ben je ook zelf bij, prachtig, ga zo door, je neemt de verantwoording toch ook?
Maar die foto's die ik bedoel, zoals in mijn laatste post bedoeld wordt, zijn van een geheel andere categorie.
Dat is ONverantwoordelijk . Ook naar het paard toe. Op die foto's zie ik ook geen halster of touw, aan het paard, om evtl, een tegenwicht-aanwijzing te kunnen geven aan het zo enorm omhoog komende paard, dat lijkt me sowieso al link. Ook de lichaamstaal van het paard bevalt mij helemaal niet, het ziet er "gejaagd" uit. Ja, het paard gaat omhoog. Maar HOE? Er is geen enkele controle over mogelijk. Er valt dan in zo'n situatie helemaal niets meer bij te sturen of corrigeren.

Louter vanuit dat oogpunt dus mijn opmerking die ik nu nogmaals maak: "don't try this at home"

hahahaha grapjas ;) een paard hoeft echt geen haslter of touw eraan te hebben om te laten steiger! en haha maar even voor de duidelijk heid :) hierin staat er is geen controlle over :) maar dat is wel zo, ik kan haar laag en hoog laten steigeren. de foto' waar ze zo steil staan vroeg ik om achter uit te lopen. @nog iemand (weet ff de naam niet) deze steigers zijn niet vanuit stap gevraagd. als ik dat doe komt ze juist rustig en meer verzameld omhoog. ook zijn deze steigers vrij laag. verder zal ik even een filmpje van haar plaatsen. hoe ik het steigeren vraag, is door eerst een beetje te spelen en dan te vragen om om hoog te komen. hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=3wuxOCXo ... ature=plcp http://www.youtube.com/watch?v=59tY2TAC ... ature=plcp als ik met haar een beetje wild ga spelen zeg maar dan steigert ze echt machtig. maar ook dan kan ik haar rustig laten steigeren. het is echt niet zo dat ik geen controle over haar heb :) Verder heb ik haar ook los in het bos laten steigeren en ook daar steigert ze gewoon normaal hoor :) http://marita485.hyves.nl/album/6644450 ... _state__=1 http://marita485.hyves.nl/album/6644450 ... _state__=1 ow en ze vind het leuk om het te doen. ze doet het graag..

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:07

amourFleur schreef:
@zhippo die steiger is inderdaad veeeel te stijl!! Ik denk dat je hem uit stap hebt gevraagd .... DOE DAT NIET!!
hij ziet er tijdens het steigeren ook aardig gespannen uit, zorg ervoor dat dat een nette ingehouden ontspannen stijger wordt.
Jambette is heel mooi! Mooi hoog, en uitgestrekt! Ga zo door!
Bij de spagaat moeten de voorbenen meer onder het lichaam komen te staan. Die houding die je nu vraagt kan rugklachten opleveren... Compliment is wel super! Precies zoals hij hoort! Prachtig!

nee vanuit het steigeren. zelfs als de steigers 'ontspannen' zijn kijkt ze zo hoor :)

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:24

ik kan de filmpjes niet zien en de foto's van Hyves ook niet, daar moet je Hyves voor hebben.

Ik heb gster geprobeerd foto's te nemen van de pas. Maar voordat mijn camera een foto had genomen had ze haar been weer op een andere plek :+
Het ging zelfs goed met me vriend erop en dan de pas. Spaanse pas doet ze nu wel erg mooi.

de juiste Pas moet toch gestrekt naar voren? Recht en hoog?

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:36

zhippo schreef:
amourFleur schreef:
@zhippo die steiger is inderdaad veeeel te stijl!! Ik denk dat je hem uit stap hebt gevraagd .... DOE DAT NIET!!
hij ziet er tijdens het steigeren ook aardig gespannen uit, zorg ervoor dat dat een nette ingehouden ontspannen stijger wordt.
Jambette is heel mooi! Mooi hoog, en uitgestrekt! Ga zo door!
Bij de spagaat moeten de voorbenen meer onder het lichaam komen te staan. Die houding die je nu vraagt kan rugklachten opleveren... Compliment is wel super! Precies zoals hij hoort! Prachtig!

nee vanuit het spelen zelfs als de steigers 'ontspannen' zijn kijkt ze zo hoor :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:30

Het steigeren ziet er op de filmpjes inderdaad wel minder heftig uit! Maar of het echt zo gecontroleerd is als anderen het doen, ik betwijfel het. Maar als dit meer bij jou en je paard past, ook prima toch? Misschien wel wat meer op de veiligheid van je paard, maar ook van jezelf letten ;) cap op misschien? ;)

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:33

een cap op? ik rij tog niet? morgen ga ik er weer heen en zal ik de het duidelijk verschil zien dat er wel controlle inzit :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:35

Eigen kritiekpunt is hoofdhouding, maar dit was ZONDER warmstappen oid!
Afbeelding
en zie mijn jas en broek diehard kleuren bij mijn laarzen! <<)

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 00:50

Heej,

Dit forum ga ik in de gaten houden het staat me wel aan..
Alleen wil ik ook graag met mijn haflingertje wat vrijheidsdresuur gaan doen,
maa ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.. Het stijgeren kan ze al een flinke tijd..
ik weet ook dat dit niet de beste is om mee te beginnen omdat het gelijk een groot kunstje is..
Graag zou ik wat tips willen met wat nog kleine leuke kunstjes zijn en hoe je ze aanleren moet,
op de makkelijkste manier.

Xx

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:49

pffff vandaag was waarschijnlijk de laatste keer dat ik ooit vrijheidsdressuur heb kunnen doen.. de belesure in haar been is voor de 4dex gekomen...

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:55

zhippo schreef:
pffff vandaag was waarschijnlijk de laatste keer dat ik ooit vrijheidsdressuur heb kunnen doen.. de belesure in haar been is voor de 4dex gekomen...

Wat is er gebeurd dan?=o

Minishake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:31

Stipje. Ik volg. :+