Dressuur in vrijheid, nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:41

jessetjuhhh schreef:
Eva roemaat doet het. Ook vd maar ook dressuur in vrijheid. Op yt vind je haar of e_nalanta op bokt

Stuk boven je post heeft ze zelf al gereageerd. ;)

Zou leuk zijn een HK topic!
Na het zien van Sabine's VD/DV topic met Cobe ben ik met Swa ook weer meer aan de slag gegaan met het strekken van z'n hals. Toevallig kreeg hij gisteren jeuk bij z'n achterbeen en ging krabben, dus probeer ik dat er nu meteen in te houden als oefening. :D
En naar aanleiding van dit topic ben ik weer de uitlegfilmpjes van Miriam op YT gaan kijken. Was erg handig, nu heb ik weer ideeën waar we aan verder moeten met onze basis.
En ten slotte besloten wat vaker te gaan trainen met voedselbeloning (ja weet ondertussen niet meer of ik het VD of DV ga noemen :P). Normaal deed ik het max. 2 keer per week en eigenlijk nooit 2 dagen achter elkaar, omdat ik bang ben dat Swa het zat wordt. Maar hij is meestal mega enthousiast, of afgeleid maar wel willen meewerken, of helemaal geen zin. Dus maar besloten wat meer te oefenen, leuk! :D
Bedankt mensen! _/-\o_

TurdusMerula

Re: Dressuur in vrijheid, nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:52

Ik kom even mijn gezicht laten zien.

Naast dat ik dit persoonlijk een heel erg leuk topic vind, wil ik ook even mijn complimenten als mod zijnde maken. Dat er meegedacht wordt, over HK-topic of niet en dergelijke, super!
Input over zo een zaken is altijd van harte welkom!

Ik ben nog even met Lindake aan het overleggen en een van ons laat van ons horen ok. :)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:33

xyzutu2 schreef:
We shall see... :o
Ik voel me nu soms al redelijk uiteen gescheurd tussen het AND-forum, het NH-forum en GVL/NH op Bokt.. Ik denk dat ik zelf vooral op de praktijk-topics hier zou reageren en niet echt actief zal zijn op HK omdat ik dat nu ook niet ben, maar misschien blijkt dat in praktijk juist het omgekeerde te zijn.

dat heb ik ook wel enigszins... behalve het NH-forum... daar ben ik dan weer niet :o

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:07

Een HK-topic lijkt mij ook een érg leuk idee! :) Heb gisteren wat leuke beelden gefilmd van dressuur in vrijheid, zou het toegestaan zijn hier
wat te posten....? :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:48

E_Nalanta, post het anders in een link :)

Ik heb met Silke verder nog niks gedaan, ben nog bezig met haar te leren kennen en haar lichaamstaal te ontcijferen.
Heb wel gezien dat als ik grotere stappen neem, zij dat ook doet :P
Kan handig zijn...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:52

Goed, doe ik :)) Gisteren wat geknutseld met het rijden met de neckrope en ook zonder de neckrope, dit ging érg goed en ik ben blij
dat ik het op film gevangen heb :))

http://94.100.114.129/1350450001-135050 ... _jSJI.jpeg
http://94.100.121.70/1350450001-1350500 ... rGn_1.jpeg
http://94.100.119.248/1350450001-135050 ... _xSG_.jpeg
http://94.100.118.130/1350450001-135050 ... __neZ.jpeg
http://94.100.127.146/1350450001-135050 ... _O_vA.jpeg
http://94.100.121.44/1350450001-1350500 ... _uGUF.jpeg
http://94.100.118.90/1350450001-1350500 ... _0vY_.jpeg

Er zijn nog genoeg dingetjes waar ik aan kan werken, maar dat maakt het eigenlijk juist zo leuk: je bent nooit uitgeleerd! :)*

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:09

Er mogen best af en toe wat foto's of filmpjes gepost, max. 2 zichtbaar, maar het mag geen 'verzameltopic' worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:10

Ik val ook even binnen, straks snel even de linkjes bekijken, moet zo weer weg, mijn poon heeft honger :+

Mogen in een HK-topic eigenlijk meer foto's in een post? Vraag ik me nu ineens af, heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan :+ Ik heb bv. gisteren les gehad, nu weet ik niet of daar veel foto's uitgekomen zijn (heb ze zelf niet gemaakt :P ) maar als ik het goed kan inschatten zijn het er niet zoveel, we hebben ook niet veel bijzonders gedaan* dus dan zou ik bv. daar een foto of 4-5 van posten (ik zeg nu maar wat) in het HK-topic, want om daar een GVL-ITP van te maken vind ik weer te weinig ... Of mag dat eigenlijk niet? :P

* we hebben niet veel gedaan, maar wel heel veel inleidend werk zeg maar, ik heb nu een heel aantal oefeningen waar we samen mee aan de slag moeten en wat je er niet in 1 keer in krijgt. Na gisteren denk ik dat ik wel een maand of 2 zoet ben :P :)) Bv. het stap/draf/stap afwisselen met langere stukken draven, en dan weer snelle overgangen. De Ramener achterwaarts en dan weer voorwaarts vragen (heeft een naam maar die versta ik al amper, laat staan neertypen, moet ik nog eens opzoeken :Y) ), dat is een moeilijke. We gaan wat naar het schouderbinnenwaarts werken en wenden om de voorhand. Bij het Ramener-stukje kan je ook, als het goed gaat, na het achterwaarts hem laten vertrekken in draf ipv in stap, héél moelijk & zwaar, maar wel héél goed voor de kont :Y) En schouderbinnenwaarts kan natuurlijk na verloop van tijd ook in draf. Dus we hebben nog wel even te gaan ;) Ben benieuwd :D

[***] mocht gisteren ook eindelijk wat met de jambette beginnen, wat vond ie dat geweldig :D Willen of niet, ik ga dat er toch moeten inhouden hoor :+ :))

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:27

Ik volg hier ook even mee.
Momenteel begonnen met dressuur aan de lange teugel (bitloos) maar ook nog steeds zoekende naar het ; ideale '. ;-)

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:47

Nou ik ben nu sinds heel kort nog maar een beetje begonnen met dressuur in vrijheid en ik heb het idee dat het nu al heel erg goed aanslaat! :D na ongeveer 3 keer nog maar! :D
Mn pony heeft nog nooit zo graag mee willen werken! Dus ik heb mn ding gevonden!
Vandaag zelfs iets doorgevraagd naar schouderbinnenwaarts terwijl hij netjes naast me liep, en hij had het zo snel door! :) Ben helemaal trots op mn poown :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:53

Ik merk ook een positieve verandering :j Al zijn we wel al even in die richting zeg maar bezig, maar nu het voor het echie is lijkt het precies toch anders :+ Misschien omdat ik nu ergens wel een idee begin te krijgen waar ik mee bezig ben :P :))

Gisteren had ik dus les, omdat ik vorige keer door omstandigheden eigenlijk te laat was en dat nooit leuk is als je je pony nog moet poetsen als de les al begonnen is, was ik er nu ruim op tijd. Dus zowat een half uur voor de les stond te pony al te blinken, was de piste afgezet etc. etc. Dus dan sta je daar :+ Ik ging wat rondwandelen, ik dacht "laat pony maar staan" .. maar pony kwam mee! Hij kwam gewoon gezellig naast mij wandelen, doet ie nooit :oo Dus ik dacht "ach, gezellig", en ik wandel gewoon wat rond .. toen kwamen we voorbij de basketbal, ging ie spontaan voetballen :') Dus ja .. op een half uur tijd hebben we gewandeld, gevoetbald, de basisoefeningen gedaan (ramener, lang & laag, zijwaarts), is hij gaan liggen/rollen (wilde dat liggen op commando maar dat lukte toch niet zo :+ ), heeft hij gekke bekken getrokken, heeft hij wat achter een plastiek zakje aangehobbeld (chase the tiger, alleen chased hij nog niet zo, al heeft hij er gisteren wel een stuk uitgebeten _O- ) en is hij een keer of 5 achterwaarts naar mij toegekomen terwijl ik (een heel stuk) achter hem stond .. dat vond hij echt geweldig gisteren .. was prachtig om te zien :D

Dus ja .. toen de les begon was pony opgewarmd, en was ik de helft van mijn beloningen al kwijt :+ :') Maar we hebben lol gehad :D

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:19

nou heerlijk zo'n pony! :D
die van mij wandelt nu idd ook zomaar met me mee! :D eerst moest ik 'm altijd heel erg aanmoedigen om te komen en nu doet hij het dus bijna uitzichzelf!
ramener, wat is dat precies? heb net al een beetje op google naar uitleg gezocht maar kan het niet echt precies vinden!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:26

ik meld me ook :))

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:52

Hier nog iemand :)
HK topic lijkt me erg leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:59

Jeej, wat een leuke bende zo! :D

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:44

Nou waar wachten we nog op met het HK topic :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:44

Op een beslissing/toestemming van de mods :+

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:53

Dat moet met 4 pagina's kletspraat toch wel lukken met die toestemming :P

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:06

Mijn enige probleempje is dat Vienna paard verkocht is en dat Silke straks ook niet meer aan huis staat :+
maar ik heb nog de rest die in mn profiel staan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:43

Dat hoeft toch geen probleem te zijn, je stopt toch niet helemaal met trainen? (denk/hoop ik?)
Volgens mij is het ook niet zo dat je eerst alles moet kunnen voordat je naar het HKtopic mag - het lijkt mij dat ook mensen die er nog maar net mee beginnen of zelfs helemaal geen paard hebben maar juist over trainen in vrijheid na willen denken voordat ze beginnen welkom zijn - zo is het in elk geval ook op het AND-forum.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:44

xyzutu2 schreef:
Dat hoeft toch geen probleem te zijn, je stopt toch niet helemaal met trainen? (denk/hoop ik?)
Volgens mij is het ook niet zo dat je eerst alles moet kunnen voordat je naar het HKtopic mag - het lijkt mij dat ook mensen die er nog maar net mee beginnen of zelfs helemaal geen paard hebben maar juist over trainen in vrijheid na willen denken voordat ze beginnen welkom zijn - zo is het in elk geval ook op het AND-forum.

Dat lijkt mij wel het interessants :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:01

xyzutu2 schreef:

Ik denk dat dat ook net de bedoeling is ;) Of mijn bedoeling toch :+
Als je het alleen gaat doen met mensen die al alles kennen gaat het een klein groepje zijn vrees ik :P

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:06

Ik meld me ook, leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:35

Ik heb net mijn foto's van de les gezien ... Geweldig! _O-
Die zijn dus wel een topic waard :+ Heb alleen pas een GVL-ITP van 3/7 en wil nu een ITP gaan maken van de andere foto's, dus nog even geduld :Y) :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 01:22

Eerst effe @xyzutu2 : Ik denk dat Prairie zou zeggen 'Uh, en bedankt hé! >;) '. Ik had destijds zoveel lol met jouw columns, de avonturen van Blacky en Sjors, dat ik me ben gaan verdiepen in VD. Sindsdien moet mevrouw werken voor haar snoepjes. Het is alleen onmogelijk om iets specifieks te doen als ze met z'n tweeen (moeder en dochter) in de bak staan. Ze jaagt haar dochter telkens weg als ik daar iets mee wil gaan doen. Helemaal niet jaloers ofzo... := (geloof dat Prair het stiekum best grappig vindt)
Maargoed, het feit dat haar dochter er ook bij komt staan om 'iets' te gaan doen vind ik alleen maar super, ze is anders nogal afzijdig en nooit zo gemotiveerd om 'circusje te spelen'. Geloof dat ze dat wat meer echte werken een stuk spannender vindt. Héle leuke ontwikkeling! *\o/*
Ook grappig, toen ik voor de lol ging liggen in de bak kwam Jack kijken, draaide zich om, zocht een plek en ging ook even plat. _O-
O, voor de liefhebbers, nog een oud topic maar geeft een idee van wat we tot nu toe met z'n drieën beheersen en wie de dames zijn: [ITP] Twee Quarter Merries en een mal mens, het opjagen voorbij... . Ze kunnen tegenwoordig ook wel heel netjes met de hoofdjes laag stappen en draven, er zit wat meer ontspanning in.

En verder lees ik gewoon even mee. Er staat nog best veel om over na te denken (dat stukje met of juist zonder hulpmiddelen bv van xyzutu2), om te oefenen en om te lachen (@ [***]: geloof dat Cobe écht een heerlijke clown is :D Prachtig joh!).