jessetjuhhh schreef:Eva roemaat doet het. Ook vd maar ook dressuur in vrijheid. Op yt vind je haar of e_nalanta op bokt
Stuk boven je post heeft ze zelf al gereageerd.

Zou leuk zijn een HK topic!
Na het zien van Sabine's VD/DV topic met Cobe ben ik met Swa ook weer meer aan de slag gegaan met het strekken van z'n hals. Toevallig kreeg hij gisteren jeuk bij z'n achterbeen en ging krabben, dus probeer ik dat er nu meteen in te houden als oefening.

En naar aanleiding van dit topic ben ik weer de uitlegfilmpjes van Miriam op YT gaan kijken. Was erg handig, nu heb ik weer ideeën waar we aan verder moeten met onze basis.
En ten slotte besloten wat vaker te gaan trainen met voedselbeloning (ja weet ondertussen niet meer of ik het VD of DV ga noemen
). Normaal deed ik het max. 2 keer per week en eigenlijk nooit 2 dagen achter elkaar, omdat ik bang ben dat Swa het zat wordt. Maar hij is meestal mega enthousiast, of afgeleid maar wel willen meewerken, of helemaal geen zin. Dus maar besloten wat meer te oefenen, leuk! 
Bedankt mensen!

Gisteren wat geknutseld met het rijden met de neckrope en ook zonder de neckrope, dit ging érg goed en ik ben blij

), dat is een moeilijke. We gaan wat naar het schouderbinnenwaarts werken en wenden om de voorhand. Bij het Ramener-stukje kan je ook, als het goed gaat, na het achterwaarts hem laten vertrekken in draf ipv in stap, héél moelijk & zwaar, maar wel héél goed voor de kont
Al zijn we wel al even in die richting zeg maar bezig, maar nu het voor het echie is lijkt het precies toch anders
Dus ik dacht "ach, gezellig", en ik wandel gewoon wat rond .. toen kwamen we voorbij de basketbal, ging ie spontaan voetballen
Dus ja .. op een half uur tijd hebben we gewandeld, gevoetbald, de basisoefeningen gedaan (ramener, lang & laag, zijwaarts), is hij gaan liggen/rollen (wilde dat liggen op commando maar dat lukte toch niet zo
) en is hij een keer of 5 achterwaarts naar mij toegekomen terwijl ik (een heel stuk) achter hem stond .. dat vond hij echt geweldig gisteren .. was prachtig om te zien
'. Ik had destijds zoveel lol met jouw columns, de avonturen van Blacky en Sjors, dat ik me ben gaan verdiepen in VD. Sindsdien moet mevrouw werken voor haar snoepjes. Het is alleen onmogelijk om iets specifieks te doen als ze met z'n tweeen (moeder en dochter) in de bak staan. Ze jaagt haar dochter telkens weg als ik daar iets mee wil gaan doen. Helemaal niet jaloers ofzo...