H_Nalanta schreef:Ja las het ook al!![]()
Nouja weet je wat het is, ik heb haar vaak genoeg gezegd dat ze het niet meer moet gaan vragen, misschien over een paar maanden als ze beide wat verder zijn. Gisteren op msn vroeg ze hoe ze het aan kon leren op een goede manier..
Heb hier geen antwoord op gegeven..
Maargoed, als ze het écht écht écht wil dan help ik haar liever zodat het goed gaat dan dat ik het weiger en dat ze zelf aan gaat lopen klooie..
Als ze weer eens een les wil en ze wil het steigeren weer aan gaan leren kijk ik tezijnertijd wel hoe het gaat.
Als ze de weg naar je weet te vinden....wat ik van harte hoop. Maar ik heb er een hard hoofd in...

Nadat ik haar les had gegeven kreeg ik 2 dagen later een krabbel dat ze hem had leren steigeren.
Mag ach, ben inmiddels geen puber meer...snik. 
Mijn paard stond altijd te schrapen-stampen op de poetsplaats... Van daaruit heb ik jambette geleerd. Nadien deed ze het niet meer ongevraagd... Dus voor steigeren zou het even goed kunnen werken.
Alle onopgevoede monsters die geleerd hadden het tegen hun eigenaar te gebruiken. Eigenaar bang en paardje super zelfverzekerd. Dus rijp voor de slager en als laatste redmiddel naar mij...zucht. Dan is het in de meeste gevallen een sessie van een uurtje en klaar is kees. Steigeren is ineens niet leuk meer na 80 keer. Een nadeel echter, dit soort paarden zijn onverkoopbaar. En dus blijven ze om echte ongelukken in onervaren handen te voorkomen. Maar meestal zijn ze super voor show dus zo erg is het ook weer niet.
Ik zou er ook geen plek voor hebben. Ook niet de energie trouwens.
) in de VD toch nog wat verder zijn om daar zelf mee te beginnen denk ik. Wat ik nu doe is het steigeren negeren, (hij slaat niet uit, hij maakt zich alleen groot) en zodra hij neergekomen is gewoon verdergaan alsof er niks gebeurd is. Het steigeren op commando zetten doe ik liever met begeleiding van een meer ervaren iemand, ik ben toch wat bang dat ik zo'n zware en toch wel gevaarlijke oefening verkeerd zal aanleren.