sjeik schreef:Het gaat vast wel weer over. Toen ik 15 was vond ik het stoer om met een opgevoerde Puch met hoog stuur met 100 over de weg te razen. En ik mocht nog niet eens brommeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sjeik schreef:Het gaat vast wel weer over. Toen ik 15 was vond ik het stoer om met een opgevoerde Puch met hoog stuur met 100 over de weg te razen. En ik mocht nog niet eens brommeren
Margoooo schreef:Ben het wel met jullie eens. Steigeren is heel gevaarlijk.
Ik rijd een paard die ook steigeren op commando is aangeleerd, door zijn eigenaar, voordat ik kwam.
Pony doet het nooooit in de bak, maar buiten, als we alleen weg gaan. Eerst was het uitproberen maar ze doet het nu best vaak. Dit is gewoon echt niet grappig meer, eerder levensgevaarlijk!
Cassidy schreef:In het profiel staat 14 jaar...
djuno schreef:Cassidy schreef:In het profiel staat 14 jaar...
daar werd ik in een ander topic al op gewezen door haar[GVL] dreigen het steigeren dus wel een probleem is voor Laura
Cassidy schreef:We trekken onze conclusies over die lieve pony van jou die blijkbaar niet zo lief blijkt te zijn. En dat komt door de topics die je plaatst. Hoeven we jou niet voor te kennen...
Cassidy schreef:Paarden mogen gerust een dag hebben dat ze hun dag niet hebben. Maar dan wil ik geen gedreig zien, en als er gedreig komt, weet ik dat op te lossen, en heb ik geen bokt nodig die me verder helpt.
Alleen een ding: als die pony van jou het steigeren onder de man kent, en een keer zijn dag niet heeft, kan dat heel gevaarlijk worden. Voor degene die erop zit, en dan maakt het niet uit of jij dat nu bent of een ander dat is.
Een paard dat kan steigeren, kan het tegen je gaan gebruiken. Net zoals Beauty nu gaat dreigen, en er mee wegkomt.
Heb je de filmpjes al bekeken die ik eerder in dit topic heb geplaatst?
sjeik schreef:Wij hebben een in de kost gehad die ze hadden leren steigeren. Onder het zadel, jawel. Binnen vier maanden was dit paard niet meer rijdbaar en hij stond om de vijf minuten op de achterbenen. Wat begon als een spelletje was levensgevaarlijk geworden. Het heeft twee maanden gekost hem dit af te leren. En het heeft de eigenaar dus geld gekost.
djuno schreef:sjeik schreef:Hoezo is het topic dan verpest?
is het dan fout om te waarschuwen tegen gevaarlijke toestanden?
En wie kan me uitleggen wat het nut is, om een paard te leren steigeren?
Ikke!![]()
Het is stoer...staat leuk op foto's...werkverschaffing voor 1ste hulp-posten/ziekenhuizen...werkverschaffing voor DA's...werkverschaffing voor professionele stallen om het weer af te leren en lukt dat niet dan pikt de slager ook nog een graantje mee
xDonja schreef:Ahum, vergelijk je nu een politiehond met een paard?
Sorry hoor, maar ik zie de vergelijking niet. Voor een politiehond is het [***], en een hond zit in de natuur (en ligt) veel vaker dan een paard. Hond is een jachtdier en een paard een prooidier.
Moet ik nu eerst wachten tot in de zomer, mijn paard leren liggen en zitten (een totaal onnatuurlijk kunstje) voordat ik ook maar aan steigeren mag denken?
Hannah_Menno schreef:xDonja schreef:Ahum, vergelijk je nu een politiehond met een paard?
Sorry hoor, maar ik zie de vergelijking niet. Voor een politiehond is het werk, en een hond zit in de natuur (en ligt) veel vaker dan een paard. Hond is een jachtdier en een paard een prooidier.
Moet ik nu eerst wachten tot in de zomer, mijn paard leren liggen en zitten (een totaal onnatuurlijk kunstje) voordat ik ook maar aan steigeren mag denken?
Zitten is niet onnatuurlijk, paarden zitten weleens voordat ze opstaan
Hannah_Menno schreef:Bokt springt er meteen weer bovenop. Lees eerst eens GOED wat in de OP staat en reageer dan normaal.
Citaat:Alleen is het zo ontzettend jammer dat een dier het leven moet laten