Longeren met één lijn, even duidelijkheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biir

Re: Longeren met één lijn, even duidelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:38

Wij longeren ook regelmatig op deze manier, maar dan met een slof die tussen de benen doorloopt en op de rug is vastgeknoopt. Deze knopen we dan niet te strak zodat het paard niet constant druk heeft, alleen als het hoofd erg hoog omhoog gaat. Daardoor lopen ze naar mijn mening eerder ontspannen.
Het ene of het andere paard reageert natuurlijk anders op deze manier van longeren, maar bij ons lopen ze er alle 6 erg goed en ontspannen op. Ook longeren we ooit met pessoa of een dubbele longeerlijn. Deze manier is iets makkelijker omdat het sneller om en af gedaan is, en dat is toch erg makkelijk als je 6 paarden in korte tijd gewerkt moet hebben. Dat ze daarnaast ook nog goed en ontspannen lopen is natuurlijk een voordeel Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:49

Biir schreef:
Deze manier is iets makkelijker omdat het sneller om en af gedaan is, en dat is toch erg makkelijk als je 6 paarden in korte tijd gewerkt moet hebben. Dat ze daarnaast ook nog goed en ontspannen lopen is natuurlijk een voordeel Knipoog

Klinkt alsof je je eigen gemak voor het gemak van je paard plaatst. Ik zou toch liever wat extra werk hebben zodat mijn paard wel goed loopt, als je geen tijd hebt moet je geen paarden nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 07:19

anneliesdj schreef:
Biir schreef:
Deze manier is iets makkelijker omdat het sneller om en af gedaan is, en dat is toch erg makkelijk als je 6 paarden in korte tijd gewerkt moet hebben. Dat ze daarnaast ook nog goed en ontspannen lopen is natuurlijk een voordeel Knipoog

Klinkt alsof je je eigen gemak voor het gemak van je paard plaatst. Ik zou toch liever wat extra werk hebben zodat mijn paard wel goed loopt, als je geen tijd hebt moet je geen paarden nemen.

Beetje kort door de bocht. Ze geeft aan dat haar paarden er ook goed op lopen??

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:07

Als een paard hierop niet goed loopt passen we het ook echt niet toe, dan longeren we wel met pessoa of iets anders.
Maar aangezien ze er wel op reageren longeren wij gewoon op deze manier.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:22

Joolien schreef:
anneliesdj schreef:

Beetje kort door de bocht. Ze geeft aan dat haar paarden er ook goed op lopen??

Er staat toch letterlijk; dat ze er daarnaast nog goed op lopen is natuurlijk een voordeel. Klinkt alsof haar gemak op de eerste plaats komt.

Maar maakt verder ook niet uit, ze kan zich ook gewoon wat ongelukkig uitgedrukt hebben. Ik vind het helemaal niks en dat heb ik al uitgelegd, zou er nooit aan beginnen.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:00

ik zou ook niet met deze bevestiging van het touw gaan longeren omdat ik er niet zo voor ben om bij het paard wat ik rijd touwtjes aan de 'onderkant' te hebben, ze kan nogal chaotisch zijn met haar voorbenen.