Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Hou het wel eerlijk: longeren is superlastig, dus niet te lang, hou het afwisselend, en niet te lang met touwtjes ed. laten sjouwen, ze overdoen zich zo snel... Adil18 schreef:jessj22 schreef:ik dacht dat een slof niet om te longeren was ik kan het miss hebben natuurlijk
maar van de ene kant snap ik de eigenaar ook wel
met een pessoa kun je niet nageven niet dat je dat met een slof wel kan met longeren
bij mijn paarden komt er ook geen pessoa aan ik heb het een keer gedaan doe het nooit meer waarom kun je me pb'en
Verklaar je nader, dit slaat namelijk helemaal nergens op...
JIJ bent ook niet degene die na moet geven, het paard kan zelf de druk op het bit verminderen door van achter meer onder te treden en van voor rond te komen...
jessj22 schreef:Adil18 schreef:
Verklaar je nader, dit slaat namelijk helemaal nergens op...
JIJ bent ook niet degene die na moet geven, het paard kan zelf de druk op het bit verminderen door van achter meer onder te treden en van voor rond te komen...
ik neem aan als je paard netjes rond loop ''aan de teugel'' dat jij zo fear bent om ook nategeven???
zeker moet je oaard ook nageven maar als hij perfect loopt kun jij toch ook wel beetje nageven hij doet het inmiddels goed