Grrrr een heel stuk getypt en verkeerde druk op de knop en foetsie een hele lap tekst
Zie dat andere al de website van Bastiaan hebben doorgegeven. Een vriendin heeft daar het eerste jaar net gedaan. Is een brede en goede opleiding maar elk jaar worden slechts enkele studenten geselecteerd n.a.v. een selectiedag. Mooi dat zijn vriendin ook de paarden vanuit het holistische aspect behandelt.
Er worden zeer regelmatig divere clinincs en workshops georganiseerd in Nederland, goed de divese website in de gaten houden (of dit topic
). Zelf doe ik de 3 jarige opleiding bij dressuurnatuurlijk.nl. Helaas is deze website niet up to date i.v.m. vervelende gezondheidsproblemen van de eigenaresse. Maar ik vind haar een aanrader. Didactisch erg sterk.
Lekker bezig Anne, vrijspringen is een leuke afwisseling en worden ze handig van!
Woensdagavond een fijne sessie WADH met Ise gehad. Ik wandel nu eerst door de bak totdat ze ontspannen en is haar focus heeft op mij. Dan start ik pas met hoofd laag vragen in stilstand, lengtebuiging en vanuit daar de LVO opstarten op de volte. Veel belonen (rust en stem) werkt bij haar het beste. Ik kon nu ook zonder drammen, happen etc. rechtuit in buiging. Ik werk met mijn Rambo Micklem Multi mét bit. De lange lijn aan de kaptoom (middelste ring). Dat werkt voor ons tot op heden het fijnste. Tussendoor pak ik wat longeren mee (stap en draf). Belangrijk dat ik vooral linksom haar goed blijf begeleiden om haar binnenschouder vrij te maken. En tot slot zelf in schoudervoor halthouden op de hoefslag en vanuit daar een pasje sbw. Afgesloten met even spelen en in het donker buiten gezellig uitstappen.