Hallo allemaal,
Ik zou het erg leuk vinden om in dit HK topic mee te praten. Het lijkt mij erg gemakkelijk bij kleine vraagjes & erg gezellig (lees al even mee
). Ook is het altijd leuk als er meer mensen mee genieten van vorderingen!
Ik doe vooral met mijn E-pony aan vrijheidsdressuur. Hij is 7 jaar en ontzettend enthousiast & leergierig.
Soms een beetje té
Achja, liever een die erg druk is, dan een die er totaal geen zin in heeft!
Hij kan op dit moment:
- achteruit (waar ik ook maar sta, dus ook op 15 meter afstand (als hij niet gewoon wil komen) :p)
- jambette
- flemen
- shaken
- wijken naar rechts (links is nog lastig)
- voer weigeren
- spagaat
- inbuigen naar links en rechts (tip van osteopaat, dus heb ik maar op commando gezet))
- begin van de buiging (pfft, wat is dat lastig)
- begin spaanse pas (al gooide hij er vandaag een prachtige steiger tussendoor, ik vroeg immers allebei zijn benen op te gooien
)
- begin van een ronde om mij heen draven (na een rondje of 2 rent hij er nog wel eens van tussen)
Volgens mij is dat het wel zo'n beetje. Nu hebben jullie in ieder geval een idee van ons!
Nog even het verhaal over die steiger bij de spaanse pas:
Als ik aan de rechterkant sta, dan kan hij dat beentje al een stukje opgooien, hetzelfde geldt aan de linkerkant.
Vandaag dacht ik dit te combineren, dus ik stond aan de linkerkant en vroeg het linkerbeen, en vlak hierna het rechterbeen omhoog. Tja, dit nam hij iets te letterlijk en hij stond dus hoog op zijn achterbenen. Gelukkig was het niet op mij gericht (dan was er toch echt een probleem geweest
). Omdat ik vind dat wij hier nog niet klaar voor zijn, ben ik het maar niet op commando gaan zetten, maar ik weet in ieder geval waar de knop zit
.
Laatst bijgewerkt door Ileton op 18-12-11 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt